ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

چگونه در بخش چند نفره Halo 5: Guardians حرفه ای شویم؟

حرفه ای شدن در بخش چندنفره Halo 5 ساعت ها وقت طلب می طلبد. استراتژی هایی که شما برای هر یک از مُدها استفاده می کنید شاید برای بقیه بخش ها به خاطر تفاوت در ...

پوریا دانشور
نوشته شده توسط پوریا دانشور | ۲۲ آبان ۱۳۹۴ | ۱۳:۰۰

حرفه ای شدن در بخش چندنفره Halo 5 ساعت ها وقت طلب می طلبد. استراتژی هایی که شما برای هر یک از مُدها استفاده می کنید شاید برای بقیه بخش ها به خاطر تفاوت در هدف و ساختار آن ها جواب ندهند.

برای ماهر شدن در هیلو باید تمرین کنید و ما هم می خواهیم که شما بهترین باشید. برای همین راهنمایی هایی گردآوری کرده ایم که شامل نکاتی برای تمامی مُدهای هیلو 5 می شود تا شما در تک تک آن ها به درجه استادی برسید.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید

Slayer

slayer

برخلاف اسم جالب و متفاوتش، Slayer همان Team Deathmatch خودمان است، معروف ترین مد بازی های چند نفره رقابتی. لازمه پیروزی در Slayer، کشتن دشمنان تان برای 50 بار است. اگر از بازیکنان جدید هیلو هستید با Slayer شروع کنید.

همان طور که پیداست Slayer تاکید زیادی روی مبارزات تیمی دارد و باید همیشه هوای یاران تان را داشته باشید تا موفق شوید. با این حال، کمی مخفی کاری در صورتی که مطمئن هستید سایر هم تیمی های تان حواس دشمنان را پرت کرده اند و آن ها از وجود شما در پشت سرشان اطلاعی ندارند، مشکلی ندارد. اما اگر دائما بدون همکاری با تیم تان تنها پیشروی کنید محاصره و کشته می شوید و یک امتیاز به رقیب تان اهدا می کنید.

ارتباط با سایرین در Slayer اهمیت ویژه ای دارد، مکان کمین حریفان تان را برای هم تیمی ها مشخص کنید و همیشه به نقشه توجه داشته باشید. در مبارزات، یک نقطه کاور گیری خوب پیدا کنید و خودتان را در خط تیر حریف قرار ندهید. اگر توسط حریف غافل گیر شدید، قدرت Dash برای جاخالی دادن از تیر های حریف بسیار موثر است. اگر سپر شما خالی شد، از درگیری فرار کنید و تا وقتی پر نشده به نبرد بازنگردید و در نهایت باز هم تاکید می کنیم که از تک روی تا حد امکان دوری کنید.

Capture the Flag

ctt

همان طور که نامش به روشنی خود را معرفی می کند، تسخیر پرچم، مدی است که باید پرچم تیم مقابل که در پایگاه شان واقع شده است را بدزدید و دیوانه وار آن را تا پایگاه خود ببرید و البته با یک قابلیت اضافه که برای بار اول در هیلو 5 دیده می شود، پرت کردن پرچم!

شما فقط وقتی می توانید پرچم تیم مقابل را بدزدید که پرچم شما سر جایش باشد، پس یک یا چند نفر از اعضای تیم را مسئول دفاع از پایگاه تان کنید و با سایر تیم به دل دشمن بزنید. وقتی پرچم دشمن را برداشتید از قابلیت های پرش و دویدن استفاده کنید تا هرچه بیشتر از پایگاه حریف فاصله بگیرید. با وجود قابلیت پرت کردن پرچم این مود بیش از پیش شبیه فوتبال آمریکایی شده و می توانید با پاس کاری پرچم حریف را گیج کنید.

هر کسی که پرچم را حمل می کند روی نقشه ظاهر نمی شود ولی وقتی بمیرد بلافاصله مکانش لو می رود. پس باید سریع پرچم را مجددا بردارید تا از نقشه غیب شوید. وقتی پرچم را در دست دارید فقط می توانید از سلاح ثانویه مثل مگنوم استفاده کنید که در این حالت تیر هایش نامحدود است، و یا می توانید با حملات Melee دشمنان را از پای در بیاورید.

شناخت نقشه، مهم ترین عامل پیروزی در Capture the Flag است، همیشه مسیری برای بازگشت به پایگاه خودتان را انتخاب کنید که یاران تان بهتر بتوانند شما را پشتیبانی کنند و خیلی در تیررس دشمن نباشید.

برای برنده شدن هم لازم است 3 بار پرچم حریف را بدزدید.

Stronghold

stronghold

اگر با مد Conquest یا Domination در سایر بازی ها آشنایی داشته باشید، این مود چندان برای شما غریب نیست. سه منطقه یا آن طور که در هیلو 5 گفته می شود، Stronghold در نقشه وجود دارد که باید وارد آن شوید و تا جای ممکن از آن دفاع کنید. وقتی حداقل دو تا از این Stronghold ها در تصرف شما باشد شروع به امتیاز گرفتن می کنید و وقتی به 100 امتیاز برسید بازی را می برید.

برای گرفتن Stronghold باید وارد شعاع مشخص شده آن بشوید، هر چه تعداد شما بیشتر باشد این منطقه را سریع تر تصرف می کنید. با این حال اگر دو نفر از دو تیم وارد این منطقه شوند وضعیت رقابت ایجاد می شود و تا زمانی که یکی از آن ها منطقه را ترک نکند و یا نمیرد، منطقه به تصرف تیمی در نمی آید.

در Stronghold تیم تان باید حداقل دو منطقه را برای پیروزی تصرف کند، با تصرف دو پایگاه، محل Spawn شدن دشمنان به Stronghold دیگر که در تصرف شما نیست نزدیک می شود و راحت تر می توانید از مناطق تحت تصرف تان دفاع کنید. خط حمله رقیب و مکانی که بیشتر از آن پیشروی می کنند را در نظر بگیرید و با دقت از آن دفاع کنید. و در نهایت باید بدانید که لازم نیست هر سه منطقه را بگیرید، برای امتیاز گرفتن و برد فقط تسلط بر دوتای آن ها کافی است. اگر مدام بین مناطق جا به جا شوید حریف راحت تر می تواند آن ها را از شما پس بگیرد.

و در نهایت این که پس از تصرف این Stronghold لازم نیست حتما در وسط شعاع آن بایستید، کنار بروید تا مورد هجوم تیم مقابل واقع نشوید و وقتی برای تصرف Stronghold آمدند سریع آن ها را غافل گیر کنید.

Breakout

breakout

Breakout شاید متفاوت ترین مدی باشد که در یک بازی رقابتی چند نفره تجربه کرده اید و استراتژی هایی که برای سایر مد ها گفتیم در این جا کاربردی ندارند. بر خلاف مود های بالا، در Breakout شما در هر راند بعد از کشته شدن دوباره Respawn نمی شوید. یک پرچم در وسط نقشه واقع شده است که هر تیمی آن را به پایگاه خودش برساند، برنده آن راند می شود. اما جدا از این، با کشتن تمام افراد تیم مقابل هم می توان برنده شد. تیمی که 5 راند ببرد پیروز میدان است.

به دلیل این که مپ های این مد جمع و جور تر و کوچک تر هستند و بعد از مرگ دوباره زنده نمی شوید، این مد بیشتر خصلت بازماندگی و بقا دارد. باید با احتیاط قدم بر دارید، پرچم می تواند گول زننده باشد و اگر سراغ آن بروید سایرین غافل گیرتان کنند.

از سلاح های دوربرد استفاده کنید، اگر سلاح مناسبی ندارید مگنوم هم کار شما را راه می اندازد. می توانید در اولیت های بعدی از نارنجک هم استفاده کنید، با وجود اینکه انفجار آن موقعیت شما را لو می دهند.

همیشه در کاور باشید و خودتان را برای سایرین آشکار نکنید. اگر به دشمنی آسیب جدی وارد کردید اما موفق به کشتن او نشدید برای وارد کردن ضربه ی نهایی به دنبال او نروید، بلکه پنهان شوید و برای حمله بعدی خود برنامه ریزی کنید. تک روی و بازی هجومی باعث می شود که راحت تر کشته شوید.

اگر فقط یک نفر از یکی از دو تیم زنده مانده بود بازی به شما اطلاع می دهد، اگر فرد بازمانده بودید قطع امید نکنید و اگر هم فقط یک نفر از دشمنان تان باقی بود برای کشتن او حمله نکنید، یک نفر هم می تواند اندازه یک تیم خطرناک باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • TnT
    TnT | ۲۳ آبان ۱۳۹۴

    مشکلی داری شما با بنده که نظراتم رو منتشر نمیکنی؟! :/

  • pasha.ir
    pasha.ir | ۲۳ آبان ۱۳۹۴

    اقای ادمین میشه تایید کنی سوالم رو؟
    بخش دومش نیومده:/

  • TnT
    TnT | ۲۲ آبان ۱۳۹۴

    دیجی، دیگه از تو انتظار نداشتم که نظر قبلیمو که مشکلی نداشت رو تایید نکنی :|

  • TicToc
    TicToc | ۲۲ آبان ۱۳۹۴

    یه سوال؟کسی آدرس کانال تلگرام دیوان رو داره؟یه جاهایی که خوب پیش نمیره،ولی اخبارهایی که میزاره خوبه

  • THE VERGE
    THE VERGE | ۲۲ آبان ۱۳۹۴

    ادمین لطفا تایید کن قربون دستت

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی