ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ خبر از توسعه موفقیت آمیز حافظه های S-RAM بر مبنای فناوری ۱۰ نانومتری FinFET‌ داد

نمی توان کتمان کرد که سامسونگ بدل به یکی از سودآور ترین شرکت ها در عرصه ی تولید قطعات مورد نیاز برای مونتاژ تلفن های هوشمند شده است، کمپانی مذکور اکنون این توانایی را دارد ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۷ آبان ۱۳۹۴ | ۱۹:۴۵

نمی توان کتمان کرد که سامسونگ بدل به یکی از سودآور ترین شرکت ها در عرصه ی تولید قطعات مورد نیاز برای مونتاژ تلفن های هوشمند شده است، کمپانی مذکور اکنون این توانایی را دارد چیپست های موبایل، نمایشگرهای OLED و LCD، ماژول های حافظه ی رم و... را به تولید برساند و علاوه بر تامین نیاز خود پاسخگوی نیاز سایر برندها نیز باشد.

اما آخرین دستاورد سامسونگ در این زمینه توسعه ی موفق حافظه های S-RAM با فناوری ۱۰ نانومتری FinFET محسوب می گردد و این شرکت رسماً اعلام کرده که پیش از دو رقیب اصلی اش یعنی اینتل و TSMC توانسته راهکاری موثر برای ساخت حافظه های مذکور پیدا کند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

ماژول های S-RAM جدید سامسونگ همانطور که اشاره شد بر مبنای تکنولوژی ۱۰ نانومتری FinFET توسعه یافته اند و لذا نرخ انتقال داده ای معادل ۱۲۸ مگابایت دارند و بدین ترتیب بسیار سریع تر و کاراتر از حافظه های D-RAM‌ به حساب می آیند.

کمپانی کره ای یادآوری می کند که ماژول های مورد بحث ۳۷.۵ درصد از نمونه های ۱۴ نانومتری خود کوچک تر هستند و بنابراین چیپست هایی که آنها را به کار می بندند نیز می توانند ابعاد کمتری نسبت به قبل داشته باشند.

گفته می شود سامسونگ احتمالاً از اوایل ۲۰۱۷ حافظه های S-RAM ده نانومتری اش را به تولید انبوه خواهد رساند و اولین بار آنها را در کنفرانس ISSCC که از ۳۱ ژانویه الی ۴ فوریه سال آتی برگزار می شود به نمایش درخواهد آورد.

می بایست خاطر نشان کنیم که ماژول های S-RAM به عنوان حافظه های کش پردازنده کاربردی هستند و سرعت بالا و مصرف کمتر انرژی شان سبب خواهد شد تا بازهم شاهد ارائه ی کارایی بیشتر در دستگاه های مختلف و خصوصاً تلفن های هوشمند باشیم.

در این بین باید منتظر و ماند دید TSMC چه واکنشی نسبت به خبر آمده در بالا نشان خواهد داد، شرکت یاد شده هنوز حافظه های S-RAM خود را بر اساس تکنولوژی ۱۴ و ۱۶ نانومتری تولید می کند. این دو رقیب یعنی سامسونگ و TSMC در سال های اخیر یکی از فشرده ترین رقابت های ممکن را تجربه کرده اند و دائماً در تلاش هستند از یکدیگر پیشی بگیرند تا بتوانند مشتریان بیشتری را به خود جذب کرده و سود زیادتری به دست آورند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • ژانکلودجمالی نژاد09339434229
    ژانکلودجمالی نژاد09339434229 | ۲۷ آبان ۱۳۹۴

    حالا این حافظه 10 نانومتری اعجوبه ای خواهد بود وهست

  • ژانکلودجمالی نژاد09339434229
    ژانکلودجمالی نژاد09339434229 | ۲۷ آبان ۱۳۹۴

    آفرین به سامسونگ , سامسونگ برتری فن آوریش رو در اکسینوس7420 و مهمتر اکسینوس8890خود که قدرتمندترین چیپست پردازنده پیش روی موبایلی اس نشون داد , 7420که14 نانومتر بود و گویا 8890هم 14 نانومتر اس البته نسل بهینه تر شده و بهتر شده دوم 14 نانومتری

مطالب پیشنهادی