ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

موتورولا و لنوو برخی از تکنولوژی های در دست توسعه خود را به نمایش کشیدند

موبایل های هوشمند جز تکه ای از تاریخ تکنولوژی هستند که سریع ترین تحولات و رشدها را به خود دیده اند. صرفا کافیست تا نگاهی به قسمت های دیگر جهان فناوری داشته باشید. ۴۰ سال ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱ آذر ۱۳۹۴ | ۱۲:۳۰

موبایل های هوشمند جز تکه ای از تاریخ تکنولوژی هستند که سریع ترین تحولات و رشدها را به خود دیده اند. صرفا کافیست تا نگاهی به قسمت های دیگر جهان فناوری داشته باشید. ۴۰ سال طول کشید تا هواپیماها از موتورهای فعلی استفاده کنند، ۵۰ سال طول کشید تا نمایشگرهایی در برابر ما قرار گیرند که از رزولوشن 4K برخوردار باشند.

در این میان ولی کافیست یک موبایل از سال ۲۰۱۳ را در دست داشته باشید تا تکنولوژی های بکار رفته در آن، خارج از رده محسوب شوند. این روزها اگرچه قدرت پردازشی افزایش یافته، دوربین و نمایشگر بهتر گشته اما در هر حال، رشد تکنولوژی موبایل ها با سرعت بسیاری به پیش رفت و اکنون در حال متوقف شدن است. حالا تنها موردی که کاربر را به هیجان می آورد، وجود یک سنسور شناسایی اثر انگشت بسیار پر سرعت در تلفن هوشمند است که وی را از گذرواژه و الگوها بی نیاز سازد.

اما شرکت های بزرگ در سال های اخیر سودهای کلانی داشته اند و می خواهند همین روند را نیز ادامه دهند و به کسب سود مشغول گردند، بر همین اساس باید به فناوری های تازه رو آورده و آنها را مورد بررسی قرار دهند. حالا شرکت موتورولا به همراهی لنوو در تلاش برای تحقق بخشیدن به رویاهای تازه ای است و می خواهد قابلیت های خود را به رخ رقبا بکشد. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

طی یک رویداد در کشور هند، موتورولا و لنوو از تکنولوژی های تازه و در دست توسعه خود پرده برداشتند که البته یکی از آنها، راه حلی است برای همه شرکت های توسعه دهنده تلفن های هوشمند. موبایل ها اساسا هرچقدر هم که قدرت بیشتری پیدا کنند، باز هم به علت ضعف های موجود در باتری هایشان نمی توان حساب ویژه ای روی آنها باز کرد.

به همین دلیل شرکت های بزرگ تمرکز ویژه خود را روی توسعه همین فناوری قرار داده اند. حالا موتورولا در رویدادی در کشور هند از تکنولوژی شارژ سریع خانگی خود پرده برداشته که با استفاده از همین فناوری، کاربران قادر خواهند بود با ۵ دقیقه شارژ موبایل خود،‌ تا ۸ ساعت از آن استفاده نمایند.

lenovo-smartcast

فناوری دیگری که در این رویداد معرفی شد، Smartcast نام داشت. تکنولوژی یاد شده امکان آن را فراهم می کند که موبایل بتواند تابشی از نوع مادون قرمز را روی یک سطح داشته باشد که همین تابش، تبدیل می گردد به نوعی از یک کیبورد. به همین شکل کاربران قادر خواهند بود تا برای مثال روی یک میز یا سطح دیگر به تایپ سریع بپردازند.

همانطور که گفتیم این رویداد در کشور هند برگزار شده و سازندگان تلفن هوشمند اکنون باور دارند که هند، استعداد تبدیل شدن به دومین بازار بزرگ موبایل های هوشمند را دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • پوریا
    پوریا | ۱ آذر ۱۳۹۴

    دم لنوو گرم که با این که پتنت های موتورولا رو گوگل گرفت،دوباره داره پتنت هایکاربردی خوبی معرفی میکنه

مطالب پیشنهادی