ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کوالکام نمونه هشت هسته ای اسنپدراگون ۸۲۰ را توسعه می دهد [شایعه]

مدیاتک در ماه های گذشته سری جدیدی از چپست هایش را معرفی کرده که از پردازنده های ۱۰ هسته ای برخوردار بودند و این در حالی است که شرکت کوالکام برای توسعه پردازنده مستقر در چیپست ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۷ آبان ۱۳۹۴ | ۱۲:۴۵

مدیاتک در ماه های گذشته سری جدیدی از چپست هایش را معرفی کرده که از پردازنده های ۱۰ هسته ای برخوردار بودند و این در حالی است که شرکت کوالکام برای توسعه پردازنده مستقر در چیپست اسنپدراگون ۸۲۰، به ساختار چهار هسته ای بازگشته است.

متاسفانه هنوز هم باور عمومی چنین است که هسته های بیشتر برابر با قدرت بالاتر هستند و بر همین اساس، یک منبع تایوانی به نام «دیجی‌تایمز» گزارشی عجیب منتشر کرده و در آن خبر داده شرکت کوالکام، تصمیم دارد در نیمه اول سال ۲۰۱۶ یک نمونه هشت هسته ای از اسنپدراگون ۸۲۰ را معرفی کند. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

در حال حاضر پردازنده ای که در چیپست اسنپدراگون ۸۲۰ مستقر گشته، از چهار هسته سفارشی شده Kryo استفاده می کند که از پردازنده ۸ هسته ای به کار رفته در اسنپدراگون ۸۱۰ تا ۳۰ درصد قدرت بیشتری را به ارمغان می آورند.

در این میان ولی سازندگان تلفن های هوشمند نظیر سامسونگ، ZTE، سونی و ال جی به دلایل تبلیغاتی علاقه ای به استفاده از پردازنده های ۴ هسته ای نشان نمی دهند و می خواهند در پرچمداران سال بعد خود، موبایل هایی را در آگهی هایشان به نمایش بکشند که از پردازنده های ۸ هسته ای برخوردار هستند.

در واقع این شرکت ها وارد بازی ارقام شده اند و مشخصا، عدد ۸ بزرگ تر از ۴ است، پس کاربر عادی تصور می کند که پردازنده های ۸ هسته ای قوی تر هم هستند.

البته باید اشاره کرد که در گزارش دیجی تایمز، اشاره ای به خصوصیات دقیق چیپست ۸ هسته ای اسنپدراگون ۸۲۰ نشده و به همین دلیل، چندان هم نمی توان به آن اعتماد کرد اما در هر صورت همین الان هم پردازنده ۴ هسته ای به کار رفته در اسنپدراگون ۸۲۰ از ساختار big.LITTLE  استفاده می کند و در صورت به واقعیت پیوستن این شایعه عجیب، مشخصا کوالکام باز هم از همین نوع از معماری در پردازنده اش بهره خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • ژانکلودجمالی نژاد09339434229
    ژانکلودجمالی نژاد09339434229 | ۲۷ آبان ۱۳۹۴

    امیدوارم شاهد باطری قدرتمندی هم باشیم

  • ژانکلودجمالی نژاد09339434229
    ژانکلودجمالی نژاد09339434229 | ۲۷ آبان ۱۳۹۴

    از شهر کهن , شهر هنر , شهر راز ((شیراز)) به همه درود میفرستم, مطلب شاید ناراحت کننده وشاید خوشحال کننده ای برای دوستداران کوآلکوم هست, با این وضع دوباره اسنپدراگون810 متولد میشه با این تفاوت که قدرتمندتر شده و احتمال داغ کردن و آفت عملکرد مجدد بسیار زیاد هست ! اگه این اتفاق بیوفته باز هم فکر میکنم جایگاه قدرتمندترین چیپست پردازنده متعلق به کسینوسm1 یاهمون8890 خواهد بود که در گلکسیS7 قرارهس به کارگرفته بشه, این اسنپدراگون820 هشت هسته ای مطمئنن از چهار هسته کورتکسA72 و چهار هسته کورتکسA53 بهره خواهد برد , این درحالی هست که کسینوس8890 از چهار هسته کورتکسA53 بهره برده اما چهار هسته دیگرش کورتکسA72 نیست و به مختصرm1 نام داره که هسته های اختصاصی سامسونگ هست و عملکرد قدرتمندتر و بهتری داره که در مقایسه با دیگر رقباش که از کورتکسA72بهره مند هستن قدرتمندتر و بهتره رو نشون داده , اما اگه کوآلکوم در برابر مشکل افت عملکرد و داغ کردن که در اسنپدراگون810 وجود داشت پیروز شود ورفعش کنه اسنپدراگون820 هشت هسته ای عالی هست , فکر میکنم فکر میکنم اسنپدراگون820 هشت هسته ای عملکرد بهتری نصرت به نوع 4 هسته ایش از خود نشون بدهد!البته آینده رو نمیشه پیش بینی کرد اما تقریبی میشه گفت نزدیک به نصف نتیجه گیری ها در عمل در سال2016 مشخص میشه (( تعصب و دروغ و توهین ممنوع و زنده باد آگاهی))

    • hasan
      hasan | ۲۷ آبان ۱۳۹۴

      فکر کنم شما برای دیجیاتو کار میکنید.از پیام دادنت که اینطور بنظر میاد

      • ژانکلودجمالی نژاد09339434229
        ژانکلودجمالی نژاد09339434229 | ۲۷ آبان ۱۳۹۴

        نه عزیز بزرگوار اشتباه میفرمای , من همینطور که در تمام عرایظم بیان داشتم (( تعصب و دروغ و توهین ممنوع و زنده باد آگاهی)) الان هم همین رو خدمت شما و همه عرض میکنم , چه ربطی داره عرایظم به کارمند بودنم اونهم برای دیجیاتو که یک منبع باارزش علمی تکنولوژیکی هس ! فرمایش شما اشتباه اس من برای دیجیاتو و هر مورد دیگری کار نمیکنم ! من فقط یک علاقه مند شدید بدون تعصب تکنولوژی دیجیتال وسخت افزاری موبایل هستم وفقط طرفدار بهترین هستم و خواهم بود

    • کامران
      کامران | ۲۷ آبان ۱۳۹۴

      چقدر تو حرف میزنی

      • آروین
        آروین | ۲۷ آبان ۱۳۹۴

        باز از تو که .. میزنی و فقط بلدی بگی 3d تاچ بهتره

  • sokot
    sokot | ۲۷ آبان ۱۳۹۴

    مطلب خوبی بود

مطالب پیشنهادی