ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

استراتژی رشد

10 توصیه بسیار مفید برای دورکاری

اصطلاح «دورکاری» بیش از 40 سال قدمت دارد، اما فراگیر شدن آن در میان تعداد زیادی از افرادی که از منزل به صورت تمام وقت کار می کنند تا همین اواخر میسر نشده بود. امروزه ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۲۲ آبان ۱۳۹۴ | ۱۲:۰۰

اصطلاح «دورکاری» بیش از 40 سال قدمت دارد، اما فراگیر شدن آن در میان تعداد زیادی از افرادی که از منزل به صورت تمام وقت کار می کنند تا همین اواخر میسر نشده بود. امروزه با تغییر دیدگاه ها نسبت به این موضوع و همچنین پیشرفت فناوری های مختلف، به نظر می رسد خیلی ها سعی دارند خود را با چنین موقعیتی تطبیق دهند.

جفری جیمز در حال حاضر بیش از 10 سال است که فقط از اتاق کار خود واقع در منزلش کار کرده است. او برای کسانی که قصد دارند این شیوه را برای کار کردن انتخاب کنند 10 توصیه دارد که می توانید آنها را در ادامه ی مطلب از نظر بگذرانید.

با دیجیاتو همراه باشید.

1- سعی کنید از سکوت لذت ببرید

کار کردن در یک دفتر کار در کنار همکاران احساس همبستگی خاصی به شما می دهد که هنگام کار کردن در منزل از آن بی بهره خواهید بود. دورکاری یا کار از منزل یعنی باید ساعت های متمادی از روز خود را تنها مشغول کار باشید. از این رو شاید بهتر باشد سعی کنید از این سکوت و آرامش حداکثر لذت را ببرید.

2- ساعات کاری خود را کاهش دهید

کارمندان دفاتر معمولاً برای رفت و آمد، گپ و گفت با همکاران، جلسات بی نتیجه، و در کل «مشغول به نظر رسیدن» وقت زیادی صرف می کنند. شما با کار در منزل، از این وقت های تلف شده نخواهید داشت. بنابراین می توانید در نصف زمان صرف شده در محل کار، دو برابر کار انجام دهید و به این ترتیب از تعداد ساعات کاری خود بکاهید.

3- بیرون از منزل کار نکنید

افرادی که تصمیم می گیرند خارج از محل کار مشغول باشند، گاهی از مکان دیگری مثل کافه یا هر جایی با وای فای مجانی سر در می آورند. علت آن می تواند این باشد که دلشان برای هیاهوی محیط کار تنگ می شود. اما بهترین کار این است که یاد بگیرید تنهایی و سکوت کار در منزل را دوست داشته باشید و از آن لذت ببرید.

4- از آشپزخانه دور بمانید

علی رغم وسوسه ای که برای رفتن به آشپزخانه و خوردن میان وعده های مختلف به سراغتان می آید، بهتر است در اتاق خود باقی بمانید. برای اجتناب از اضافه وزن هم که شده بر این میل خود چیره شوید و در عوض وعده های غذایی معمول خود را از دست ندهید.

5- حساب زنگ تفریح های خود را داشته باشید

از آنجایی که در منزل کسی بالای سر شما حضور ندارد تا زیرچشمی حرکاتتان را زیر نظر بگیرد و کارتان را چک کند، شاید دلتان بخواهد چند ساعتی را در روز به بازی های رایانه ای، گردش روی اینترنت، تماشای فیلم و یا کارهایی از این دست اختصاص دهید. فقط توصیه می شود برای اینکه زمان کلیِ تفریح از دستتان در نرود، تایمری به این کار اختصاص دهید.

6- از کار کردن در اتاق خواب اجتناب کنید

اگر دفتر کار خود را در اتاق خوابتان ایجاد کنید، در نهایت به بیخوابی دچار خواهید شد. در عوض محل خواب شبانه ی خود را کاملاً از محل کار کردنتان دور نگه دارید. از پاسخ دادن به ایمیل ها و پیام های کاری در رختخواب نیز بپرهیزید.

7- تماس های تلفنی تان را محدود کنید

احتمال زیادی وجود دارد که در ابتدای این راه، برای در رفتن از زیر کار سعی کنید از طریق تلفن با خانواده و دوستان خود پرحرفی کنید. اما بعد از مدتی درخواهید یافت که برقراری تماس های تلفنی با مدت زمان محدود و در ساعات معین به مراتب نتیجه ی بهتری خواهد داشت. به این ترتیب بهره وری خود را حفظ خواهید کرد و وقت دیگران را نیز کمتر خواهید گرفت.

8- اتاق کارتان را مرتب نگه دارید

از آنجا که حفظ ظاهر در محل کار خانگی چندان اهمیتی ندارد، اتاق کار شما ممکن است به راحتی تبدیل به یک زباله دان بزرگ و نامرتب شود. این آشفتگی در نهایت جلوی کار کردن شما را خواهد گرفت. بنابراین پیش از آنکه کار به جاهای باریک بکشد، همه چیز را مرتب نگه دارید.

9- اسباب راحتی خود را فراهم کنید

استفاده از میز و صندلی مناسب و راحت، تنظیم نور نمایشگر، و برخورداری از چند فضای کاری مختلف بنا به اقتضای شخص شما می تواند کار کردن را برایتان بسیار آرامش بخش کند.

10- به این شرایط عادت نکنید

شرایط کاری و موقعیت شغلی فعلی شما ممکن است برای این نوع کار کردن مناسب باشد. اما هیچ کس نمی تواند باقی ماندن شرایط به همین منوال را تضمین کند. بنابراین همیشه به یاد داشته باشید ممکن است روزی دوباره حضور شما در محل کار به یک الزام تبدیل شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی