ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایمیل های ارسالی از کانکشن های رمزگذاری نشده با هشدار جیمیل مواجه می شوند

به زودی، جیمیل شما را از دریافت ایمیل هایی که از کانکشن رمزگذاری نشده ای ارسال شده اند آگاه می سازد. در حال حاضر، جیمیل برای برقراری ارتباط میان مرورگر و سرورهایش از HTTPS استفاده ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۲ آبان ۱۳۹۴ | ۱۴:۰۰

به زودی، جیمیل شما را از دریافت ایمیل هایی که از کانکشن رمزگذاری نشده ای ارسال شده اند آگاه می سازد. در حال حاضر، جیمیل برای برقراری ارتباط میان مرورگر و سرورهایش از HTTPS استفاده می کند اما در گذشته، شیوه های قدیمی منجر به کاهش امنیت پیام های ارسالی می شد.

طی چند سال گذشته، (خصوصا پس از افشاگری های اسنودن)، گوگل و دیگر ارائه دهندگان سرویس نامه های الکترونیکی، تغییرات گسترده ای را آغاز کردند. امروزه، 57 درصد پیام های ارسال شده از دیگر سرویس ها به سمت جیمیل، رمزگذاری شده اند و این رقم برای جیمیل 81 درصد است. هر پیامی هم که از جیمیل به جیمیل دیگری ارسال شود قطعا رمزگذاری شده.

ایمیل های رمزگذاری نشده، هدف خوبی برای هکرها هستند و گوگل قصد دارد با افزایش امنیت سرویس خود، کاربران را از هر محتوایی که برای شان فرستاده می شود آگاه سازد. طی همکاری گوگل با دانشگاه میشیگان و دانشگاه ایلینویز، حالا 94 درصد پیام های ارسال شده برای جیمیل، قابلیت رمزگذاری را پیدا کرده اند. در مورد 6 درصد باقی مانده، محققین به این نتیجه رسیده اند که هنوز ابعاد تاریکی در اینترنت وجود دارد.

احتمالا کاربران عادی دچار مشکلی نخواهند شد اما با توجه به اینکه گوگل قصد دارد کاربران خود را از این پس در ارتباط با مسئله امنیت، بیشتر آگاه سازد، احتمال آن وجود دارد که طی ماه های آتی، اخطارهایی دریافت کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • hadi haddadian
    hadi haddadian | ۲۲ آبان ۱۳۹۴

    برای من تو دو روز اخیر دو بار اخطار اومد.

  • احسان چهری
    احسان چهری | ۲۲ آبان ۱۳۹۴

    با عرض معذرت، اینکه اسامی کسانی که در سایت نظر می‌دن، به 'digiato' لینک می‌شه، نامناسبه. قطعا کسی دلش نمی‌خواد با سرچ اسمش در موتور جستجو به سایت دیجیاتو برسه!

مطالب پیشنهادی