ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

محققین حالا می توانند تارهای صوتی انسان را در آزمایشگاه بسازند

عمل های پیوند عضو، همیشه یک پای ثابت دارند: داروهای تضعیف کننده سیستم ایمنی بدن. در واقع بدون این داروها، سیستم ایمنی به وجود یک عامل بیگانه در بدن شدیدا واکنش نشان خواهد داد و ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۸ آبان ۱۳۹۴ | ۱۱:۰۰

عمل های پیوند عضو، همیشه یک پای ثابت دارند: داروهای تضعیف کننده سیستم ایمنی بدن. در واقع بدون این داروها، سیستم ایمنی به وجود یک عامل بیگانه در بدن شدیدا واکنش نشان خواهد داد و آن را به اصطلاحی پس خواهد زد.

محقیقن دانشگاه ویسکونسین، در ژورنال Science Translational Medicine مقاله ای منتشر کرده اند که طی آن به رشد 170 نمونه تار صوتی انسان در آزمایشگاه اشاره شده است. به ادعای آن ها، این تارهای صوتی نیازمند داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی نبوده و به راحتی بدن آن ها را می پذیرد.

نیتن ولهام، نویسنده ارشد پژوهش می گوید: «ما هیچ وقت تصور نمی کردیم که به این سطح از عملکرد برسیم.»

این تیم ابتدا نمونه هایی از 4 داوطلب و یک جسد برداشتند. تعجب برانگیز است که نمونه های سلولی، فقط دو هفته زمان لازم داشتند تا به تارهای صوتی با عملکردی کامل تبدیل شوند. زمانی که توسعه شان تکمیل شد، محققین آن ها را روی موش های آزمایشگاهی بررسی کردند و نتیجه همراه با موفقیت بود.

محققین دانشگاه ویسکونسین در نظر دارند تا فعالیت های خود را روی موش های آزمایشگاهی ادامه داده و سپس به سراغ حیوانات بزرگتری بروند. طبیعتا، استفاده از این دانش برای انسان ها فعلا صورت نمی پذیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی