ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ با تعطیل کردن کارخانه تولید LCD می خواهد روی ساخت OLED تمرکز کند

استفاده از تکنولوژی صفحه نمایش های OLED در دیوایس های قابل حمل همانند تبلت یا تلفن هوشمند هر روز بیشتر می شود و از این رو، شرکت سامسونگ تصمیم دارد تقریبا همه تمرکز خود را ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۲۴ آبان ۱۳۹۴ | ۱۴:۰۰

استفاده از تکنولوژی صفحه نمایش های OLED در دیوایس های قابل حمل همانند تبلت یا تلفن هوشمند هر روز بیشتر می شود و از این رو، شرکت سامسونگ تصمیم دارد تقریبا همه تمرکز خود را به تولید این نمایشگرها معطوف کند.

در همین راستا، گفته می شود این کمپانی برای کاهش هزینه ها و زنده کردن بخشی از سرمایه خود، یکی از واحدهای تولید صفحه نمایش های LCD را تعطیل خواهد نمود.

بر اساس گزارش های منتشر شده در کره، سامسونگ خط تولید L5 LCD خود را تعطیل کرده و به دنبال فروش لوازم و تجهیزات این کارخانه است. این وسایل پولی معادل ده ها میلیارد وون به نقدینگی این شرکت کره ای اضافه خواهند کرد.

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

البته بد نیست بدانید، این نخستین واحد تولید ال سی دی نیست که سامسونگ آن را به فروش رسانده. در سال گذشته میلادی نیز خط تولید چئونان را تعطیل کرد و آن را به Truly چین فروخت. شایعات حاکی از این هستند که در کارخانه L5 قرار است خط تولید نمایشگرهای OLED راه اندازی شود که به شرکت مورد بحث قدرت تولید بیشتر پانل های AMOLED برای موبایل و تبلت را خواهد داد.

تقاضای نمایشگرهای OLED دائما در حال افزایش است و بسیاری از کمپانی های تولید موبایل در نظر دارند برای محصولات آتی خود از این فناوری بهره بگیرند. گفته می شود شرکت هایی همانند هوآوی و اپل نیز گویا قصد کرده اند نمایشگرهای AMOLED را در محصولات آینده خود استفاده کنند و ساخت آن را نیز به سامسونگ خواهند سپرد.

البته این حرف ها فعلا در حد شایعه هستند و هنوز هیچ منبع رسمی آنها را تایید نکرده. اما اگر صحت داشته باشند این شرکت کره ای به کارخانه بزرگی برای تولید این حجم از سفارش ها نیاز دارد و بدون شک همان محل تولید L5 بهترین گزینه به شمار خواهد رفت.

جا دارد اشاره کنیم، شرکت های رقیب همانند ال جی نیز امسال به تولید نمایشگرهای OLED سوئیچ و در این راستا، حدود یک میلیارد دلار آمریکا نیز برای ساخت صفحه نمایش های انعطاف پذیر با تکنولوژی مذکور، هزینه کرده اند. احتمالا شرکت چینی شیائومی نیز از پانل های AMOLED ال جی برای نسل بعدی محصولات خود استفاده خواهد کرد.

با اینکه هنوز همه باور ندارند که OLED بهتر از ال سی دی است اما باید اذعان کنیم این فناوری بخش بزرگی از بازار سال 2016 میلادی را در دست خود خواهد گرفت و به زودی محصولات متعددی با چنین نمایشگرهایی را شاهد خواهیم بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • ژانکلودجمالی نژاد09339434229
    ژانکلودجمالی نژاد09339434229 | ۲۵ آبان ۱۳۹۴

    از شهر کهن, شهر هنر, شهر راز (( شیراز )) به همه درودhelloمیفرستم, من تعصبی کور نیستم و فقط طرفدار بهترین هستم, در میان تمام انواع صفحه نمایش ها مقام اول و عنوان بهترین رو صفحه نمایش LED به خصوص و بیشتر Super AMOLED اختصاصی سامسونگ داره , سوپرآمولد بالاترین زاویه دید رو داره و بالاترین درخشندگی رو داره و بالاترین رنگهای زنده رو داره و بالاترین دید زیر نور مستقیم خورشید رو داره و بالاترین عمق رنگ رو داره و در کل بهینه ترین هس, درکل فراموش نباید بشه در همه موارد هرگز کاملترین وجود نداره و نخواهد داشت چون اگه وجود داشت رقابتی هم درکار نبود و همه چی بی معنی میشد! (( تعصب و دروغ و توهین ممنوع و زنده باد آگاهی ))

  • احمد
    احمد | ۲۴ آبان ۱۳۹۴

    اینم داره همه جاشو میفروشه

  • محمدحسین
    محمدحسین | ۲۴ آبان ۱۳۹۴

    amoled همون oledهست یا چه تفاوت هایی دارندمگه؟

    • بــــی طَـــرَف
      بــــی طَـــرَف | ۲۴ آبان ۱۳۹۴

      Active Matrix احتمالا چینش AMOLED ها هست ولی OLED همون اسم تکنولوژی ساختشونه.

    • ژانکلودجمالی نژاد09339434229
      ژانکلودجمالی نژاد09339434229 | ۲۵ آبان ۱۳۹۴

      عزیز بزرگوار , صفحه نمایش های OLED واختصاصی سامسونگ super AMOLED یا بانام کوتاه LED بسیار بسیاربه هم نزدیک هستن اما صفحه نمایش LED جالبتره و بهتر , نمونه صفحه نمایش super AMOLEDاختصاصی سامسونگ رو در گلکسی S6 اج پلاس ملاحضه کردید و صفحه نمایشOLEDرو در محصول LG جی فلکس2 ملاحضه فرمودید

مطالب پیشنهادی