ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مروری بر قابلیت های صفحه جدید About Me در گوگل

گوگل به تازگی راهکاری تازه را معرفی کرده که می توانید توسط آن، بخشی از هویت آنلاین خود را در سراسر سرویس های این شرکت کنترل کنید؛ سرویسی که نام آن Google About Me است. زمانی که ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۳ آبان ۱۳۹۴ | ۲۱:۰۰

گوگل به تازگی راهکاری تازه را معرفی کرده که می توانید توسط آن، بخشی از هویت آنلاین خود را در سراسر سرویس های این شرکت کنترل کنید؛ سرویسی که نام آن Google About Me است.

زمانی که به این صفحه وارد می شوید، بیشتر با همان گزینه هایی رو به رو خواهید شد که در صفحه About و در پروفایل گوگل پلاس خود پیشتر مشاهده نموده اید. اما اکنون طراحی بهتر شده و به شکل ساده تری می توانید همان کارها را انجام دهید.

نکته مثبت دیگر این است که گوگل برای دسترسی شما به همین صفحه، الزامی به داشتن یک پروفایل در شبکه اجتماعی پلاس نمی بیند. البته این اقدام منطقی هم هست؛ دلیلی ندارد برای مدیریت کردن اطلاعات خود، نیازی به حضور در شبکه اجتماعی این شرکت داشته باشید. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم به قسمت های مختلف About Me از گوگل.

آنچه به جهان می گویید را کنترل کنید

بخش About Me، اطلاعاتی که در دسترس جهان قرار می دهید را به چند دسته بندی تقسیم کرده؛ از داده های خصوصی شما گرفته تا زندگی کاری و حرفه ای. می توانید شماره تماس های خصوصی و کاریتان را به آن بیافزایید، آدرس های ایمیلی که برای افراد قابل مشاهده هستند را مدیریت کنید، و حتی آدرس محل کار یا زندگی خود را قید نمایید.

در بخش پایینی هر کدام از این دسته بندی ها که به شکل یک کارت نمایش داده می شود، می توانید مشخص نمایید که چه اشخاصی قادر به دیدن آن اطلاعات باشند. می توانید برخی از داده ها را عمومی اعلام کنید و یا به سراغ حلقه ای خاص در پروفایل پلاس خود رفته و مشخصات را فقط برای آنها عیان نمایید.

کارت های خالی نیز به نمایش کشیده نمی شوند. بر فرض، اطلاعات مربوط به محل کار خود را به ثبت نرسانده اید و به همین دلیل کارت آن نیز در صفحه مورد بحث دیده نمی شود. می توانید به راحتی، به سراغ علامت + قرمز رنگی که در پایین صفحه است رفته و اطلاعات مورد نظر خود را اضافه کنید تا کارت مربوط به آن، در صفحه اصلی اضافه شود.

سایر گزینه ها به شما اجازه می دهند که اطلاعات خود را با همکاران یا حلقه های گوگل پلاس به اشتراک بگذارید. از سوی دیگر با فشردن سه خط تیره ای که در بالای صفحه و سمت چپ قرار گرفته اند، می توانید پروفایل خود را از دید افراد دیگر مشاهده کنید که البته فعلا در دسترس نیست.

این بخش چه کم دارد؟

Screen Shot 1394-08-23 at 13.06.25-w600

About Me همه آن قابلیت هایی که در صفحه About گوگل پلاس وجود داشت را ندارد و برخی از این ویژگی ها، اکنون در دسترس نیستند. تگ لاین شما (یک جمله کوتاه که در مورد خودتان نوشته اید) در همان کارت About me قابل ویرایش است اما نکته منفی اینکه این تگ لاین، باید به شدت کوتاه باشد در حالی که در گوگل پلاس، امکان آن وجود داشت که بتوانید تگ لاین های بلندتری برای خود انتخاب کنید.

بر عکس فیسبوک، گوگل به شما اجازه خواهد داد تا هر نامی که دوست دارید را برای خود انتخاب کنید. گوگل هنوز هم به شما اجازه می دهد تا یک «نام مستعار» برای خود برگزینید اما نام های دیگر را حذف کرده است.

در این میان همچنان قادر به اتصال پروفایل خود، به یک یا چند وب سایت دیگر هستید. می توانید سایت هایی که آنها را مدیریت می کنید، در آنها به فعالیت می پردازید یا صرفا از آنها خوشتان می آید را وارد نمایید اما دیگر خبری از پروفایل یوتوب نیست که به شکل خودکار، به این بخش افزوده می شد.

همانند بخش «view as public» که هنوز آماده نیست، برخی ویژگی های کلی صفحه جدید نیز هنوز به شکل کامل کار نمی کنند. برای مثال حتی اگر بخواهید تاریخ تولد خود را تغییر دهید، به صفحه My Account منتقل خواهید شد.

تا اینجا که آمده اید، حریم خصوصی خود را هم چک کنید

Screen Shot 1394-08-23 at 13.07.07-w600

در بخش پایینی صفحه About me، می توانید Privacy Checkup را مشاهده کنید که شما را به بخشی هدایت می کند که در آن، قادر به کنترل کامل اکانت خود و چک کردن حریم خصوصیتان هستید.

در این میان باید اذعان داشت که Privacy Checkup، جدید نیست و در ابتدای سال میلادی جاری معرفی شد. اما بد نیست حالا که در صفحه About me حضور دارید، سری هم به حریم خصوصی خود بزنید و موارد مختلفش را بازبینی کنید.

Screen Shot 1394-08-23 at 13.09.15-w600

در این بخش می توانید مشخص کنید که تصاویر گوگل پلاس، ویدیوهای یوتوب یا نظراتی که پیشتر داده اید به چه شکلی به نمایش کشیده شوند و چه افرادی قادر به تماشای آنها باشند. گوگل حتی یک بخش را در نظر گرفته که در آن نوشته شده: «تصاویر یا ویدیوهایی که از من به شکل عمومی منتشر شده اند را در پس زمینه محصولات و سرویس های گوگل نشان ندهید». این بخش، به شکل خودکار تیک ندارد در نتیجه اگر نمی خواهید روزی از خواب بیدار شوید و ببینید میلیون ها انسان در سراسر کره زمین تصویر یا ویدیوی شما را در آگهی یک سرویس یا محصول گوگل دیده اند، می توانید تیک آن را بزنید.

Screen Shot 1394-08-23 at 13.09.52-w600

در بخش پایین تر، می توانید به گوگل دستور دهید که از اطلاعات و پروفایل شما برای امور تبلیغاتی اش استفاده نکند.

پس از اتمام بررسی حریم خصوصی، به جای بازگردانده شدن به صفحه About me، به صفحه My Account هدایت می شوید که همین موضوع، خبر می دهد که About me هنوز آنطور که باید و شاید کامل نشده، اما استفاده از آن و بررسی بیشتر امور به شکل یکجا، در نوع خود جالب است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی