ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رویایی که در حال ختم شدن به سرانجامی تلخ است؛ کمپانی «یولا» توسعه دهنده Sailfish نیمی از نیروی کارش را اخراج می کند

وقتی در مورد تولیدکننده فنلاندی موبایل سخن به میان می آید، تقریبا همه به کمپانی مشهور نوکیا فکر می کنند. اما باید بدانید شرکت دیگری نیز در این کشور واقع در شمال اروپا وجود دارد ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۱ آذر ۱۳۹۴ | ۱۴:۰۰

وقتی در مورد تولیدکننده فنلاندی موبایل سخن به میان می آید، تقریبا همه به کمپانی مشهور نوکیا فکر می کنند. اما باید بدانید شرکت دیگری نیز در این کشور واقع در شمال اروپا وجود دارد که در چند سال گذشته همه تلاش خود را انجام داده تا به دنیای تلفن های هوشمند وارد شود.

شرکت یاد شده Jolla نام دارد و در سال 2011 میلادی توسط چند تن از کارمندان سابق کمپانی نوکیا تاسیس شد. تعدادی از این افراد پس از باخت سیمبیان به سیستم عامل اندروید و کاهش سهم آن در بازار، از شرکت یاد شده استعفا داده و برخی از آنها نیز توسط غول موبایل جهان کنار گذاشته شده بودند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

دفتر مرکزی یولا در هلسینکی واقع شده و یک دفتر تحقیقاتی نیز در هنگ کنگ دارند. آنها کار خود را با تولید سیستم عامل موبایلی اپن سورس و مبتنی بر کرنل لینوکس که Sailfish نامیده می شود، آغاز نمودند و تاکنون فقط دو دیوایس - یک اسمارت فون و یک تبلت - با همین سیستم عامل اختصاصی خودشان روانه بازار کرده اند.

در حال حاضر، این شرکت کمتر شناخته شده، در اقیانوس عظیم شرکت های سازنده موبایل به سختی می تواند سر خود را بیرون از آب نگه دارد و برای جلوگیری از غرق و در نهایت فراموش شدن، تصمیم گرفته نیمی از نیروی کارش را تعدیل نماید. این اقدام موقتی برای این بوده که آنها نتوانستند در زمان معین، سرمایه لازم از فروش سری C محصولات خود که مبلغی معادل 10.6 میلیون دلار است را به دست بیاورد.

«آنتی سارنیو»، مدیر این شرکت اروپایی در این رابطه چنین اظهار داشته: «از آنجا که ما هنوز یک استارتاپ نوپا به شمار می رویم برای تامین مالی خود به سرمایه گذار نیاز داریم. در همین راستا، توافق کرده بودیم که در عرض سه ماه پول تامین کننده ها را به آنها پس بدهیم، اما نتوانستیم در موعد مقرر بر سر پیمان خود بمانیم و اکنون یک ماه دیگر هم از ضرب الاجل یاد شده گذشته. به همین دلیل تصمیم گرفتیم نیمی از نیروی کار خود را تعدیل نماییم».

البته شرکت مذکور اظهار امیدواری کرده با پیدا کردن تامین کننده مالی جدید، کارمندان دوباره به پست های خود بازخواهند گشت. اما این امر چندان آسان به نظر نمی رسد. سارنیو همچنین بیان کرده: «برای باقی ماندن در میدان مبارزه باید حساب و کتاب مالی خود را در آخرین ماه سال به درستی ببندیم. این مساله برای شرکت اهمیت بسیاری دارد زیرا توسعه سیستم عامل Sailfish علاوه بر سرمایه عظیم به نیروی انسانی نیز نیازمند است. مشکل ما هم دقیقا همین است که اگر سرمایه گذار جانبی نداشته باشیم، ادامه راه برایمان تقریبا ناممکن خواهد بود.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Alireza
    Alireza | ۱ آذر ۱۳۹۴

    تنها امیدم به جولا و سایل فیش بود که انگار اونم داره به سرنوشت نوکیا دچار میشه خیلی سخته

مطالب پیشنهادی