ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ اطلاعات بیشتری را در مورد «پردازنده زیستی» خود منتشر کرد

دو هفته پیش گزارشی از واحد LSI سامسونگ منتشر شد که نشان می داد این شرکت نوعی پردازنده زیستی را توسعه داده که به میزان زیادی قابلیت ها و امکانات دستگاه های پوشیدنی حوزه سلامت ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۷ آبان ۱۳۹۴ | ۱۳:۰۰

دو هفته پیش گزارشی از واحد LSI سامسونگ منتشر شد که نشان می داد این شرکت نوعی پردازنده زیستی را توسعه داده که به میزان زیادی قابلیت ها و امکانات دستگاه های پوشیدنی حوزه سلامت را بهبود می بخشد.

حالا کمپانی سازنده این پردازنده، جزئیات بیشتری را در مورد این راهکار تک-چیپ مجتمع منتشر کرده است که در ادامه این مطلب به آنها خواهیم پرداخت. با دیجیاتو همراه باشید.

این پردازنده زیستی راهکار تازه ایست که توسط سامسونگ توسعه یافته و در استراتژی فنی سال 2016 این شرکت نیز به آن اشاره شده است؛ این یعنی، پوشیدنی های بهره مند از این پردازنده زیستی تا سال آینده میلادی وارد بازار خواهند شد.

امروزه اغلب دستگاه های پوشیدنی قابلیت های مختلفی را در حوزه سلامت ارائه میدهند اما این دستگاه ها معمولا برای ارائه امکانات مختلف خود نظیر دنبال کردن ضربان قلب یا اندازه گیری دمای بدن،  به قطعات متفاوتی نیاز دارند.

زیست پردازنده سامسونگ راهکاری همه کاره است چراکه تمامی قطعات مورد نیاز را روی یک چیپ گرد هم آورده است و در نتیجه ابعاد و میزان مصرف انرژی آن در قیاس با چیپ های هم رده اش به ترتیب 80 و 50 درصد کمتر است و در عین حال قادر است ضربان قلب را اندازه گرفته، نوار قلب بگیرد، چربی بدن را بسنجد و واکنش های پوستی و دمای آن را نیز مورد پایش قرار دهد.

این پردازنده زیستی همچنین امکانی را فراهم می کند که از دستگاه های پوشیدنی برای کنترل دسترسی استفاده شود چراکه همه انسان ها ریتم قلبی خود را دارند و دستگاه قادر خواهد بود از ضربان قلبی افراد برای صدور اجازه ورود استفاده نماید، هرچند که برای این منظور به یک قفل هوشمند نیز نیاز خواهد بود.

اوایل همین هفته سامسونگ در جریان کنفرانس سیستم های بین المللی در طراحی چیپ فاش ساخت که فعالانه در حال مذاکره با شرکت هایی است که در زمینه ساخت پوشیدنی های هوشمند فعالیت دارند چراکه باور دارد زیست پردازنده تولیدی اش میتواند چنین دستگاه هایی را قدرتمندتر نماید. علاوه بر این، می توان انتظار داشت که این پردازنده در دستگاه های پوشیدنی خود سامسونگ هم که قرار است امسال از راه برسند به خدمت گرفته شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • محمد
    محمد | ۲۷ آبان ۱۳۹۴

    کو‌ اطلاعات جدیدش پس؟ چرا‌اینطوریه این پستتون؟

  • رهگذر
    رهگذر | ۲۷ آبان ۱۳۹۴

    "سامسونگ اطلاعات بیشتری را در مورد «پردازنده زیستی» خود منتشر کرد"

    الان اون اطلاعات بیشتر چی بود؟
    چرا در متن هیچ اشاره ای بهش نشد؟
    چرا مطالب دیجاتو داره اینقدر لو لول میشه؟

  • ژانکلودجمالی نژاد09339434229
    ژانکلودجمالی نژاد09339434229 | ۲۷ آبان ۱۳۹۴

    آفرین به سامسونگ که همیشه عملکردی خوب خیر درواقع عالی تر از عالی داشته که در مورد چیپست پردازنده شاهدش هستیم چه این پردازنده زیستی چه این اکسینوس8890 که تمام رقبای قدرتمندش رو شکست داد و عملکردی خیلی بهتری داشت نصبت به اونها

مطالب پیشنهادی