ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

یک برنامه هوش مصنوعی در ژاپن توانست در کنکور دانشگاه قبول شود

تیم تحقیقاتی موسسه انفورماتیک ژاپن، یک برنامه هوش مصنوعی طراحی کرده اند که با انجام تست های استاندارد این کشور، توانایی بالای خود را نشان داده به طوری که گفته می شود 80 درصد شانس ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۱ آذر ۱۳۹۴ | ۱۹:۴۵

تیم تحقیقاتی موسسه انفورماتیک ژاپن، یک برنامه هوش مصنوعی طراحی کرده اند که با انجام تست های استاندارد این کشور، توانایی بالای خود را نشان داده به طوری که گفته می شود 80 درصد شانس ورود به دانشگاه ملی توکیو را خواهد داشت.

به گزارش وال استریت ژورنال، محققان این برنامه را در حل آزمون های ورودی دانشگاه در رشته ها و حوزه های متفاوت مورد آزمایش قرار داده اند و به طور میانگین، رتبه 511 از 950 را دریافت نموده. این در حالیست که در حال حاضر، بالاترین رتبه در این کشور 416 است. با چنین رتبه ای این نرم افزار از 10، امتیاز 8 را دریافت می کند و امکان پذیرفته شدن آن در 441 موسسه خصوصی و 33 موسسه ملی در ژاپن وجود خواهد داشت.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

هوش مصنوعی مورد بحث هنوز جای زیادی برای پیشرفت دارد. تیم سازنده ی آن از سال 2011 میلادی تحقیقات خود را آغاز نموده اند و در همان سال، کامپیوتر سخنگوی واتسون کمپانی آی بی ام، در مسابقه تلویزیونی Jeopardy توانست در طی چند روز بر قهرمان هایی همانند «کن جنینگز» و «برد روتر» غلبه و در نهایت پیروز شود.

پیش از آن، برنامه هوش مصنوعی ژاپنی رتبه زیر حد میانگین کسب کرد. اما این بار در پاسخ به سوالات ریاضی و تاریخ بسیار بهتر عمل نموده. البته باید اشاره کنیم هنوز در مقوله هایی همانند فیزیک مشکلاتی دارد که باید تقویت گردد.

این برنامه، Todai Robot Project نام دارد و با این هدف ساخته شده تا درون ربات ها به کار گرفته شود و به واسطه هوش بسیار بالا، آنها بتوانند در کنکور دانشگاه ملی توکیو قبول و تا سال 2021 وارد این دانشگاه شوند. دانشگاه یاد شده به «هاروارد ژاپن» معروف است. Todai نیز نام ژاپنی دانشگاه توکیو است.

اوایل امسال، این نرم افزار تست جامع SAT را در آمریکا انجام داد و توانست به بخش زیادی از سوالات هندسه پاسخ دهد. تیم ژاپنی سازنده این نرم افزار ادعا می کنند این برنامه در حال حاضر، توانایی درک کلمات پیچیده، ترکیب عکس و متن و تشخیص بهتر مفاهیم را دارد و به انواع مختلفی از سوال ها پاسخ می دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • patrik
    patrik | ۲ آذر ۱۳۹۴

    معلوم نیست مسوول بررسی کامنت ها دیجیاتو‌ کیه. چند روز گذشته ۴ یا پنج کامنت خیلی عادی گذاشتم، بدون توهین و مرتبط با پست. هیچ کدوم تایید نشد. حالا نیگا چیا تایید میشه!
    دوستان گرام دیجیاتو. سیستم تایید کامنت شما ایراد اساسی داره. درستش نکنین از کاربراتون کم میشه. دنیا دنیای رقابته، ایراد رو رفع نکنی، باختی.

  • اوهوم
    اوهوم | ۱ آذر ۱۳۹۴

    قبل از اینکه نابودمون کنی لاقل اسم اون قرصه رو بگو ?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی