ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هشدار مایکروسافت، اپل و گوگل: رمزگذاری ضعیف مجرمان را قوی تر می کند

به دنبال حملات مرگباری که هفته گذشته در پاریس رخ داد سیاستمداران و مقامات ارشد قضایی اعلام داشتند که دولت های غربی باید موضع خود در قبال محصولات و خدمات هوشمند رمزگذاری شده را مشخص ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲ آذر ۱۳۹۴ | ۱۹:۳۰

به دنبال حملات مرگباری که هفته گذشته در پاریس رخ داد سیاستمداران و مقامات ارشد قضایی اعلام داشتند که دولت های غربی باید موضع خود در قبال محصولات و خدمات هوشمند رمزگذاری شده را مشخص نمایند.

اما این نگرانی ها صرفا از جانب مقامات رسمی مطرح نمی شود. ممکن است سیاستمداران به نام امنیت بیشتر تلاش داشته باشند که قوانینی را برای تضعیف تدابیر رمزنگاری به تصویب برسانند اما بسیاری از نام های بزرگ صنعت فناوری شامل اپل، گوگل، فیسبوک و مایکروسافت هشدار داده اند که ضعف در رمزگذاری می تواند به نفع خلافکاران باشد.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

در بیانیه ای که روز پنجشنبه روی سایت شورای صنعت فناوری اطلاعات منتشر گردید اینطور آمده است که: «رمزگذاری نوعی ابزار امنیتی است که برای جلوگیری از خالی شدن حساب های بانکی مان توسط مجرمان، پیشگیری از ربوده شدن هواپیماها و خودروها به واسطه حملات هکی مخرب، و حفظ امنیت و ایمنی هر روزمان به آن وابسته هستیم.»

در این بیانیه همچنین آمده است: ما عمیقا از تلاش های مجریان قانون و انجمن ملی امنیت برای حفاظت از جامعه قدردانی می کنیم اما تضعیف کردن تدابیر ویژه رمزنگاری یا ایجاد درهای پشتی در دستگاه ها و داده های رمزگذاری شده برای استفاده آدم هاب خوب باعث ایجاد آسیب پذیری هایی می شود که افراد تبهکار از آنها بهره می گیرند و این مساله قطعا صدمات مالی و فیزیکی جدی را بر پیکره جامعه و اقتصاد آن وارد می آورد. تضعیف امنیت با هدف بهبود آن هیچ معنایی ندارد.

این را هم باید اضافه کرد که اپل، فیسبوک و گوگل تنها اعضای شورای صنعت فناوری اطلاعات نیستند و شمار زیادی از شرکت های ارائه دهنده سرویس ها و کالاهای مرتبط با اینترنت از آن جمله ادوبی، AMD، بلک بری، کانن، کورنینگ، دل، اپسون، فوجیتسو، اچ پی، آی بی ام، اینتوئیت، کداک، لنوو، لاجیتک، لینکدین، نوکیا، اوراکل، کولکام، سامسونگ، سونی، سیمنتک، توشیبا، توئیتر، ویزا و یاهو نیز از دیگر اعضای آن به شمار می روند.

bgr
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • سعید
    سعید | ۲ آذر ۱۳۹۴

    دولت ها همیشه دنبال بهانه هستن تا تو زندگی خصوصی مردم سرک بکشن
    اینم یه بهانه جدید

مطالب پیشنهادی