ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل واچ ضربه ای مهلک به صنعت ساعت سازی سوئیس وارد کرده است

سال گذشته، جانی آیو طی مصاحبه ای گفت زمانی که اپل واچ عرضه شود، صنعت ساعت سازی سوئیس به بد دردسری خواهد افتاد و همین ادعای سنگین وی سبب شد تا جملات تحقیر آمیز و ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۸ آبان ۱۳۹۴ | ۲۰:۳۰

سال گذشته، جانی آیو طی مصاحبه ای گفت زمانی که اپل واچ عرضه شود، صنعت ساعت سازی سوئیس به بد دردسری خواهد افتاد و همین ادعای سنگین وی سبب شد تا جملات تحقیر آمیز و طعنه برانگیزی پیرامون وی بخوانیم اما حالا به گزارش بلومبرگ، سوئیسی ها واقعا به دردسر افتاده اند و رکودی بی سابقه طی 6 سال گذشته داشته اند.

میزان عرضه محصولات با افت فروش 12 درصدی به 2 میلیارد فرانک سوئیس (معادل 2 میلیارد دلار) رسیده و به همین میزان، صادرات به ایالات متحده کاهش داشته است. جان کاکس، تحلیلگر سازمان Kepler Cheuvreux می گوید ساعت سازها باید سال 2015 را به فراموشی بسپارند.

swiss

در گزارش آمده است که عمده تولیدکنندگان ساعت از جمله TAG Heuer، فاسیل، سواچ و Richemont به شدت از این بازار نا به سامان زجر می کشند و خصوصا در ماه اکتبر، به دلیل تقاضای اندک، کاهشی عجیب را در فروش خود شاهد بوده اند.

المار ماک، یکی از سازندگان Swatch، روز پس از عرضه اپل واچ گفت هر محصولی در محدوده قیمت 500 الی 1000 فرانک واقعا در خطر است. ژان کلاود بیور، مدیرعامل Tag Heuer نیز می گوید اپل فعلا در حال جلب مخاطبان جوان است که وقتی آن ها بزرگ تر شوند برای خود یک ساعت واقعی خواهند خرید. Tag Heuer ساعت هوشمند 1500 دلاری خود را اوایل این ماه به بازار عرضه نمود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • Cna
    Cna | ۱ آذر ۱۳۹۴

    این ساعت از جی واچ آر یا اوربین یا ساعت سامسونگ و هواوی چی بیشتر داره ؟
    جوری در موردش صحبت میکنین انگار از فضا اومده
    این تیتر هارو تو خبرگردی میخونم با خودم میگم مگه میشه از سایت دیجیاتو نباشه ؟! بعد میبینم هست :)

  • NASSER MPA
    NASSER MPA | ۲۹ آبان ۱۳۹۴

    خدایی کاری به قیمت وکارایی وووو ندارم، فقط این چه ظاهریه این ساعت داره؟! خدایی هیچی نیست از لحاظ ظاهر چون تو ساعت ظاهر خیلی مهمه.

  • m.a
    m.a | ۲۹ آبان ۱۳۹۴

    قیافه اونايي که می گفتن اپل واچ اصلا فروش نميره یا عمرا بتونه با ساعت سازی های بزرگ رقابت کنه الان با این خبر دیدنی میشه!
    اینا همین حرف رو راجع به اتوموبیل هم مي زنن ولی بازم ضایع میشن شک نکنید!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی