ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل قصد دارد با استفاده از صوت و الکتریسیته مقاومت آیفون در برابر آب را افزایش دهد

آیفون های جدید ظاهرا تا حدودی در برابر آب مقاوم هستند و اپل نیز این موضوع را به صورت رسمی در مورد آنها مطرح نکرده است، با این همه، شرکت مورد بحث هنوز هم نتوانسته ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۴ آبان ۱۳۹۴ | ۱۸:۳۰

آیفون های جدید ظاهرا تا حدودی در برابر آب مقاوم هستند و اپل نیز این موضوع را به صورت رسمی در مورد آنها مطرح نکرده است، با این همه، شرکت مورد بحث هنوز هم نتوانسته مقاومت در برابر آب یا «ضد آب» بودن را به عنوان یکی از مشخصه های اصلی دستگاه های تولیدی اش تبلیغ نماید.

اما این مساله به هیچ وجه نشان دهنده اهمال این شرکت و کنار گذاشتن ایده ساخت یک دستگاه صد آب توسط آن نمی شود و پتنی که اخیرا امتیاز آن به نام اپل ثبت شده نیز این موضوع را تایید می کند.

در ادامه  این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

آنطور که در سایت اپل اینسایدر آمده، اخیرا پتنتی به نام این شرکت مستقر در کوپرتینو ثبت شده ( پرونده مربوط به آن ابتدا در ماه می سال 2014 تسلیم دفتر علائم تجاری و پتنت های آمریکا شد) که «دفع مایع از یک منفذ» نام دارد و به راهکاری برای خلاص شدن از مایعاتی مربوط می شود که به طریقی وارد منافذ دستگاه های موبایل می شوند.

نحوه عمکرد تکنولوژی مورد بحث به این شرح است:

تصور کنید مقداری آب به داخل پورت هدفون آیفون شما نفوذ پیدا می کند. تکنولوژی یاد شده با استفاده از حسگرهای صوتی و سنسورهای خاص، نخست تشخیص می دهد که آیا رطوبتی درون دستگاه هست یا خیر و سپس جریان های الکتریکی مختلفی را روی یک ماده رسانا اعمال می کند که روی دیواره های داخلی پورت به خدمت گرفته شده است.

این ماده با ایجاد سطح مشخصی از جریان الکتریسیته، مایع ورودی را یا دفع می کند یا اینکه به خود جذب می کند. این چرخه ایجاد شارژ و تخلیه آن ادامه پیدا می کند تا مایع به بیرون از دستگاه موبایل هدایت شود.

در برخی منافذ مشخص، نظیر اسپیکرها، از پالس های حاوی انرژی در قالب امواج صوتی بهره گرفته می شود تا مایع از داخل آن خارج گردد.

apple patent water

اما این نخستین باری نیست که اپل پتنتی را با هدف مقاوم سازی آیفون در برابر آب به ثبت رسانده است. در ماه مارس نیز این شرکت پتنت دیگری را ثبت کرد که به توصیف نوعی پوشش آب گریز (دافع آب) در داخل منافذ آیفون می پرداخت و این پتنت می تواند توضیح خوبی برای مقاومت آیفون 6 اس در برابر جریان های آبی عمیق باشد (هرچند توصیه می شود که از انجام چنین کاری خودداری نمایید).

درست مانند معمول، این نکته را هم نباید فراموش کرد که چون اپل این پتنت را دریافت کرده قطعا از آن استفاده نخواهد کرد هرچند شایعاتی به گوش می رسند که حاکی از ضدآب بودن آیفون 7 هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • احمد
    احمد | ۲۴ آبان ۱۳۹۴

    حالا ببینید چی میشه سونی الان داره با زحمت اونم از2012ضد آب میزنه بعد همه شرکتا مثه این طرفدارای سامسونگ این رو یک قابلیت ارزیابی نمیکنن ولی فردا که آیفون7 اومد سامسونگم ضد آب میزنه و میشه یک ویژگی کاملا صحیح.هر چند که بنظرم سامسونگ بسیار بهتر از اپله اما همیشه سامسونگ اصالت و آبرو رو دو دستی به اپل مفتخور داده.

  • گلمراد
    گلمراد | ۲۴ آبان ۱۳۹۴

    خیلی خوبه.من بیشتر منتظرم ببینم ایفون ۷ چه شکلی میشه چون هرشکلی داشته باشه نصف گوشی هایی که سال اینده قراره ساخته بشن همون شکلی خواهند بود :دی

    • amin
      amin | ۲۴ آبان ۱۳۹۴

      ?

    • مهدی
      مهدی | ۲۴ آبان ۱۳۹۴

      دقیقا، مخصوصا بعضی ها که شدیدا ادعاشون میشه.

مطالب پیشنهادی