ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ژاپن در سال 2019 میلادی فضاپیمای بدون سرنشین به ماه ارسال خواهد کرد

به گزارش وال استریت ژورنال، ژاپن می خواهد در آینده نزدیک به چهارمین کشور دنیا بدل شود که فضاپیمای بدون سرنشین به ماه می فرستد. دیروز، کمیته سیاست گذاری فضایی دولت آن کشور، برنامه سفر ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۲۳ آبان ۱۳۹۴ | ۱۸:۴۵

به گزارش وال استریت ژورنال، ژاپن می خواهد در آینده نزدیک به چهارمین کشور دنیا بدل شود که فضاپیمای بدون سرنشین به ماه می فرستد. دیروز، کمیته سیاست گذاری فضایی دولت آن کشور، برنامه سفر فضایی ژاپن را بروزرسانی و پروژه مذکور را معرفی کرد.

بر اساس این گزارش، ژاپن از سال آینده میلادی برنامه های فضایی خود را توسعه خواهد و احتمالا در سال 2019 میلادی نخستین فضاپیمای بدون سرنشین را به ماه ارسال و نام خود را به عنوان چهارمین کشوری که فضاپیما به ماه فرستاده، ثبت می کند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

بر زمین نشاندن فضاپیما در ماه یک ماموریت بسیار مهم برای دولت و مردم ژاپن به شمار می رود اما خوب است بدانید، بازدید از ماه فقط یکی از اهداف این پروژه محسوب می شود. فضاپیمای مخصوص این ماموریت با نوعی تکنولوژی فرود طراحی خواهد شد که به کاوشگر اجازه می دهد تا در فاصله یکصد متری از هدف تعیین شده برای آن به زمین بنشیند. این فناوری چیزی است که در بیشتر روش های فرود کنونی مشاهده نمی گردد.

تکنولوژی آتی ژاپنی از سیستم تشخیص چهره ی دیوایس های الکترونیک بهره گرفته تا به وسیله آن، سطح ماه را ردیابی کند و تنظیمات فضاپیما را به منظور فرود دقیق تر تحت کنترل بگیرد.

ژاپن امیدوار است با این فناوری نام خود را در حوزه سفرهای فضایی بر سر زبان ها بیندازد و به این واسطه قادر باشد در ماموریت های آینده فضانوردی به دیگر کشورها بپیوندد.

اگر پروژه های فضایی ژاپن به درستی و طبق برنامه پیش بروند، این کشور می تواند نامش را در کنار ایالت متحده آمریکا، روسیه و چین برای فرود فضاپیما در ماه به ثبت برساند. چین، سومین کشور دنیا است که چنین ماموریتی را با موفقیت به انجام رسانده. این کشور در سال 2013 میلادی سه فضاپیمای Chang را با موفقیت روی سطح ماه نشانده بود.

گفتنی است این ماموریت، نخستین فرود نرم از سال 1976 میلادی تاکنون به شمار می رفت که روسیه، فضاپیمای Luna-24 را به ماه فرستاده بود. لونا 24 در آن تاریخ با 17 گرم خاک ماه به زمین بازگشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • حامد
    حامد | ۲۴ آبان ۱۳۹۴

    در سال 2019 عده ایی در حال پرداخت قسط پراید 5 میلیونی هستند :)

  • محمد
    محمد | ۲۳ آبان ۱۳۹۴

    زمان احمدی نژاد یادمه ماهواره پاهواره میفرستادیم هوا الان چرا خبری نیست؟

    • حامد
      حامد | ۲۴ آبان ۱۳۹۴

      زمان احمدی نژادی خیلی کارا میشد الان صداش درمیاد :)))

مطالب پیشنهادی