ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ به زودی موبایل های پیشرفته ی مبتنی بر تایزن روانه بازار خواهد کرد [شایعه]

در حال حاضر اندروید و iOS دو سیستم عامل اصلی موبایل در دنیا به شمار می روند و تقریبا همه شرکت ها از این دو پلتفرم در اسمارت فون های خود بهره می گیرند. سامسونگ ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۲۷ آبان ۱۳۹۴ | ۱۸:۰۰

در حال حاضر اندروید و iOS دو سیستم عامل اصلی موبایل در دنیا به شمار می روند و تقریبا همه شرکت ها از این دو پلتفرم در اسمارت فون های خود بهره می گیرند. سامسونگ نیز تاکنون با همین خط مش جلو رفته و بیشتر تلفن های هوشمند خود را با طعم های مختلف اندروید راهی بازار نموده.

البته در این بین اگر خاطرتان باشد چند هفته پیش اعلام گشت پلتفرم اختصاصی سامسونگ یعنی تایزن از بلک بری پیشی و در جایگاه چهارم سیستم عامل های محبوب دنیا قرار گرفته و اکنون نیز شواهد نشان می دهند گویا این شرکت کره ای قصد دارد پلتفرم یاد شده را قدرتمندتر از قبل کند.

برای کسب آگاهی بیشتر در مورد تصمیم تازه سامسونگ در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

در همین راستا و به گزارش مقامات دفتر ویتنام کمپانی سامسونگ، غول تکنولوژی کره ای در نظر دارد تا سال 2016 میلادی اسمارت فون های تایزنی پیشرفته و رده بالایی را روانه بازار نماید.

البته آنها در حال حاضر هم موبایل های مبتنی بر تایزن دارند و از جمله می توان به مدل های Z1 یا Z3 اشاره کرد که جزو دیوایس های اقتصادی دسته بندی می شوند. اما بدیهی است که اگر شرکت مورد بحث بتواند تلفن های هوشمند پیشرفته برای این پلتفرم بسازد، روحی تازه در کالبد تایزن دمیده خواهد شد.

از مشکلات کنونی این سیستم عامل، کمبود اپلیکیشن های آن است. اپ و گیم از موارد بسیار مهم برای طیف گسترده ای از کاربران به شمار می روند که متاسفانه تایزن در این رابطه تقریبا هیچ حرفی برای بیان ندارد.

البته باید بدانید سامسونگ مبلغ قابل توجهی به تیم توسعه دهنده پلتفرم مذکور پرداخته تا اپلیکیشن های بیشتری برای آن تولید نمایند. نتیجه این هزینه هم تاکنون توسعه اپ های اختصاصی فیس بوک و VLC  بوده و می توان امید داشت تا سال 2017 تعداد آنها به رقم قابل توجهی برسد.

تایزن فقط به اسمارت فون های سامسونگ محدود نیست و در محصولات دیگری همانند اسمارت واچ و تلویزیون هوشمند این شرکت نیز استفاده می گردد و توان اجرا شدن در دیگر پلتفرم ها همانند سیستم های پخش اتومبیل یا وسایل هوشمند خانه مثل یخچال یا ماشین لباسشویی هوشمند، حسگرهای هوشمند و ... را نیز دارد.

ساخت و ارائه موبایل های پیشرفته ی مبتنی بر تایزن به شرکت کره ای این امکان را می دهد تا یک اکوسیستم اختصاصی برای محصولات خود بسازد، همانند کاری که اپل تاکنون انجام داده و با این کار می تواند به رقیبی برای اکوسیستم دستگاه های تولیدی اهالی کوپرتینو همانند اپل تی وی، اپل واچ، آیفون، آیپد و همه دیوایس هایی که با iOS کار می کنند، بدل شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Erfan H
    Erfan H | ۲۸ آبان ۱۳۹۴

    همچون اندروید و ios که کم کم جای موبایل های دکمه ای نوکیا و سونی اریکسون را گرفتند بعید نیست چند سال آینده به سیستم عامل محبوب من یا شما تبدیل شود.

  • عبدالله
    عبدالله | ۲۸ آبان ۱۳۹۴

    خب وقتی با این سرعت کاربران اندروید به اپل و مایروسافت کوچ میکنند شرکتی بزرگی مثل سامسونگ باید یه کاره اساسی و ریشه ای انجام بده تا از غافله عقب نمونه

مطالب پیشنهادی