ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

توسط مجوز ناسا، SpaceX اکنون قادر به ارسال فضانورد به ایستگاه بین المللی فضایی است

SpaceX سال هاست که زیر نظر ناسا به فعالیت مشغول است. این شرکت خصوصی با مدیریت آقای ایلان ماسک، اکنون بالاخره توانست مجوزهای ناسا برای ارسال فضانورد به ایستگاه بین المللی فضایی را کسب کند. لازم به ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۳۰ آبان ۱۳۹۴ | ۱۸:۰۰

SpaceX سال هاست که زیر نظر ناسا به فعالیت مشغول است. این شرکت خصوصی با مدیریت آقای ایلان ماسک، اکنون بالاخره توانست مجوزهای ناسا برای ارسال فضانورد به ایستگاه بین المللی فضایی را کسب کند. لازم به ذکر است که در ایالات متحده، تنها شرکت خصوصی که از چنین مجوزی بهره می برد، کمپانی بوئینگ بود.

خانم Kathy Lueders، یکی از مدیران ارشد ناسا در همین رابطه می گوید: «در مورد تلاش های بوئینگ و اسپیس اکس برای ارسال فضانوردان به فضا و ایستگاه بین المللی فضایی بسیار هیجان زده هستیم.»

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

ناسا روز جمعه مجوزهای لازم برای ارسال فضانورد به فضا را به شرکت اسپیس اکس اعطا نموده است و اکنون باید شاهد آن باشیم که فضانوردان تعلیم دیده در این شرکت به زودی سفرهای فضایی خود از زمین به سوی کهکشان ها را آغاز نمایند.

در این میان باید خاطر نشان کرد که اگرچه بیشتر پوشش های خبری در مورد SpaceX، مربوط می شوند به شکست های پیاپی این شرکت برای فرود راکت های فالکون ۹، اما با این حال سال جاری برای این شرکت خصوصی که هدف نهایی اش ممکن ساختن زندگی برای افراد روی مریخ است، سالی بسیار عالی بوده. در سال اخیر شرکت ایلان ماسک موفق گردید تا قراردادهای بزرگی را به دست آورده و قرار است در سال های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸، ماهواره های مخابراتی خود را به فضا ارسال کند.

لازم به ذکر است که در اولین سفر فضایی، اسپیس اکس تصمیم دارد از فضاپیمایی به نام Crew Dragon استفاده کند که تا ۷ فضانورد در آن جای خواهند گرفت. از سوی دیگر کمپانی بوئینگ نیز تصمیم دارد از فضاپیمای CST-100 خود برای همین منظور استفاده نماید.

شرکت بوئینگ اولین شرکت خصوصی آمریکایی بود که مجوز ارسال انسان به فضا را از ناسا در ماه مه سال جاری دریافت کرد اما هنوز مشخص نیست که در میان بوئینگ و اسپیس اکس، کدام شرکت قرار است ابتدا فضانوردان خود را به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال کنند. گفته می شود که شرکت های خصوصی برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ اجازه فرستادن فضانوردان خود به ایستگاه یاد شده را دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • سعید
    سعید | ۳۰ آبان ۱۳۹۴

    به این میگن خصوصی سازی قابل توجه اقایان که ادعای خصوصی سازی دارن

مطالب پیشنهادی