ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با فناوری FingerAngle می توانید 3D Touch واقعی را تجربه کنید

در نمایشگر آیفون 6S، اپل از تکنولوژی حساس به فشار استفاده کرد و نام آن را نیز 3D Touch گذاشت. در همان ابتدای امر، مشخص بود که این نام و نحوه کارکرد نمایشگر جدید، چندان ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۶ آبان ۱۳۹۴ | ۲۰:۰۰

در نمایشگر آیفون 6S، اپل از تکنولوژی حساس به فشار استفاده کرد و نام آن را نیز 3D Touch گذاشت. در همان ابتدای امر، مشخص بود که این نام و نحوه کارکرد نمایشگر جدید، چندان ربطی به هم پیدا نمی کنند.

حالا ولی استارتاپی به نام Qeexo خبر می دهد که توانسته تکنولوژی 3D Touch واقعی را توسعه دهد. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

استارتاپ یاد شده برای این تکنولوژی نام FingerAngle را انتخاب کرده. بر اساس الگوریتمی که از سوی Qeexo توسعه پیدا کرده، نمایشگر لمسی می تواند نحوه قرار گرفتن انگشت کاربر بر روی سطح خود را درک کند و در صورتی که شکل قرار گیری انگشت روی آن تغییر کند، نحوه تعامل خود را تغییر داده تا همانند یک مدل سه بعدی بتوان ظاهر و زاویه قرارگیری یک جسم را در آن تغییر داد.

این تکنولوژی همچنین می تواند چرخش ها را نیز شناسایی کند. به سادگی می توان گفت که تکنولوژی توسعه یافته از سوی این استارتاپ قوی تر و پویا تر از نمونه ای ساخته شده از سوی اپل به نام 3D Touch است. در ساخته ی اپل، نمایشگر صرفا می تواند درک کند که میزان فشار وارد شده بر نمایشگر تا چه حد بالاست.

تصور کنید که فناوری FingerAngle در یک ساعت هوشمند به کار رفته؛ در چنین حالتی، می توانید انگشت خود را روی نمایشگر ساعت قرار داده و آن را به سمت چپ یا راست بچرخانید و منوی صدا را ببینید که کم یا زیاد خواهد شد. همین ویژگی می تواند برای زوم کردن روی نوشته یا تصاویر به کار گرفته شود تا دیگر نیازی به استفاده از زوم دو انگشتی نباشد.

اگرچه FingerAngle صرفا یک الگوریتم نرم افزاری است و با نمایشگرهای کنونی هم می تواند به راحتی به کار مشغول شود اما نمی توان با نصب یک اپلیکیشن آن را به موبایل های فعلی آورد. به شکل تئوری، اگر اپلیکیشن آن نصب شود تمام این قابلیت ها صرفا در همان یک اپ وجود خواهند داشت نه فضای کلی سیستم عامل. این الگوریتم در واقع باید با فریم ور دستگاه از سوی سازنده ادغام شود. استارتاپ Qeexo همین حالا خبر می دهد که با برخی از تولیدکنندگان همکاری اش را آغاز نموده و در آینده شاهد استفاده از تکنولوژی یاد شده در محصولات آنها خواهیم بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • saman
    saman | ۲۷ آبان ۱۳۹۴

    من خودم وقتی اولین بار در مورد لمس 3 بعدی شنیدم فکر کردم همین رو انجام دادن یعنی نرمافزاریه و با توجه به محدوده لمس شده و تغییر اون این حرکات صورت میگیره

    البته میشه همون قابلیت گوگل رو هم نرم افزاری به همه گوشی ها داد زیاد سخت نیست و هزینه و لایه به صفحه نمایش اضافه کردن لازم نداشت

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی