ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت با صرف ۱ میلیارد دلار در سال، از بدترین شرکت در حوزه امنیت به بهترین تبدیل شده است

ساتیا نادلا می گوید محافظت از محصولات مایکروسافت در برابر هک، بدافزار و تهدید های دیگر، یک میلیارد دلار در سال برای مایکروسافت هزینه در بر دارد. این بودجه ۱ میلیارد دلاری موارد مختلفی را در ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲۷ آبان ۱۳۹۴ | ۱۷:۳۰

ساتیا نادلا می گوید محافظت از محصولات مایکروسافت در برابر هک، بدافزار و تهدید های دیگر، یک میلیارد دلار در سال برای مایکروسافت هزینه در بر دارد.

این بودجه ۱ میلیارد دلاری موارد مختلفی را در بر می گیرد که از جمله آنها می توان به استخدام متخصصین امنیتی، خرید شرکت های دیگر و ایجاد بخش ها و تیم های امنیتی در داخل مایکروسافت اشاره نمود.

تا همین چند سال پیش، کار کردن در بخش امنیتی مایکروسافت یکی از بدترین مشاغل در حوزه فناوری به شمار می رفت، چرا که محصولات این شرکت همیشه از مشکلات امنیتی خطرناکی سرشار بودند که باید برای رفع آنها تلاش زیادی صرف می شد.

برای نمونه می توان به ویروس استاکس نت اشاره کرد که در سال ۲۰۱۰ کشف شد. این ویروس احتمالاً به دست آژانس های جاسوسی ایالات متحده آمریکا و برای ایجاد خرابکاری در نیروگاه های هسته ای ایران ایجاد شده بود و باگ های موجود در نرم افزارهای مایکروسافت برای ساخت آن مورد استفاده قرار گرفته بودند، اما رفع کامل آسیب پذیری های یاد شده تا همین امسال برای شرکت ساکن ردموند زمان برد.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

مایکروسافت البته در سالهای اخیر خصوصاً در ویندوز ۱۰، ویندوز سرور و پلتفرم ابری Azure تلاش زیادی برای افزایش امنیت انجام داده و متخصصین امر نیز استقبال زیادی از این تغییر رویه به عمل آورده اند.

برای نمونه Mikko Hypponen متخصص امنیتی شرکت F-Secure در این زمینه می گوید مایکروسافت بالاخره مسئله امنیت را جدی گرفته و با موفقیت، خود را از بدترین شرکت در این حوزه به بهترین بدل کرده است.

ساتیا نادلا در همین راستا اخیراً مرکز دفاع سایبری مایکروسافت را افتتاح کرد که قرار است از کمک هزاران مختصص امنیتی، محقق، مهندس و توسعه دهنده موجود در این شرکت برای نظارت شبانه روزی بر تهدید های امنیتی بهره گیرد.

Lockbox نیز از محصولات امنیتی جدید مایکروسافت به شمار می رود که اخیراً توسط ساتیا نادلا رونمایی شد و با استفاده از آن، شرکت ها می توانند از طریق قفل گذاشتن روی فایل های موجود در مجموعه آفیس ۳۶۰، حتی دسترسی مهندسین مایکروسافت را نیز از آنها سلب نمایند.

از دیگر فعالیت های مایکروسافت  نیز می توان به همکاری های امنیتی با شرکت های دیگر اشاره کرد، از جمله Box، Adobe و SAP که قصد دارند پشتیبانی از سرویس Intune را به محصولات خود اضافه کنند.

Intune سرویس مدیریت ابزار و اپلیکیشن مایکروسافت به شمار می رود که از اشتراک گذاری و از بین رفتن اطلاعات جلوگیری به عمل می آورد، حتی اگر این اطلاعات روی سرویس های آنلاین شرکت های یاد شده قرار داشته باشند.

مرکز امنیتی آژور نیز نام یک سرویس امنیتی جدید است که مایکروسافت فعالیت آن را به شکل آزمایشی آغاز کرده و توسط آن تلاش می کند با کمک متخصصین شرکت های Cisco، Checkpoint و CloudFlare یک لایه امنیتی به داده های سرویس Azure اضافه نماید.

در پایان لازم است اشاره کنیم که با وجود تلاش های صورت گرفته در سالهای اخیر، هنوز انتقادات مختلفی در مورد امنیت محصولات این شرکت وجود دارد، مواردی که از جمله آنها می توان بهکشف و انتشار اطلاعات مربوط به نقص امنیتی در ویندوز ۸.۱ توسط گوگل در سال جاری میلادی اشاره نمود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • رضا
    رضا | ۲۸ آبان ۱۳۹۴

    به نظر من برای اینکه مایکروسافت امنیت محصولش رو بیشتر ارتقاء بده، باید سورس کد ویندوز رو در اختیار متخصصین امنیت قرار بده تا در شرایطی مشابه شرایط سیستم عامل های متن باز، کدهای اصلی از لحاظ امنیتی بهبود پیدا کنن.

  • بهداد
    بهداد | ۲۷ آبان ۱۳۹۴

    زیر مجموعه های مایکروسافت یه مقدار خودشون رو تکون بدن کماکان جزو برترینه خواهند ماند

مطالب پیشنهادی