ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دلیل ادغام نشدن سیستم عامل های OS X و iOS در اپل چیست؟ تیم کوک پاسخ می دهد

در هفته گذشته مصاحبه تیم کوک با نشریه تلگراف را برایتان منتشر نمودیم؛ مصاحبه ای که در آن آقای کوک از باور های خود خبر داد و گفت «آیپد پرو» می تواند جایگزینی باشد برای ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۵ آبان ۱۳۹۴ | ۰۹:۳۰

در هفته گذشته مصاحبه تیم کوک با نشریه تلگراف را برایتان منتشر نمودیم؛ مصاحبه ای که در آن آقای کوک از باور های خود خبر داد و گفت «آیپد پرو» می تواند جایگزینی باشد برای لپ تاپ یا حتی کامپیوتر رومیزی کاربران.

اگرچه آیپد پرو، صرفا یک تبلت است که با یک کیبورد اذعام گشته و می تواند از یک قلم استایلوس هم بهره گیرد اما همه اینها، یادآور تلاش های مایکروسافت در به بلوغ رسیدن سری سرفس هستند. نکته جالب تر اینکه خود تیم کوک مدتی قبل «سرفس بوک» را محصولی نه چندان جالب خوانده و گفته بود: «این محصول تلاش دارد هم یک تبلت خوب باشد و هم یک لپ تاپ خوب. نکته اینجاست که در هیچ کدام از این دو مورد موفق نشده.»

حال اما مدیر عامل اپل، یک بار دیگر در دفاع از آیپد پرو برخواسته و در مورد این محصول و قابلیت هایش و احتمالاتی که در آینده وجود دارند با نشریه Independent مصاحبه کرده است. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

در سال های اخیر اپل به جای در پیش گرفتن راه مایکروسافت و ادغام دو سیستم عامل OS X و iOS، تلاش کرد تا با قابلیت هایی نظیر Handoff این دو پلتفرم را به هم نزدیک تر کند. حالا مدیر عامل اپل در تازه ترین مصاحبه اش خبر می دهد که ادغام دو سیستم عامل یادشده، واقعا باب میل کاربران نخواهد بود.

وی در همین خصوص می گوید:

«من باور داریم که کاربرانمان علاقه ای به استفاده از محصولی تلفیق شده از MacBook و iPad ندارند. دلیل هم آن است که در صورت رخ دادن چنین اتفاقی، هر کدام از سیستم عامل ها بخش هایی قدرتمند را از دست خواهند داد و در این میان کاربران هستند که ضرر خواهند کرد. در واقع تجربه کاربری سیستم عامل ادغام شده نمی تواند کارایی و پویایی هر کدام از پلتفرم ها را به شکل جداگانه داشته باشد. ما علاقه داریم بهترین تبلت و بهترین مک را بسازیم؛ با ادغام این دو، به هیچ یک از این اهداف دست پیدا نخواهیم کرد و مجبور می شویم ویژگی های بسیاری را فدای این موضوع کنیم.»

2015-11-15_bus_14584842_I1

اگرچه برخلاف گفته های کوک، آیپد پرو نمی تواند اکنون و با شرایط فعلی اش، جایگزینی باشد برای لپ تاپ شما اما دست کم در این مورد درست می گوید. اگر اپل این دو سیستم عامل را با هم اذغام کرده و محصولی کاملا هیبریدی برایش توسعه دهد، شاهد از دست رفتن برخی قابلیت های نرم افزاری و سخت افزاری خواهیم بود.

اکنون سرفس پرو ۴، بهترین محصول هیبریدی بازار است که می تواند در برابر شما هم به عنوان یک تبلت و هم به عنوان یک لپ تاپ قرار گیرد اما هیچ کدام از این کارها را به شکلی عالی انجام نمی دهد. برای تبلت بودن، کمی بیش از اندازه بزرگ است و نمی توانید همانند یک لپ تاپ، با حالتی آسوده آن را روی پای خود قرار داده و شروع به کار کنید.

البته می توان به آینده امیدوار بود؛ زمانی که مایکروسافت یا اپل بتوانند به شکلی پویا، محصولات هیبریدی را بدون هیچگونه ضعفی تولید کنند اما دست کم در زمانه کنونی، هنوز هیبریدی ها آنطور که باید و شاید نتوانسته اند خودشان را ثابت کنند.

خود تیم کوک نیز در گذشته دستگاه های هیبریدی دوگانه را به تمسخر گرفته بود و در مورد سرفس پروی مایکروسافت اظهار نموده بود که این محصول، هم می خواهد یک یخچال باشد و هم یک تستر و مشتریان چنین ترکیبی را نخواهند پسندید.

حالا خود اپل محصولی اینچنینی توسعه داده اما آن را به عنوان یک دستگاه هیبریدی بازاریابی نمی کند بلکه می گوید آیپد پرو، یک تبلت است که می تواند از آیپد پویاتر باشد. در چنین شرایطی، نقش توسعه دهندگان مهم تر خواهد شد تا به اپل کمک کنند که بتواند وعده هایی که در مورد آیپد پرو داده را به حقیقت بدل کند. با این همه، خود اپل تلاش نموده تا در iOS 9 مالتی-تسکینگ یا قابلیت های چند-وظیفه ای را به شکلی پویا تر در اختیار کاربران، از جمله استفاده کنندگان از آیپد پرو قرار دهد ولی هنوز هم این پلتفرم موبایلی برای قرار گرفتن در یک تبلت حرفه ای، راه بسیار درازی را در پیش دارد؛ راهی که البته اپل پیشتر نشان داده می تواند آن را در مدتی کم طی کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • Cna
    Cna | ۲۵ آبان ۱۳۹۴

    اسم سایت رو به اپلاتو تغییر بدید

  • محمد
    محمد | ۲۵ آبان ۱۳۹۴

    این آقاهه تیم کوک یه احمق به تمام عیاره با اون چرندیاتی که میگه نمیدونم چی جوری در انظار عمومی ظاهر میشه قضیه تسر و یخچال رو که همه میدونن حالا میگه سیستم عاملش میتونه جای اون همه ویندوز رو که مردم دنیا دارن تو ادارات و کارخانه ها و خانه ها استفاده میکنن بگیره و کلا محصولات شرکت های دیگه رو به تمسخر میگیره و بعد خودش از روشون میسازه.بی چاره طرفدارانش که باید همه جا بشنون و از خجالت سرشون رو بندازن پایین کی بشه بمیره یکی مثل جابز بزرگ بره جاش.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی