ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

برای پیشگیری از پیکار ماهواره ای، یک خط ارتباطی مستقیم میان چین و آمریکا راه اندازی شد

ایالات متحده آمریکا و چین از جمله کشورهایی هستند که حضوری فعال در فضا دارند و به همین خاطر تلاش می کنند از بروز هر گونه مشکل در این محدوده پیشگیری نمایند. در همین راستا، واشنگتن ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲ آذر ۱۳۹۴ | ۱۳:۳۰

ایالات متحده آمریکا و چین از جمله کشورهایی هستند که حضوری فعال در فضا دارند و به همین خاطر تلاش می کنند از بروز هر گونه مشکل در این محدوده پیشگیری نمایند.

در همین راستا، واشنگتن و پکن اعلام کرده اند یک خط ارتباطی مستقیم را ایجاد می کنند که به هر دوی این کشورها امکان می دهد به سادگی اطلاعات شان را در مورد فعالیت هایی که در فضا انجام می دهند با یکدیگر در میان بگذارند.

این ارتباط که مشخصا خط مستقیم فضایی خوانده می شود با هدف کمک به آژانس های فضایی و نظامی هر دوی این کشورها طراحی شده تا با استفاده از آن به بحث و تبادل نظر در مورد «سوانح احتمالی، رویکردها یا آزمایشاتی» بپردازند که ممکن است در این قلمرو صورت بگیرد.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

همچون «خط تلفن قرمز» مشهوری که بعد از بحران موشکی کوبا میان مسکو و واشنگتن ایجاد شد، هدف از راه اندازی این خط مستقیم هم آن است که از بروز هر گونه سوء تفاهم یا انتقال نادرست اطلاعات و در نتیجه به وجود آمدن شرایط خطرناک در فضا و روی زمین جلوگیری به عمل بیاید.

براساس اعلام معاون وزیر کشور آمریکا، پیش از راه اندازی این خط لازم بود که از طریق وزارت امور خارجه، اعلان هایی برای چین ارسال شود. این ارتباط قرار بود که از مرکز مشترک عملیات های فضایی به پنتاگون، وزارت کشور، سفارت آمریکا در چین و در نهایت حلقه ارتباطی ما در این کشور متصل گردد.

گفتنی است که یک خط ارتباطی مستقیم و اختصاصی مشابه به این نیز از زمان جنگ سرد تا به امروز میان روسیه و آمریکا وجود داشته است اما حالا چنین سیستمی برای چین تعریف شده که از جمله قدرت های روبه رشد در عرضه هوا وفضا محسوب می گردد.

از زمانی که چین در جریان تست یک سیستم تسلیحاتی ضد ماهواره ای در سال 2007 میلادی، ماهواره ای را در فضا هدف قرار داد، ترس فزاینده ای نسبت به بروز پیکار در فضا میان کشورهای مختلف دنیا به وجود آمد.

روشن است که در صورت بروز چنین جنگی، نابودسازی ماهواره ها می تواند امتیاز قابل توجهی برای کشورها باشد چراکه با این کار، توانمندی های هماهنگ سازی و فعالیت های اطلاعاتی دشمن از بین می روند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی