ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چرا دستیار M فیس بوک جنسیت ندارد؟

وقتی Siri در آمریکا عرضه شد، یک دستیار صوتی با صدای زنانه بود، اما در همان زمان با صدای مردانه در انگلستان رونمایی گردید. دستیار مجازی کورتانای مایکروسافت نیز ابتدا فقط صدای زنانه داشت که ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۲۵ آبان ۱۳۹۴ | ۱۰:۳۰

وقتی Siri در آمریکا عرضه شد، یک دستیار صوتی با صدای زنانه بود، اما در همان زمان با صدای مردانه در انگلستان رونمایی گردید. دستیار مجازی کورتانای مایکروسافت نیز ابتدا فقط صدای زنانه داشت که در بروزرسانی ویندوز 10 امکان تغییر آن به صدای مردانه نیز برای کاربران مهیا شد.

اما دستیار مجازی فیس بوک که M نام گرفته بدون جنسیت طراحی شده و زن یا مرد ندارد. در همین راستا، «الکساندر لبران»، بنیان گزار Wit.Ai که در ماه ژانویه توسط فیس بوک خریداری شد، اظهار داشته: «ما دوست داشتیم M کاملا انتزاعی (یعنی عاری از ویژگی های واقعی) باشد. به همین دلیل، نام مشخصی نیز ندارد و فقط با یک حرف شناخته می شود.»

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

لبران همچنین افزوده: «این ویژگی جدید فیس بوک هنوز دوره آزمایشی را سپری می کند و در اختیار تعداد کمی از کاربران قرار گرفته. این محصول حتی آواتار نیز ندارد و به همین دلیل همیشه خنثی و حرفه ای باقی خواهد ماند.

مسئله ای که اهمیت این دستیار را بیشتر می کند، این است که انسان ها آن را آموزش می دهند و تمامی پرسش و پاسخ هایی که آماده در آستین دارد، از کاربران خود فیس بوک تهیه شده اند. این سوالات و درخواست ها از تماس با اداره مخابرات در مورد هزینه کابل کشی گرفته تا ارسال گل برای فرد موردعلاقه تان را شامل می شوند. این در حالیست که کورتانا یا سیری انسان هایی را در پشت خود ندارند که بتواند به همه پرسش های کاربر پاسخ صحیح بدهد.»

خالق سیری، آدام چییر، در رابطه با محصول خود گفته آنها دوست داشتند Siri برای خودش شخصیتی داشته باشد و به همین دلیل برخی از پاسخ های او کنایه دار یا شوخ طبعانه خواهد بود.

سازنده M می گوید: « ما این محصول را طوری طراحی کرده ایم که کاربر تاکنون تجربه آن را نداشته و قرار نیست هنگام صحبت با «ام» تصور کند با دوستان خود در حال سوال و جواب است. این دستیار ابتدا به طور دقیق پرسش کاربر را می خواند و سپس انسانی که در پشت M مخفی شده، بهترین پاسخ را انتخاب و برای فرد ارسال می کند. این روش شاید کمی سخت و هزینه بر به نظر برسد اما فیس بوک می گوید قابل اجراست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Hadi
    Hadi | ۲۵ آبان ۱۳۹۴

    تورک مکانیکیه دیگه..

  • amin
    amin | ۲۵ آبان ۱۳۹۴

    لوگوش اشنا نیست ? (musicxmatch)

  • Mo30
    Mo30 | ۲۵ آبان ۱۳۹۴

    اگه جنس صدا ملاک جنسیته پس فکر نکنم M بازخورد صوتی داشته باشه. نه؟

    • aliagamon
      aliagamon | ۲۵ آبان ۱۳۹۴

      نه لزوما ، میتونه صدای کامپیوتری و بدون جنسیت باشه

مطالب پیشنهادی