ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دانگل کروم بیت محصول مشترک گوگل و ایسوس بالاخره با قیمت 85 دلار راهی بازار شد

در ابتدای سال جاری، گوگل Chomebit خود را معرفی کرد که در واقع یک کامپیوتر مبتنی بر سیستم عامل کروم است که در قالب یک دانگل HDMI ارائه می شود و می تواند هر صفحه ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۲۶ آبان ۱۳۹۴ | ۱۸:۴۵

در ابتدای سال جاری، گوگل Chomebit خود را معرفی کرد که در واقع یک کامپیوتر مبتنی بر سیستم عامل کروم است که در قالب یک دانگل HDMI ارائه می شود و می تواند هر صفحه نمایشی را به یک کامپیوتر کامل تبدیل نماید.

این گجت کوچک را کمپانی ایسوس تولید می کند و حدود 73 گرم وزن دارد. برای استفاده کافیست آن را به پورت HDMI هر نوع نمایشگری که می خواهید وصل نمایید. این دانگل همانند کروم بوکیست که هیچ گونه پورت و صفحه نمایشی ندارد و با قیمتی ارزان در دسترس کاربران قرار گرفته.

از زمان معرفی تاکنون هیچ تغییراتی در مشخصات این دستگاه صورت نگرفته و همچنان شامل یک چیپست Rockchip RK3288، پردازنده گرافیکی چهار هسته ای Mali 760، دو گیگابایت رم، 16 گیگابایت حافظه داخلی و یک پورت USB 2.0 بوده و از استانداردهای WiFi 802.11 ac و Bluetooth 4.0 پشتیبانی می کند.

از آنجا که این دستگاه فقط یک پورت USB دارد، بهتر است از کیبوردهای بلوتوثی برای آن استفاده کنید تا این پورت بیهوده اشغال نگردد.

با دانگل های اینچنینی کارهای زیادی می توان انجام داد از جمله اینکه مانیتورهای قدیمی خود را به یک کامپیوتر تبدیل، اپلیکیشن های گوناگون را روی تلویزیون اجرا یا آن را به پروژکتور وصل و استفاده کرد. کروم بیت با اندازه کوچکش همیشه در گوشه کیفتان به عنوان یک کامپیوتر شخصی همراهتان خواهد بود.

اما لازم به یادآوری است که این گجت همانند دیگر دیوایس های تحت کروم به اتصال خوب اینترنتی نیاز دارد. دستگاه مذکور در حال حاضر نیز با قیمت 85 دلار آمریکا در سایت آمازون فروخته می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی