ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

الکترونیک آرتز: فروش پلی استیشن 4 و اکس باکس وان تا انتهای 2015 به بیش از 50 میلیون می رسد

براساس پیش بینی و ادعای بلیک یورگنسن، مدیر امور مالی الکترونیک آرتز، میزان فروش دو کنسول پلی استیشن 4 و اکس باکس وان، روی یکدیگر تا انتهای سال جاری میلادی به 50 الی 51 میلیون ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۷ آبان ۱۳۹۴ | ۲۱:۴۵

براساس پیش بینی و ادعای بلیک یورگنسن، مدیر امور مالی الکترونیک آرتز، میزان فروش دو کنسول پلی استیشن 4 و اکس باکس وان، روی یکدیگر تا انتهای سال جاری میلادی به 50 الی 51 میلیون واحد می رسد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

وی در کنفرانس جهانی فناوری UBS گفت: «مشخصا، کنسول ها از آنچه که همه انتظار داشتند سریع تر فروش رفتند. از منظر سرعت، ما نسبت به نسل پیش جلوتر هستیم، منتظریم ببینیم که تا انتهای امسال، فروش کنسول ها به 50 الی 51 میلیون واحد برسد. طبیعتا، به خاطر هدیه ها، بیشترین میزان فروش کنسول ها در سه ماهه انتهایی سال صورت می پذیرد.»

پلی استیشن 4 با 29.4 میلیون واحد فروش، در رتبه اول پرطرفدارترین کنسول دنیا قرار دارد اما ماه گذشته، مایکروسافت با ارائه محتوایی قدرتمند روی کنسول خود توانست اکس باکس وان را حداقل برای یک ماه، بالاتر از کنسول سونی قرار دهد. اما با این وجود، مایکروسافت میلی به اعلام آمار فروش کنسول خود ندارد.

به بیان یورگنسن، آنچه باعث می شود کنسول ها فروشی موفق داشته باشند، باندل های نرم افزار محوری است که برای فصل تعطیلات معرفی می شود. مایکروسافت ماه گذشته چندین باندل مختلف برای بازی هایی نظیر Rise of the Tomb Raider، هیلو 5 و فال آوت 4 معرفی کرد و از سویی دیگر هم سونی با باندل کالکشن آنچارتد و استار وارز جدید بازار را حسابی داغ کرده بود.

این باندل ها هر کدام 350 دلار قیمت دارند که با یک بازی رایگان (عمدتا دیجیتالی) همراه می شوند. یورگنسن می گوید به جای پرداخت 350 دلار و دریافت یک کنسول بدون هیچ بازی، خریداران ترجیح می دهند این باندل ها را داشته باشند.

در جریان کنفرانس از یورگنسن پرسش شد که آیا کنسول ها سال آینده کاهش قیمت خواهند خورد یا خیر، اما وی پاسخی برای آن نداشت. با این حال، او به تولید کنسول هایی با ظرفیت بیشتر هاردهای داخلی اشاره کرد که در پی این اتفاق، قطعا کاهش قیمتی هر چند جزئی را شاهد خواهیم بود، همانند کاهش قیمت مدل های 500 گیگابایتی نسبت به یک ترابایتی.

از نگاه یورگنسن، جا برای پیشرفت این کنسول ها بسیار است و هنوز حتی به نقطه اوج نسل هشتم هم نرسیده ایم. برای مقایسه، پلی استیشن 3 و اکس باکس 360 روی یکدیگر (بدون احتساب فروش 100 میلیون واحدی Wii)، بیش از 160 میلیون واحد فروش داشتند. حالا که سرعت فروش کنسول ها نسبت به نسل پیش بیشتر شده، پس رسیدن به این نقطه دور از انتظار نیست.

یورگنسن از بازی های جذاب امسال نیز می گوید. از نظر وی، عناوینی که امسال برای اکس باکس وان و پلی استیشن 4 منتشر می شوند از هر زمان دیگری جذاب تر هستند، چرا که توسعه دهندگان در حال رسیدن به هسته قدرت کنسول ها هستند: «قدرت کنسول های جدید فوق العاده است. من فکر می کنم که تولیدکنندگان تازه شروع به یافتن این قدرت کرده اند. سال اول، آن ها در حال آزمون و خطا بودند اما حالا داریم چیزهایی را می بینیم، خصوصا پاییز و زمستان امسال، نرم افزارهایی که قدرت پردازشی کنسول ها را نشان می دهند.»

وی از فروش الکترونیک آرتز هم صحبت هایی به میان آورد. با توجه به تغییر ساختار کمپانی و سیاست های اجرایی، حالا بسته های الحاقی برای این کمپانی سود بسیاری را به همراه دارند که این مسئله اوایل نسل هفتم چندان به چشم نمی رسید.

همچنین، فروش دیجیتالی بازی ها حالا 20 درصد از فروش الکترونیک آرتز روی پلی استیشن و اکس باکس وان را شکل می دهند اما این رقم برای نسل پیش صرفا 5 درصد بود. کمپانی انتظار دارد تا طی 3 الی 4 سال آینده 40 درصد از فروش بازی ها به صورت دیجیتالی باشد. یورگنسن می گوید حاشیه سود فروش بازی های دیجیتالی تقریبا دو برابر بازی های فیزیکی است اما الکترونیک آرتز همچنان ارتباط قدرتمند خود را با فروشگاه هایی نظیر گیم استاپ، والمارت و تارگت برای فروش فیزیکی حفظ خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (21 مورد)
  • the gamer
    the gamer | ۲۹ آبان ۱۳۹۴

    به نظر من ps4 خیلی بهتر هستش البته تو ایران وگر نه تو امریکا xbox one بهترینه

  • THE VERGE
    THE VERGE | ۲۸ آبان ۱۳۹۴

    احتمالا سونی تو سال ۲۰۱۶ یه فشاری به ایکس باکس بیاد که دیگه کسی براش محتوا هم تولید نکنه
    زنده باد پلی استیشن ، دستگاهی برای گیمر های واقعی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی