ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

زوجی که قصد دارند انرژی مورد نیاز خانه شان را از فضولات خود تامین کنند

جمعیت کره زمین روز به روز بیشتر می شود و به همان اندازه که تامین غذا برای این جمعیت عظیم دشوارتر می گردد، دولت ها هم برای تهیه انرژی مورد نیازشان با موانع بیشتری روبرو ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۵ آبان ۱۳۹۴ | ۱۹:۳۰

جمعیت کره زمین روز به روز بیشتر می شود و به همان اندازه که تامین غذا برای این جمعیت عظیم دشوارتر می گردد، دولت ها هم برای تهیه انرژی مورد نیازشان با موانع بیشتری روبرو می گردند.

همین کمبود انرژی باعث شده که ذهن های خلاق به دنبال راهکارهای جایگزین برای سوخت های فسیلی باشند و هر چند وقت یک بار ایده های عجیبی را برای این منظور ارائه دهند. حالا مگان ساپ آمریکایی و اینیگو آرنا همسر اسپانیایی او در تلاشند تا سوختی از فضولات خود تهیه کنند و از آن برای گرم کردن خانه شان استفاده نمایند.

این زوج هم اکنون مشغول ساخت خانه جدیدی در بخش شمالی پمپلونا در شمال شرقی اسپانیا هستند که قرار است از سوخت انسانی برای تامین انرژی مورد نیازش استفاده شود و آنطور که خودشان گفته اند آن را تا اوایل سال آینده میلادی تکمیل می کنند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

سرپرستی پروژه ساخت این خانه را استارتاپی به نام PlanetEnergy برعهده دارد که چهار سال پیش توسط ساپ راه اندازی شد تا سیستم هایی در مقیاس کوچک برای تبدیل نمودن پسماند به انرژی و ترکیب نمودن راهکارهای مختلف با انرژی باد و خورشید بسازد و از این طریق هزینه های تامین انرژی در منازل را به حداقل میزان ممکن برساند.

در این طرح، قرار است که پسماندهای ارگانیک از آشپزخانه و حمام منزل به دست آمده و سپس به گازهای زیستی بدل شوند تا انرژی مورد نیاز برای سیستم گرمایشی کف، آب گرم و گاز آشپزخانه را تامین نمایند. در عین حال، الکتریسیته مورد نیاز خانه هم از طریق انرژی خورشید و باد به دست خواهد آمد.

ساپ اعلام کرده که چون پسماندهای تولید شده توسط این زوج کفاف تامین انرژی مورد نیاز برای خانه شان را نمی دهد، آنها دو راس اسب هم خریداری کرده اند تا از فضولات آنها نیز استفاده نمایند.

اسب ها علوفه زیادی مصرف می کنند و در نتیجه فضولات بالایی تولید می کنند که این برای تولید گازهای زیستی فوق العاده است. ساپ در مصاحبه اش با سایت The Local اظهار داشت که انگیزه برای ایجاد این خانه خاص نشان می دهد که چنین ایده ای به لحاظ تکنیکی و اقتصادی عملیاتی است و فرقی ندارد که مقیاس کار چقدر کوچک باشد.

هزینه خرید زمین و ساخت و ساز بنا که قرار است تا اوایل سال 2016 تمام شود احتمالا بالغ بر نیم میلیون دلار خواهد بود. طبق گفته ساپ، تکنولوژی طراحی شده برای استفاده از فضولات انسانی نیز حدودا یک پنجم کل مبلغ تمام شده برای ساخت خانه خواهد بود هرچند که به واسطه صرفه جویی که در میزان هزینه تامین انرژی صورت می گیرد، پیش بینی شده که ظرف 4 تا 5 سال این سرمایه گذاری بازگشت داشته باشد.

البته لازم است یادآور شویم که این نخستین باری نیست که از فضولات برای تامین انرژی استفاده می شود. چندی پیش Océane Izard طراح ساکن ژنو از طرح خود برای تبدیل مدفوع سگ به الکتریسیته خبر داد و باغ وحش دیترویت نیز اعلام کرد که میخواهد مدفوع فیل را به گاز غنی از متان بدل کند که این مساله اگر همه چیز درست پیش برود می تواند سالانه تا 80 هزار دلار در هزینه های باغ وحش صرفه جویی به عمل بیاورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • shadow
    shadow | ۲۷ آبان ۱۳۹۴

    چرا یه عکسی چیزی ازین زوج خوش بخت نمیزارین??؟؟؟مشتاق دیدار میخوام بپرسم این ایده دقیقا از کجاشون بهشون رسیده عقلشون یا....???

  • shadow
    shadow | ۲۷ آبان ۱۳۹۴

    از صد تا ترول بهتر????

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی