ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نیمی از درآمد بازی های موبایل را آسیایی ها تامین می کنند

منطقه آسیا و اقیانوسیه، نیمی از جمعیت گیمرهای موبایل دنیا را در خود جای داده و بیش از نیمی از درآمد حاصل را برای بازی سازها تولید می کند. کمپانی پژوهشی Eedar، اخیرا تعداد گیمرهای ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۸ آبان ۱۳۹۴ | ۱۷:۱۵

منطقه آسیا و اقیانوسیه، نیمی از جمعیت گیمرهای موبایل دنیا را در خود جای داده و بیش از نیمی از درآمد حاصل را برای بازی سازها تولید می کند. کمپانی پژوهشی Eedar، اخیرا تعداد گیمرهای موبایلی را 1.5 میلیارد نفر اعلام کرده که این تعداد، تا انتهای سال 25 میلیارد دلار چه از طریق خرید بازی و چه از طریق پرداخت درون برنامه ای، درآمد روانه حساب های بانکی بازی سازها می کنند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

25 میلیارد دلار، مجموعا 30 درصد از کل درآمد صنعت بازی را شکل می دهد. جالب است بدانید این میزان، چهار سال پیش 15 درصد بوده. آمریکا و کانادا، به عنوان بیشترین مصرف کنندگان، 5.41 میلیارد دلار، سالانه خرج بازی موبایل می کنند اما Eedar می گوید آسیایی ها با سرعت در حال پیشی گرفتن از غربی ها هستند.

ژاپن با 66 میلیون گیمر، در قیاس با 180 میلیون گیمر آمریکایی، هر سال 5.16 میلیارد دلار از این طریق به دست می آورد. پس از ژاپن، چین با جمعیت حیرت انگیز 564 میلیون گیمر و خرج سالانه 5.01 میلیارد دلار قرار دارد.

mobilegamingrevenue

از منظری دیگر، ژاپنی ها پرخرج ترین گیمرهای دنیا هستند. به طور متوسط، هر گیمر ژاپنی ماهانه 24 دلار برای داشتن بازی های موبایل می پردازد، اما این رقم برای گیمرهای کره جنوبی 12.83، برای آمریکایی ها 6.61 و برای چینی ها 2.88 دلار است.

نکته قابل توجه دیگر، تفاوت سلیقه گیمرهای آمریکایی با آسیایی است. گزارش جدیدی که توسط SuperData منتشر شد نشان می دهد که بازی های بزرگ غربی نظیر Candy Crush Saga، اصلا در شرق محبوب نیستند و به جای آن، ژاپنی ها تعامل شدیدی با Monster Strike و Puzzle & Dragons برقرار کرده اند.

در مورد چین این مسئله بسیار حادتر است. چندین و چند استور مختلف به جز گوگل پلی به فعالیت مشغول اند و توسعه دهندگان چینی برای اینکه شانس خود را در رقابت بالا ببرند، باید دردسرهای بسیاری را به جان بخرند.

با این حال، بازار چین هنوز به اندازه کره جنوبی و ژاپن اشباع نشده است. طی آخرین آمار، فقط 38.6 درصد از جمعیت این کشور به تلفن های هوشمند دسترسی دارند و انتظار می رود که این رقم تا سال 2019 به 50 درصد یعنی 687 میلیون نفر برسد. بنابراین نادیده گرفتن بازار چین توسط توسعه دهندگان غیر منطقی خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • خودم هستم و خودم
    خودم هستم و خودم | ۲۸ آبان ۱۳۹۴

    و نزدیک به صد در صد از همون درآمد از کلش تامین میشه که یه مشت ملت بیکار میرن برای یه بازی مسخره بی هدف هزینه میکنن که مثلا پنج بیلدره بشن خخخخخ تاسف عمیق . الان دوباره ادمین تایید نمیکنه ! چون مثلا فحش نا مرئی دادم !

    • علی احمدی
      علی احمدی | ۲۵ اسفند ۱۳۹۴

      و احتمالا نصف همین درآمد فقط از عرب ها باشه. با جیب پر پول یهو تو بازیها میرن مرحله 500 :-|
      :-D
      آره والا. هزینه میکنن ک زودی پیشرفت کنن برن بالا . خوشی و لذت بازی ب سختی بازی و با فکر و پشتکار خودت جلو رفتنشه. نه ک با پول و کد بیای راه رو ساده کنی که ! من اعتقادی ندارم بش :-)

      مثلا تو بازی GTA هی کد میزدن و همه چیزو نا محدود میکردن و هیچ خطری وجود نداشت دیگه :-| دیگه بازی نیست ک اینقد بی استرس و دغدغه :-D

مطالب پیشنهادی