ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

استراتژی رشد

۵ راهکار ساده برای کنار گذاشتن اعتیاد به تلفن های هوشمند

متأسفانه پدیده ای وجود دارد تحت عنوان «اعتیاد به موبایل». بر اساس گزارش سالانه ی روندهای اینترنتی مؤسسه ی کلاینر پرکینز، افراد به طور میانگین روزانه ۱۵۰ بار موبایل خود را چک می کنند. اعتیاد ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۲۷ آبان ۱۳۹۴ | ۱۵:۰۰

متأسفانه پدیده ای وجود دارد تحت عنوان «اعتیاد به موبایل». بر اساس گزارش سالانه ی روندهای اینترنتی مؤسسه ی کلاینر پرکینز، افراد به طور میانگین روزانه ۱۵۰ بار موبایل خود را چک می کنند. اعتیاد به موبایل به حدی رسیده است که یافته های پژوهش دانشگاه میزوری نشان می دهند دوری از آیفون می تواند اثرات روانی و جسمانی برای صاحب خود در بر داشته باشد؛ اثراتی مثل افت عملکرد ذهنی.

آیا واقعاً به موبایل های هوشمند خود اعتیاد پیدا کرده ایم یا می توانیم به عنوان کارآفرین، جلوی پرت شدن حواس خود توسط موبایل یا اعتیاد به آن را بگیریم. در ادامه چند راهکار ساده در این زمینه ارائه شده است که می توانند برای هر کسی که با تلفن های هوشمند سر و کار دارد مفید باشند.

با دیجیاتو همراه باشید.

۱- برای تماس های خود برنامه ریزی کنید

به جای اینکه تمام وقت سرتان به زنگ زدن و جواب دادن به تماس های موبایلتان باشد، برای این کار ساعت معینی مقرر کنید و آن را به اطلاع دیگران نیز برسانید. می توانید ساعات پاسخگویی خود را در امضای ایمیلی، روی وبسایت شخصی و یا روی پیامگیر تلفنی تان ذکر کنید. توصیه می شود برای حفظ بهره وری و تمرکز خود، ۲۴ ساعته پاسخگوی تماس ها نباشید.

۲- برای پاسخگویی به ایمیل های خود زمانبندی داشته باشید

در عصر اطلاعات، هر لحظه ای که تلفن هوشمند خود را بردارید با سیلی از خبر های تازه مواجه خواهید شد و این تمرکز شما را بر هم خواهد زد. در عوض، در طول روز زمان های خاصی را به چک کردن و پاسخ دهی به ایمیل های خود اختصاص دهید. یک ساعت صبح و یک ساعت بعد از ظهر می تواند زمانبندی مناسبی باشد.

۳- از پیامگیر صوتی خود استفاده کنید

به جای آنکه روی پیامگیرتان فقط از تماس گیرنده بخواهید «پیغام خود را بگذارد»، می توانید او را در خصوص نحوه ی این کار راهنمایی کنید. این راهنمایی ها می توانند کار گوش کردن به پیام های صوتی و جواب دادن به آنها را برای شما ساده تر کند. برای نمونه می توانید از چنین پیامی برای پیامگیر صوتی خود استفاده کنید: «سلام، شما با [اسم شخص یا دفتر] تماس گرفته اید. در حال حاضر امکان پاسخگویی وجود ندارد. لطفاً نام، شماره ی تماس و بهترین زمان برای تماس مجدد با شما را روی پیامگیر بگذارید».

۴- مدت مکالمات خود را محدود کنید

در تمام مکالمات تلفنی، آداب تماس خود را به یاد داشته باشید. وقتی گوشی را بر می دارید خود را معرفی کنید و مکالمات خود را در عین دوستانه بودن، برای کسب و کار ملاحظه کارانه نگه دارید. سعی کنید مکالمات کاری تان بیشتر از ۱۵ دقیقه طول نکشد. حتی اگر لازم است برای این کار تایمر تنظیم کنید. به شکلی مؤدبانه و در عین حال حرفه ای، مکالمات خود را به سمت نکته ی اصلی هدایت و جمع بندی کنید. به یاد داشته باشید رفتار دوستانه ی شما با لبخند زدن در حین صحبت، از طریق تلفن به مخاطبتان منتقل خواهد شد.

۵- موبایل هوشمند خود را روی میز کارتان قرار ندهید

IMG_4091-0011

اگر فکر می کنید موبایل هوشمندتان مدام حواس شما را پرت می کند، آن را در اتاقی دیگر، و یا حداقل دورتر از خود قرار دهید تا هر پنج دقیقه نتوانید آن را چک کنید. وقتی موبایل شما پیش رویتان باشد وسوسه ی چک کردن آن به مراتب بیشتر از زمانی است که در دسترس شما قرار نداشته باشد. حتی چراغ یا صدای نوتیفیکیشن های دریافتی نیز می تواند تمرکز شما را شدیداً به هم بزند و باعث شود موبایل خود را بردارید و به جای کار مشغول آن شوید.

برای دیگران مشخص کنید تماس ها و ایمیل هایشان در بازه ی زمانی خاصی پاسخ داده خواهد شد. آنها نیز به حد و مرزهایی که برای تماس های خود قائل می شوید احترام خواهند گذاشت. این کار به شما اجازه می دهد روز خود را بهتر برنامه ریزی کنید و ساعات کاری مفید و بدون وقفه ای داشته باشید. به این ترتیب تمرکز و بهره وری خود را افزایش خواهید داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Stranger
    Stranger | ۲۷ آبان ۱۳۹۴

    همه اینا به خاطر اینه که به کاری که میکنن علاقه ندارن اگرنه ایمیل و تلگرام و غیره هیچ وقت نمیتونه باعث شه از کاری که بهش علاقه دارن بزنن برای این چیزا. پس مشکل از سیستمه نه از گوشی و برنامه هاش

    • mohaddese
      mohaddese | ۲۹ آبان ۱۳۹۴

      دقیقا مثلا کسی ک به درس خوندن علاقه نداره میره سمت گوشيش حتی هیچ کار نداشته باشه الکی وقتشو تلف میکنه

  • Karen_Mahdavi
    Karen_Mahdavi | ۲۷ آبان ۱۳۹۴

    واقعا عالی بود و کاربردی درود بر شما اقای ادیب ممنون واقعا

  • علیرضا
    علیرضا | ۲۷ آبان ۱۳۹۴

    الان اعتیاد مردم به موبایل بخاطر تلگرامه نه تماس و ایمیل...

  • امین بیگ
    امین بیگ | ۲۷ آبان ۱۳۹۴

    اتفاقا وقتی که این notification از برنامه دیجیاتو اومد داشتم درس میخوندم !! کتاب رو گذاشتم کنار تا چکش کنم !!

مطالب پیشنهادی