ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بزرگ ترین تامین کننده اپل قصد دارد به حوزه بانکی نیز ورود پیدا کند

فاکسکان که بیشتر به عنوان بزرگ ترین تولیدکننده پیمانکار اپل شناخته می شود قصد دارد حوزه فعالیت هایش را گسترش داده و نقشی فراتر از اسمبل کردن قطعات داشته باشد. براساس خبری که اخیرا منتشر ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۷ آبان ۱۳۹۴ | ۲۰:۳۰

فاکسکان که بیشتر به عنوان بزرگ ترین تولیدکننده پیمانکار اپل شناخته می شود قصد دارد حوزه فعالیت هایش را گسترش داده و نقشی فراتر از اسمبل کردن قطعات داشته باشد.

براساس خبری که اخیرا منتشر شده، این شرکت حالا تلاش دارد تا فعالیت هایش را به فضای خدمات اقتصادی برای تامین کنندگان قطعات الکترونیکی گسترش دهد.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

براساس گزارشی که روز سه شنبه توسط وال استریت ژورنال منتشر شد، فاکسکان شش شرکت خدمات مالی را راه اندازی کرده است که ظرف یک سال اخیر، وام و دیگر کمک های مالی را در اختیار تامین کنندگان چینی قرار داده اند.

تاکنون بیش از 100 تامین کننده از خدمات این شرکت بهره مند شده اند و مجموعا رقمی بالغ بر یک میلیارد یوآن یا 156.8 میلیون دلار را از آن دریافت کرده اند.

فاکسکان احتمالا مقدار اندکی از کل مبلغ مبادلات را دریافت می کند و با در نظر داشتن اینکه درآمد سال گذشته آن بیش از 83 میلیارد دلار اعلام گردید، به نظر نمی آید که کسب و کار تازه آن در زمینه تامین وام و کمک های مالی فعلا تغییری اساسی در درآمدهایش داشته باشد.

لازم به یادآوری است که این شرکت در حال حاضر تنها یک درصد از کل مبلغ حاصله از هر آیفون را دریافت می کند و در نتیجه پیش بینی می شود که اقدام اخیر آن برای ورود به حوزه مالی، برای آن پر سودتر از کسب و کار فعلی اش باشد.

فاکسکان در حال حاضر جای پای محکمی در بازار تامین کنندگان دارد و در نتیجه قادر است واحد خدمات مالی اش را در کوتاه ترین زمان تقویت کند و در عین حال وام گیرندگان بالقوه را نیز به سمت خود جذب نماید. جک لی مدیر عامل این کمپانی نیز پیش بینی کرده که سهام واحد خدمات مالی آن ظرف بازه زمانی 5 ساله به صورت عمومی در می آید.

گفتنی است در حال حاضر شرکت هایی نظیر اسکوئر، آمازون و پی پل همگی با بهره برداری از رابطه خود با صاحبان مشاغل، وام و پول نقد را در اختیار تامین کنندگان علاقمند قرار می دهند و غول های فناوری چین نظیر علی بابا، Tencent و Baidu نیز واحدهای مالی خود را دارند.

ارائه وام از طریق سایت های آنلاین و همچنین خدمات مالی نوین در حوزه فناوری قطعا از جمله حوزه هایی بوده که در سال های اخیر بیشترین و سریع ترین میزان رشد را تجربه کرده است. Lending Club و OnDeck از جمله شرکت هایی هستند که کسب و کارشان عمدتا به چنین سرویس هایی وابسته است و سهامشان را به صورت عمومی عرضه کرده اند.

اما هر دوی این شرکت ها اخیرا شرایط دشواری را در بازار بورس تجربه نموده اند که این مساله نیز نشان دهنده کم شدن اشتهای شرکت های سرمایه گذار به این فضاست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • MoR
    MoR | ۲۷ آبان ۱۳۹۴

    خدایی این چه عنوانیه آخه؟ فاکسکان کم شرکتی نیست...
    فقط هم آیفون و آیپد نمیسازه، محصولاتی مثل ps4 و xbox one هم جز محصولاتش هستن. تازه اینها فقط یه بخشی از تولیداتشه. درست نیست اینجوری خطاب بشه.
    مثلاً از فردا سامسونگ هم میشه بزرگترین رقیب اپل بعد چند ماه دیگه هم این تیتر رو میبینیم (بزرگترین رقیب اپل در صنعت گوشی از s7 رونمایی کرد)

مطالب پیشنهادی