ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کامپیوترها یاد می گیرند که چطور حالات پنهان چهره را تشخیص دهند

ماشین ها در تشخیص احساسات واضحی نظیر لبخند، خوب عمل می کنند اما در شناسایی حالات خفیف چهره و زمانی که افراد تلاش می کنند احساسات خود را پنهان نمایند عملکرد چندان مطلوبی را از ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۵ آبان ۱۳۹۴ | ۱۷:۰۰

ماشین ها در تشخیص احساسات واضحی نظیر لبخند، خوب عمل می کنند اما در شناسایی حالات خفیف چهره و زمانی که افراد تلاش می کنند احساسات خود را پنهان نمایند عملکرد چندان مطلوبی را از خود به نمایش نمی گذارند.

با این همه، پیش بینی می شود که این ضعف در آینده نه چندان دور برطرف گردد چراکه پژوهشگران نوعی الگوریتم کامپیوتری را طراحی کرده اند که قادر است حالات چهره را بزرگ نمایی کند و در نتیجه امکان تشخیص کوچک ترین ناراحتی یا شگفتی در چهره افراد را دارد.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

البته برخی از افراد، استعداد تشخیص کوچک ترین حالات حسی در چهره یکدیگر را دارند با این همه، الگوریتم طراحی شده، در نخستین مراحل تست، بیش از حد مورد انتظار ظاهر شده است و احتمالا نمی توان از این پس، ماشین ها را در مورد احساسات خود فریب داد.

البته نرم افزار طراحی شده، در حال حاضر کاستی هایی هم دارد و لازم است که از آن به شیوه ای استراتژیک استفاده نمایید چراکه اندکی در تمامی حرکات چهره اغراق می کند.

این الگوریتم همچنین برای درک چیزی که می بیند به یک دیتابیس آموزشی وابسته است، در نتیجه تا زمانی که بشود به طور کامل به نتایج به دست آمده از آن اطمینان کرد زمان زیادی باقی مانده است.

با در نظر داشتن اثرگذاری این سیستم، می توان گفت که قطعا در دستگاه های دروغ سنج و وسایل و ابزارهای دیگری که به دنبال نشانه هایی از تغییرات روانشناختی در افراد هستند سودمند واقع می شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • جوشکار خسته
    جوشکار خسته | ۲۵ آبان ۱۳۹۴

    جالبه،
    موجودی داره این کارو انجام میده که خودش ممکنه نسخه ای ساخته شده توسط موجودی دیگر باشه !
    جالب میشه اگه انسان خودش نوعی ماشین پیشرفته باشه و در تلاش واسه ساختن یه ماشین دیگه باشه،، ماشینی که توانایی ساختن ماشینی دیگر رو داره ! ماشین تو ماشین میشه..

    ممکنه روزی بیاد که بلاخره به این باور برسه که خدایی که دنبالش بوده درواقع خودش بوده...

    اما هنوز فاصله زیادی تا ساختن یه الگوریتم کامل و بی نقص واسه تشخیص احساسات داره،

    در واقع همین الان هم شدنی هست ، اما به بینهایت کد نویسی و تعریف حالت های مختلف احساسی برای ماشین نیازمنده تا به مرحله ای از تنوع برسه که به نظر بیاد رفتار ماشین مصنوعی نیست و هوشمند و خود مختاره !

    اما وقتی این کار انجام بشه انسان باید نگران جایگاهش باشه،
    چون ممکنه نسل بعدی موجودات هوشمند رو بسازه و خودش توسط اون برای همیشه محو بشه،،
    یا شاید این چرخه چندین بار تا کنون تکرار شده و باز هم تکرار خواهد شد..
    مقوله پیچیده ای هست این موضوع و بهتره که انسان ذهن محدودش رو درگیرش نکنه و بزاره وقتش که رسید و تونست به مرحله آخر بازی تکامل ببرش و جوابش رو پیدا کنه و دوباره بازی از مرحله یک شروع شه واسه بازیکنای جدید.

    این سناریو جون میده واسه هالیوود..

مطالب پیشنهادی