ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل در گذشته گجتی شبیه وسیله ارتباطی «کاپیتان پیکارد» در مجموعه «پیشتازان فضا» ساخته است

بر هیچ کسی پوشیده نیست که گوگل به مسائل فضایی و داستان های تخیلی علاقه بسیاری دارد. با نگاهی به محصولات اخیر این کمپانی همانند ماشین های خودران یا دسترسی به اینترنتی که سیگنال های ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۲ آذر ۱۳۹۴ | ۱۹:۰۰

بر هیچ کسی پوشیده نیست که گوگل به مسائل فضایی و داستان های تخیلی علاقه بسیاری دارد. با نگاهی به محصولات اخیر این کمپانی همانند ماشین های خودران یا دسترسی به اینترنتی که سیگنال های آن از بالن های مستقر در آسمان مخابره می شوند، می توان کشش زیاد شرکت ساکن ردموند به این قبیل مسائل را به خوبی درک کرد.

کمپانی مذکور تا الان فقط گجت پوشیدنی مبتنی بر بلوتوث کم داشته که ظاهرا در گذشته آن را نیز به کلکسیون محصولاتش اضافه کرده. این وسیله کوچک، در واقع گیره ای است که به یقه لباس کاربر وصل می شده و به او این امکان را می داده تا  از طریق صوت در گوگل جستجو کند. این گیره بلوتوثی علاوه بر میکروفون، اسپیکر نیز داشته. به این مفهوم که با صدای خود در گوگل جستجو نموده و آن هم به طور صوتی به شما پاسخ می داده است. هدف این وسیله بی نیاز کردن کاربر از تلفن های هوشمند برای جستجوهای اینترنتی بوده است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

با اینکه این پروژه در حال حاضر مسکوت مانده اما هدف از تولید آن این بوده تا مردم یاد بگیرند در آینده چگونه باید سرچ کنند. مدیر ارشد بخش جستجوهای گوگل، «آمیت سینگهال»، در مورد این محصول گفته که در ساخت آن تا اندازه زیادی از گجت کاپیتان پیکارد در مجموعه تلویزیونی «پیشتازان فضا» الهام گرفته اند.

او اظهار داشته: «من همیشه به چنین گیره ای نیاز داشتم؛ شما از این وسیله هر چه بخواهید می پرسید و پاسخش را دریافت می کنید.»

سینگهال در مورد اینکه گوگل چه زمانی این طرح اولیه را توسعه داده حرفی به میان نیاورد اما حضورش در این زمان برای کاربر بیشتر از گذشته معنا خواهد داشت. این کمپانی نحوه جستجوی صوتی در موبایل را خیلی عالی بهبود بخشیده و موتورهای جستجوگر آن نیز با سیستم های هوش مصنوعی ارتقا یافته اند تا توان تشخیص تقاضای پیچیده تر را نیز داشته باشند، با همه این موارد، هرگز در مورد چنین گجتی حرفی مطرح نگشته بود و ظاهرا در صندوقچه ی اسرار گوگل به فراموشی سپرده شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی