ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با ربات Tally هرگز دست خالی از فروشگاه خارج نخواهید شد

هیچی بدتر از این نیست که وارد فروشگاه بشوید و به سمت قفسه کالایی که قصد خرید آن را دارید بروید و ببینید خالیست و جنس موردنظرتان تمام شده. اما خیلی نگران نباشید، چون از ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۲۶ آبان ۱۳۹۴ | ۰۱:۰۰

هیچی بدتر از این نیست که وارد فروشگاه بشوید و به سمت قفسه کالایی که قصد خرید آن را دارید بروید و ببینید خالیست و جنس موردنظرتان تمام شده. اما خیلی نگران نباشید، چون از آنجا که ربات ها تصمیم دارند در همه گوشه و کنار زندگی ما سرک بکشند و همه جا حاضر باشند، این بار قرار است در نقش ناجی ما را از این معزل نجات دهند.

حالا چطور این کار را به انجام خواهند رساند؟ به سادگی: موسسه رباتیک Simbe به تازگی رباتی خودران به نام «Tally» ساخته و عرضه کرده که ماموریتش گشت زدن در فروشگاه و چک کردن قفسه های مواد خوراکی است. اگر قفسه ای خالی و جنسی به پایان رسیده بود، این آقای آهنی که اتفاقا قد بلندی هم دارد و خیلی راحت می تواند طبقه های بالای قفسه ها را نیز کنترل کند، آن را به صاحب فروشگاه اعلام خواهد کرد.

«تالی» در ساعات شلوغی فروشگاه نیز می تواند وظیفه خود را به انجام برسد. این ربات همانند رومبا، داک شارژ دارد که در بین کار وقتی انرژی اش رو به کاهش بود، خود را به آن می رساند و شارژ می کند.

این دستگاه فعلا به طور آزمایشی در تعدادی فروشگاه خرده فروشی در آمریکای شمالی به کار گرفته شده. اگر نتیجه این تست مثبت باشد، بعید نیست در آینده نه چندان دور در راهروهای فروشگاه های بزرگ شاهد این ربات ها باشیم و هرگز از هیچ مغازه ای دست خالی بیرون نرویم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • علی
    علی | ۲۶ آبان ۱۳۹۴

    خوب اگه پول نداشته باشیم چی؟
    در جواب به موضوع

مطالب پیشنهادی