ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نقشه راه ARM خبر از ساخت چیپست های 10 نانومتری توسط این شرکت را می دهد

شرکت ها در نقشه های راه خود استراتژی ها و برنامه هایشان برای رسیدن به اهدافی خاص را تعریف می کنند و آنطور که در نقشه راه معماری پردازنده های موبایلی ARM مشخص شده، این ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۴ آبان ۱۳۹۴ | ۱۰:۰۰

شرکت ها در نقشه های راه خود استراتژی ها و برنامه هایشان برای رسیدن به اهدافی خاص را تعریف می کنند و آنطور که در نقشه راه معماری پردازنده های موبایلی ARM مشخص شده، این شرکت قصد دارد سری جدیدی از خانواده پردازنده های قدرتمندش به نام آرتمیس را با استفاده از فرایند 10 نانومتری تولید کند.

در حال حاضر پیشرفته ترین فرایند مورد استفاده برای تولید این تراشه ها، 14 نانومتری است لذا با در نظر داشتن اطلاعات ذکر شده در نقشه راه لو رفته از ARM، می توان گفت که این کمپانی، قصد دارد بهبودهای قابل توجهی را در نرخ مصرف انرژی به عملکرد چیپست های تولیدی خود ایجاد نماید.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

اما نکته ای که نباید از قلم انداخته شود این است که چیپست های ساخته شده با استفاده از فرایند 10 نانومتری تا قبل از سال 2017 میلادی از راه نمی رسند و در نتیجه هنوز راه درازی تا آن زمان باقی مانده است.

آنطور که از روی این تصویر می توان مشاهده کرد، ظاهرا قرار است تغییراتی هم در هسته های کم مصرف Cortex-A35 اعمال گردد. این هسته ها احتمالا یا بازار پوشیدنی ها را تحت تسلط خود در می آوردند یا اینکه جایی در معماری big.LITTLE پیدا می کنند و علاوه بر فرایندهای 16 و 14 نانومتری با استفاده از فرایند 10 نانومتری هم ساخته می شوند.

ارائه پردازنده های گرافیکی جدید نیز اطلاعات دیگری است که می توان از روی این تصویر استخراج کرد و آنطور که مشخص شده این پردازنده ها با اسامی رمز Mimir، Egil و Gemini در دست ساخت هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ژانکلودجمالی نژاد09339434229
    ژانکلودجمالی نژاد09339434229 | ۲۴ آبان ۱۳۹۴

    چه نازنینی خواهد بود پردازنده 10 نانومتری , من و مطمئنن همه مشتاق دیدارش هستیم

مطالب پیشنهادی