ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپلیکیشن های شخص ثالث دیگر اجازه دسترسی به فید اینستاگرام را نخواهند داشت

توسعه دهندگان شخص ثالث اینستاگرام امروز خبر ناخوشایندی را دریافت کردند. چندی پیش این سرویس از بازنگری های عمده در سیاست APIهای خود خبر داد که به موجب آن، کل اپلیکیشن های تامین کننده فید از ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۷ آبان ۱۳۹۴ | ۱۹:۳۰

توسعه دهندگان شخص ثالث اینستاگرام امروز خبر ناخوشایندی را دریافت کردند. چندی پیش این سرویس از بازنگری های عمده در سیاست APIهای خود خبر داد که به موجب آن، کل اپلیکیشن های تامین کننده فید از اینستاگرام از گردونه حذف و محدودیت های جدی روی اندک موارد باقی مانده اعمال می گردد.

براساس این بیانیه، تغییرات جدید با هدف بهبود کنترل کاربران روی محتوایشان و ایجاد محیطی پایدارتر ایجاد می شود تا از این پس تجربیات معتبر و موثق تری روی پلتفرم اینستاگرام ایجاد شود.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

این بیانیه در عمل بدان معناست که اینستاگرام از امروز پذیرش اپلیکیشن هایی که می خواهند با این سرویس یکپارچه سازی شوند را متوقف کرده است. در ماه دسامبر هم که این فرایند مجددا از سر گرفته می شود، تنها کارکردها و قابلیت های مشخصی پذیرفته خواهند شد.

گفتنی است که اینستاگرام همچنان اجازه دسترسی اپلیکیشن ها و سرویس های ویرایش عکس را به محتوای خود می دهد اما هر اپلیکیشنی که فید کامل اینستاگرام را دریافت می کند به واسطه محدودیت های جدید حذف می گردد.

اپلیکیشن های فعلی نیز تا دوازدهم خرداد 1395 فرصت دارند تا خود را با سیاست های جدید اینستاگرام وفق داده و فرایندهای بازنگری این اپلیکیشن را با موفقیت پشت سر بگذارند.

این اقدام چند روز بعد از آن انجام می شود که مشخص گردید یک اپ اینستاگرام خوان به نام InstaAgent کلمات عبور و نام کاربری افراد را بدون هیچگونه فرایند رمزگذاری انتقال می دهد و در نتیجه امنیت دیجیتالی صدها هزار کاربر خود را به خطر انداخته است.

خود اینستاگرام مسئولیت نقض امنیتی به وجود آمده را بر عهده نگرفته و به کاربرانش در رابطه با ارائه مجوز دسترسی به اپلیکیشن های شخص ثالث نظیر InstaAgent نیز صرفا به همین خاطر هشدار داده است.

این اتفاق یک مشکل امنیتی بسیار جدی برای اغلب کاربران این سرویس بود و تنها زمانی برطرف شد که اپ مذکور از روی استور اپلیکیشن گوگل پلی و iOS حذف گردید.

در نظر داشته باشید اینستاگرام تنها اپلیکیشنی نیست که با مشکلات امنیتی ناشی از اپ های شخص ثالث روبروست. در ماه آوریل نیز اسنپچت شش ماه بعد از مطرح شدن نگرانی های عمومی در مورد امنیت APIهای آن، دست به اقدامی مشابه زد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • javad
    javad | ۲۹ آبان ۱۳۹۴

    هنوز راه چاره برای شخص ثالث زیاد هست . مثل دکتر فالو .

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی