ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پورت لایتنینگ «آیپد پرو» از استاندارد USB 3.0 پشتیبانی به عمل می آورد

بر اساس ادعای وب سایت Ars Technica، پورت لایتنینگ که اپل آن را در آیپد پرو به کار برده، با USB 3.0 هماهنگی دارد و قادر است سرعتی برابر با ۵ گیگابیت بر ثانیه را ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۴ آبان ۱۳۹۴ | ۱۰:۳۰

بر اساس ادعای وب سایت Ars Technica، پورت لایتنینگ که اپل آن را در آیپد پرو به کار برده، با USB 3.0 هماهنگی دارد و قادر است سرعتی برابر با ۵ گیگابیت بر ثانیه را برای کاربر به ارمغان آورد. البته وب سایت iFixit نیز در هفته گذشته و پس از کالبدشکافی این محصول، خبر داده بود که اجزایی در آن وجود دارند که مربوط می شوند به هماهنگی با USB 3.0 اما حالا Ars Technica به شکل کامل این موضوع را تایید نموده.

منبع یاد شده با اپل نیز تماس برقرار کرده و سخنگوی شرکت ساکن کوپرتینو نیز این موضوع را تایید نموده. این جهش در پشتیبانی از سرعت بسیار قابل توجه است چرا که تا کنون پورت های لایتنینگ، بر بستر استاندارد USB 2.0 توسعه پیدا کرده بودند که نهایت آن به ۴۸۰ مگابیت بر ثانیه یا ۶۰ مگابایت در ثانیه می رسد. با استفاده از استاندارد USB 3.0 کاربر قادر است سرعتی معادل ۵ گیگابیت یا ۶۲۵ مگابایت بر ثانیه را تجربه کند.

لایتنینگ آیپد پرو اگرچه از USB 3.0 پشتیبانی می کند اما اگر تمایل به استفاده از استاندارد USB دارید، باید یک آداپتور تهیه کنید. مسئله اینجاست که چنین آداپتوری هنوز وجود ندارد و مشخص نیست آیا اپل تصمیم به معرفی چنین آداپتوری دارد یا خیر.

در سال های اخیر، اپل همواره تلاش کرده تا انتقال فایل ها را در بین دستگاه هایش ساده تر کند؛ از سینک وای-فای آیتونز گرفته تا AirDrop و حالا هم استفاده از USB 3.0 در اتصال لایتنینگ. شاید در نسل بعدی آیپد پرو شاهد معرفی یک پورت USB A یا C با استفاده از استاندارد USB 3.0 باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • rashid
    rashid | ۲۴ آبان ۱۳۹۴

    انصافا این محصول فوق العادس
    سرفیس پرو بدو تا برسی :)

مطالب پیشنهادی