ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ربات های آینده تجربیات خود را با هم به اشتراک خواهند گذاشت

استادیار دانشگاه برآون به نام «استفانی تلکس»، تکنیک تازه ای کشف کرده که به ربات ها می آموزد چگونه اجسام را بلند و جا به جا کنند و در نهایت اطلاعات خود را با دیگر ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۲۸ آبان ۱۳۹۴ | ۰۸:۳۰

استادیار دانشگاه برآون به نام «استفانی تلکس»، تکنیک تازه ای کشف کرده که به ربات ها می آموزد چگونه اجسام را بلند و جا به جا کنند و در نهایت اطلاعات خود را با دیگر ربات ها به اشتراک بگذارند.

تلکس این آزمایشات را با کمک ربات صنعتی به نام «باکستر» انجام داده که دو بازوی مکانیکی و یک صورت در قالب صفحه نمایش لمسی دارد و ظاهرا شبیه انسان ساخته شده. این ربات با استفاده از دوربین ها و حسگرهای اینفرارد موجود در بدنش، وسایل مختلف را بررسی و آنها را از زاویه های مختلف بلند می کند تا مطمئن ترین و بی خطرترین حالت برای جا به جا کردن شان را بیابد.

پس از تکمیل تست ها، ربات مذکور اطلاعات کسب شده را در فرمتی کدگذاری می کند که بتوان آن را به صورت آنلاین به اشتراک گذاشت یا در مغز دیگر ربات ها بارگذاری نمود.

بر اساس بررسی های دانشگاه MIT درباره این تکنیک، ربات هایی که به روش Tellex اجسام را بر می دارند تا 75 درصد بیشتر از بقیه دستگاه ها قابل اعتماد هستند. با این تفاسیر چندان دور از ذهن نیست در آینده نه چندان دور میلیون ها دستگاه رباتی را شاهد باشیم که در انبار فروشگاه ها و کارخانه های بزرگ همانند آمازون مشغول به کار باشند.

گفتنی است که خود آمازون نیز در عرصه مدیریت انبارهایش با استفاده از ربات ها تا به امروز پیشرفت های قابل توجهی را داشته و البته هنوز هم در این زمینه مشغول توسعه ی راهکارهایی تازه است. در پایان از شما دعوت به عمل می آوریم تا ویدئویی از عملکرد ربات هایی که در بالا به آنها پرداختیم را مشاهده کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی