ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

به گفته محققان کره ای، سامسونگ بیشترین تعداد پتنت برای دستگاه های پوشیدنی را به ثبت رسانده است

بنابر گزارش منتشر شده از سوی انستیتوی تکنولوژی الکترونیکی کره (KETI)، سازمانی تحقیقاتی وابسته به دولت کره، با توجه به سرویس جستجوی Thomas Reuters از بین سال های 2003 تا 2014، چیزی حدود 64502 پتنت ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۲ آبان ۱۳۹۴ | ۱۹:۰۰

بنابر گزارش منتشر شده از سوی انستیتوی تکنولوژی الکترونیکی کره (KETI)، سازمانی تحقیقاتی وابسته به دولت کره، با توجه به سرویس جستجوی Thomas Reuters از بین سال های 2003 تا 2014، چیزی حدود 64502 پتنت در حوزه وسائل پوشیدنی به ثبت رسیده است و 30 شرکت اول در ارائه پتنت، با 8.530 پتنت، 13.2 درصد از این تعداد را به خود اختصاص داده اند.

کمپانی سامسونگ در این بازه زمانی، 600 پتنت ثبت کرده و این آن ها را به بیش ترین کمپانی ارائه دهنده پتنت تبدیل می کند.کمپانی هلندی فیلیپس و پاناسونیک ژاپنی نیز در به ترتیب در رده های دوم و سوم قرار می گیرند. به گزارش KETI، ال جی اکترونیکس و کنون نیز با بیش از 400 پتنت، در رده چهارم و پنجم قرار می گیرند. در همین گزارش آمده که سونی در رتبه هشتم و مایکروسافت و کوالکام در رتبه های نوزده و بیستم قرار دارند.

اگر بخواهیم به صورت کشوری به موضوع نگاه کنیم، کشور ژاپن با ارائه 17813، بیش ترین تعداد پتنت در زمینه دستگاه های پوشیدنی را به ثبت رسانده که 27.6 درصد کل پتنت های ثبت شده در بازه زمانی مذکور را شامل می شوند. ایالات متحده با 14510 (22.5 درصد)، چین با 14423 پتنت (22.4 درصد) و کره جنوبی با 5036 پتنت (9.4 درصد) پشت سر کشور خورشید تابان قرار می گیرند. اروپا هم به طور کل با ثبت 4115 پتنت، 6.4 درصد از این تعداد را به خود اختصاص داده است.

تعداد پتنت های ثبت شده برای دستگاه های پوشیدنی از سال 2012 تا به امروز، رشدی قابل توجه را حکایت می کند. اگرچه سامسونگ، ال جی و ETRI بیش ترین تعداد پتنت در این زمینه را در اختیار دارند، ژاپن به تعداد زیادی کمپانی مختلف فعال در این زمینه دسترسی دارد و آمریکایی ها هم به دنبال آن هستند تا پتنت های بیش تری برای این تکنولوژی به ثبت برسانند. بنابراین می توان نتیجه گیری کرد که در آینده شاهد نبرد ایالات متحده، ژاپن و کره جنوبی بر سر این نوع از دستگاه ها خواهیم بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • ssss
    ssss | ۲۲ آبان ۱۳۹۴

    الان سامسونگیا میان میگن:
    و این مشت محکمی است بر دهان یاوه گویانی که سامسونگ را مقلد خطاب میکنند

    • آروین
      آروین | ۲۳ آبان ۱۳۹۴

      ...تیر

  • عشق تکنولوژی
    عشق تکنولوژی | ۲۲ آبان ۱۳۹۴

    سلام یه سوال درباره ی خرید لپتاپ دارم اگه ميشه دیجیاتو یه مقاله درباره این بذاز

مطالب پیشنهادی