ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت یکی از بزرگ ترین مشکلات بروز رسانی به ویندوز ۱۰ را حل کرد

رایگان بودن ویندوز ۱۰ برای کاربران نسخه هفتم و هشتم از ویندوز مشخصا خبر خوبی بود اما مشکل بزرگی که وجود داشت، این بود که شما مجبور بودید از داخل همان ویندوز، بروز رسانی را ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۵ آبان ۱۳۹۴ | ۱۱:۰۰

رایگان بودن ویندوز ۱۰ برای کاربران نسخه هفتم و هشتم از ویندوز مشخصا خبر خوبی بود اما مشکل بزرگی که وجود داشت، این بود که شما مجبور بودید از داخل همان ویندوز، بروز رسانی را انجام دهید. حال چرا این موضوع یک مشکل بوده است؟ گیک ها معمولا به هیچ عنوان تمایل ندارند نسخه های سیستم عامل ها را روی همدیگر بروز رسانی کنند. اگرچه در چنین حالتی، هم تنظیمات مورد علاقه باقی خواهند ماند و هم اپلیکیشن ها اما در هر صورت کاربران علاقه بسیار بیشتری به انجام بروز رسانی هایی که با نام Clean Install شناخته می شوند دارند.

البته روایت و افسانه های مختلفی هم از سالیان گذشته وجود دارد که گفته می شود بهتر است هر چند وقت یک بار، ویندوز خود را به شکل کامل پاک کرده و این سیستم عامل را از نو نصب کنید. در چنین حالتی، معمولا و با سخت افزارهای قدیمی تر، پایداری و سرعت بیشتر می شد و برخی باگ ها در درایوهایی که نصب کرده بودید نیز رفع می شوند.

تا کنون ولی کاربران ویندوز ۱۰ قادر نبودند چنین کاری انجام داده و سپس ویندوز ۱۰ را به سادگی فعال کنند. استفاده کنندگان از ویندوز باید سیستم عامل خود را روی ویندوز ۷، ۸ یا ۸.۱ بروز رسانی می کردند تا بتوانند از اکتیو کد نسخه های قدیمی استفاده کرده و ویندوز ۱۰ را فعال کنند چرا که مایکروسافت به این افراد اجازه می داد تا برای مدت یک سال، نسخه ویندوز جدید را با کد های اکتیو نسخه های قبلی فعال کنند. اما در نهایت حالا که اولین آپدیت بزرگ ویندوز ده از راه رسیده، کاربران بالاخره قادر شده اند به شکل Clean Install نیز از کد اکتیو ویندوز های قدیمی خود استفاده کرده و ویندوز ۱۰را فعال کنند.

اکنون سوالی که مطرح شده این است که چرا به طور کلی مایکروسافت این ویژگی را از همان ابتدا در اختیار کاربران مختلف قرار نداده بود. ویندوز ۱۰ در ابتدای هفته جاری اولین بروز رسانی بزرگ خود را دریافت کرده که می توانید همه اطلاعات مرتبط با آن را در این لینک مطالعه نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • یاسر
    یاسر | ۲۵ آبان ۱۳۹۴

    ویندوز 10 رو آپدیت کردم الان tsskbarکار نمکنه و دکمه استارت و جستجو کار نمیکنن ؟؟ چیکار کنم
    از کجا میتونم آپدیتهای ویندوز 10 رو به صورت افلاین دانلود کنم

  • امیر
    امیر | ۲۵ آبان ۱۳۹۴

    سلام من ویندوز 7 هوم دارم ایزو از کجا بگیرم؟

  • آرش
    آرش | ۲۵ آبان ۱۳۹۴

    بزرگترین مشکل؟؟ آخه یه نگاه به تیترت بنداز.. کدوم مشکل؟

    خدایی اسم نارنجی رو بد نام نکنید

  • haftsin
    haftsin | ۲۵ آبان ۱۳۹۴

    سلام. ویندوز لبتاپ من 8 معمولی هست. فایل iso ورژن متناظر ویندوز 10 رو از کجا میشه دانلود کنم که کلین اینستال نصب کنم؟

مطالب پیشنهادی