ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فراخوان تسلا برای ۹۰ هزار خودروی Model S به علت نقص در سیستم کمربند ایمنی

کمپانی خودروساز تسلا برای هر 90 هزار ماشین های مدل S خود که تاکنون فروخته، فراخوان داده. این خبر ابتدا در وب سایت بیزینس اینسایدر منتشر و سپس توسط خود کمپانی مورد بحث تایید گشت ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۱ آذر ۱۳۹۴ | ۱۵:۳۰

کمپانی خودروساز تسلا برای هر 90 هزار ماشین های مدل S خود که تاکنون فروخته، فراخوان داده. این خبر ابتدا در وب سایت بیزینس اینسایدر منتشر و سپس توسط خود کمپانی مورد بحث تایید گشت که کمربند ایمنی هیچ کدام از مدل های S فروخته شده به درستی مونتاژ نگشته و خودروها باید از سطح خیابان ها جمع آوری و بازبینی شوند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

مشکل این کمربندها این بوده که وقتی مسافری که در صندلی جلو نشسته بر می گردد تا با مسافری که در عقب صحبت کند، کمربند ایمنی او باز می شود. به گفته خود تسلا، پیچی که هنگام حوادث و ترمزهای ناگهانی باید کمربند را در جای خود قفل کند، درست مونتاژ و نصب نشده و به همین دلیل باید همه ماشین ها به کارخانه بازگردانده شوند. لازم به یادآوری است این ماشین ها تاکنون هیچ مصدومی در تصادفات نداشته اند.

سازمان امنیت ترافیک بزرگراه ها که یک مجموعه دولتی در زمینه حفظ امنیت خودروهاست به کمپانی مذکور اخطار داد که این مشکل را با جمع آوری همه ماشین ها برطرف نماید اما هیچ اجباری در این کار وجود نداشت. این حرکت، در واقع تصمیمی بوده که خود کمپانی آمریکایی تسلا اتخاذ کرده.

به واسطه این فراخوان، تسلا همه خودروهای تولیدی خود را مورد بازبینی قرار می دهد تا از امنیت سرنشینان خودروهای تولیدی خود مطمئن گردد. البته این را نیز اعلام کرده ماشین هایی که یک بار تست شده اند، دوباره مورد کنترل قرار نخواهند گرفت.

هنوز هیچ گونه اطلاعیه رسمی برای مالکان مدل S تسلا در این زمینه منتشر نشده اما احتمالا مشتری ها باید به دفتر مرکزی خدمات این کمپانی مراجعه کنند تا ماشین ها مورد آزمایش تکنسین ها قرار گیرند و امنیت آنها تایید شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • امین
    امین | ۳ آذر ۱۳۹۴

    ببین تاحالا سایپا فراخوان داده؟نهه
    خب پس تا اینجا سایپا با عرضه خودرو بی نقص یک هیچ جلو :)

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی