ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش مالی لنوو منتشر شد؛ برند چینی پس از شش سال اولین زیان خود را به ثبت رساند

به نظر می رسد سه ماهه ی مالی اخیر یکی از سخت ترین فصول مالی بوده که لنوو از سر گذرانده؛ در سه ماهه ی مذکور شرکت یاد شده ۳۲۰۰ نفر از پرسنل خود را ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۱ آبان ۱۳۹۴ | ۱۳:۳۰

به نظر می رسد سه ماهه ی مالی اخیر یکی از سخت ترین فصول مالی بوده که لنوو از سر گذرانده؛ در سه ماهه ی مذکور شرکت یاد شده ۳۲۰۰ نفر از پرسنل خود را تعدیل کرده، تلفن های هوشمندی به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار به تولید رسانده که فروش نرفته اند و در نهایت پس از ۶ سال گزارش مالی منتشر کرده که اعداد و ارقام آن از ضرر و زیان حکایت دارند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

برند چینی مورد بحث که یکی از اصلی ترین سازندگان کامپیوترهای شخصی و جز پنج تولید کننده ی برتر موبایل در جهان به حساب می آید برای سه ماهه سوم سال مالی ۲۰۱۵ خود زیان خالصی ۷۱۴ میلیون دلاری را از درآمدی ۱۲.۲ میلیارد دلاری ثبت کرده.

لنوو می گوید میزان درآمدش بر اساس اعداد و ارقام موجود رشد سالانه و فصلی به ترتیب ۱۶ و ۱۵ درصدی داشته، اما صرف ۹۲۳ میلیون دلار برای باز تعریف ساختارها در بخش موبایل سبب شده تا این شرکت متضرر گردد.

اگرچه چینی ها به خاطر دگرگونی های واحد موبایل این روزها در وضعیت قرمز به سر می برند، ولی باور دارند پس از به سرانجام رسیدن تغییرات در رفته رفته ۶۵۰ میلیون دلار در هزینه هایشان صرفه جویی خواهد شد.

شواهد نشان می دهند که در ماه های اخیر بهبود ساختار و پر بار نمودن سایر بخشها بیش از هر مسئله ی دیگری برای لنوو حائز اهمیت شده، زیرا یکی از اصلی ترین کسب و کارهای کمپانی مذکور یعنی کامپیوترهای شخصی رو به افول می رود.

لنوو در ۱۰ فصل گذشته همواره جز برترین فروشندگان پی سی در جهان بوده و ۲۱ درصد از بازار را در اختیار داشته اما آخرین عدد و رقم ها حاکی از درآمد ۸.۱ میلیارد دلاری اش از این بازار هستند که افتی ۱۷ درصدی نسبت به سه ماهه مشابه در سال گذشته داشته.

بحث موبایل هم البته یکی از اصلی ترین چالش های برند چینی است، چراکه کسب حاشیه ی سودی منطقی و مناسب از اسمارت فون های میان رده ابداً کار آسانی محسوب نمی گردد.

فروش تلفن های هوشمند لنوو به ۱۸.۸ میلیون دستگاه رسیده که رشد سالانه و فصلی ۱۱ و ۱۶ درصدی داشته اند، اما با وجود چنین رشدی کسب و کار مورد اشاره از درآمدی ۱.۴ میلیارد دلاری زیانی ۲۱۷ میلیون دلاری را رقم زده.

گفتنی است لنوو برای اینکه بتواند خودش را در بازار ملتهب اسمارت فون ها بالا بکشد اقدام به خرید موتورولا از گوگل آن هم در ازا ۲.۹۱ میلیارد دلار کرد و سپس تصمیم را بر این گذاشت که این خرید را با واحد مربوطه ی خودش ادغام کند. اکنون این کمپانی می گوید ۷۰ درصد درآمد بخش موبایل از خارج از چین به دست آمده (درآمد لنوو از بازارهای بین الملل رشدی ۱۹ درصدی داشته) و آنها باید بیش از هر زمان دیگری تمرکز خودشان را روی بازار میهن شان قرار دهند.

محصولاتی همچون Droid Turbo 2 و Phab Plus در کنار تغییراتی بنیادین در ساختارها راه حل هایی هستند که برند ساکن سرزمین اژدهای سرخ باور دارد با تکیه بر آنها قادر خواهد بود از کسب و کار تلفن های هوشمندش ظرف ۶ ماه آتی سود به دست آورد و باید منتظر ماند و دید این مهم محقق خواهد شد یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • بهداد
    بهداد | ۲۲ آبان ۱۳۹۴

    در رابطه با مقاله : خوشحال شدیم این چینیای بی هویت رو متضرر می بینیم ... تا باشه از این خبرا

  • ye bandeye khoda
    ye bandeye khoda | ۲۱ آبان ۱۳۹۴

    سلام،به نظرتون کدوم موبایل خوبه؟
    nexus 5x
    lg g4
    iPhone 6s
    lumia 950xl
    galaxy note 5
    هنگ تو کار سیستم عامل نباشه،دوربین عالی داشته باشه،صفحه نمایش سایزش مهم نیست کیفیتش مهمه،باتری و پردازنده خوب،کدومو بگیرم؟تو پولش محدودیتی نیست

    • cr7
      cr7 | ۲۱ آبان ۱۳۹۴

      تابلو نوت پنج فقط یک مشکل داره اونم اینه که داره s7 میاد برا همین نوت 5 یکم قدیمی میشه

    • محمد
      محمد | ۲۱ آبان ۱۳۹۴

      به نظر من nexus 5x یاlg g4

    • محمد سپاهان
      محمد سپاهان | ۲۱ آبان ۱۳۹۴

      با این چیزایی که گفتی میخوام خوب باشه پس صددرصد z5 یا z5p بگیری بهتره برات

    • سیاوش
      سیاوش | ۲۱ آبان ۱۳۹۴

      چرا اسپم میدی؟؟ برو تو دیجیکالا مقایسه کن

    • آریا
      آریا | ۲۱ آبان ۱۳۹۴

      nexus 5x
      iPhone 6s
      این دوتا هنگ ندارن

مطالب پیشنهادی