ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گزارش مالی آلفابت
تکنولوژی

زیرمجموعه های آلفابت از این پس ناچارند برای خدمات دریافتی از گوگل هزینه بپردازند

در ماه آگوست بود که مدیران ارشد گوگل با اعلام خبری دنیای تکنولوژی را در شوک فرو برد. آنها اعلام کردند که تمام کسب و کارهای متنوع گوگل، از این پس به صورت زیرمجموعه‌ هایی ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۳ آذر ۱۳۹۴ | ۲۰:۳۰

در ماه آگوست بود که مدیران ارشد گوگل با اعلام خبری دنیای تکنولوژی را در شوک فرو برد. آنها اعلام کردند که تمام کسب و کارهای متنوع گوگل، از این پس به صورت زیرمجموعه‌ هایی مستقل و تحت هدایت هولدینگ بزرگ آلفابت درخواهند آمد. بر این اساس بخش‌ هایی چون آزمایشگاه گوگل ایکس، گوگل فایبر، توربین‌ های هوایی، پروژه خودروی بدون راننده و... از زیرمجموعه برند گوگل خارج و تحت مدیریت آلفابت اداره خواهند شد.

در آن زمان واضح بود که یکی از اهداف این اقدام شفاف سازی گردش مالی شرکت های تابعه و افزایش تمرکز مدیران بر کسب و کار اختصاصی خود است. این مسئله از آن جهت حائز اهمیت بود که به نظر می رسید برخی از این بخش ها از لحاظ سودآوردی در وضعیت مناسبی قرار ندارند، اما بیلان مالی آنها در ادغام با درآمد های شرکت اصلی، یعنی موتور جستجوی گوگل، پنهان می ماند.

حالا بر اساس گزارش تازه وال‌ استریت ژورنال، این برنامه قدمی دیگر در جهت شفاف سازی برداشته است. اقدامی که می تواند سرنوشت برخی از این کسب و کارها را دستخوش تغییر نماید. با ادامه مطلب دیجیاتو را همراهی کنید.

آن طور که از این گزارش بر می آید، از این پس زیرمجموعه های آلفابت مجبور هستند بابت سرویس هایی که از سایر شرکت های تحت برند آلفابت دریافت می نمایند، هزینه پرداخت کنند. این خدمات می تواند شامل خدمات پردازش داده ها، ساز و کار استخدام نیرو، خدمات وکالت و مشاوره قضایی و خدمات بازاریابی محصولات باشد.

وال استریت ژورنال معتقد است که مدیران ارشد شرکت مادر در نظر دارند بیش از پیش هزینه های داخلی شرکت های تابعه خود را شفاف سازی کنند و در عین حال درآمدها را هم به واقعیت نزدیک نمایند. شرکت هایی چون ساید واک، گوگل فایبر و گوگل ایکس آزاد هستند که به طور مستقل دست به بازریابی و تبلیغات و استخدام نیروهای تازه بزنند، و در عین حال می توانند این خدمات را از بسترهای موجود در گوگل دریافت نمایند، اما این بار با پرداخت هزینه ی آن.

چنین اقدامی علاوه بر روشن تر کردن دفاتر حساب و سود و زیان‌ ها، این آزادی عمل را به شرکت ها می دهد که برای دریافت سرویس ها، به هر منبع دیگری که تمایل دارند مراجعه کنند. این یعنی شرکتی همانند nest می تواند سرویس پردازش ابری را به جای گوگل، از رقیبش آمازون خریداری نماید.

به طور قطع تصمیم تازه تا حد زیادی سبب آرامش خیال سرمایه گذاران هولدینگ بزرگ آلفابت می شود، چرا که از این پس می توانند به خوبی دریابند پول هایشان چگونه و در چه مسیرهایی خرج می شود.

طبعات ناشی از این کار هرچه که باشد، بعید است تا چند ماه آینده اثری از آن مشاهده شود. به علاوه که آلفابت اعلام داشته در گزارش مالی سه ماهه آینده خود ارقام درآمدی را طبق روال سابق و به صورت کلی منتشر خواهد کرد. پس برای اطلاع دقیق از نحوه ی توزیع درآمدها و هزینه ها در بین هر یک از بخش‌ ها، می بایست تا گزارش سه ماهه ی بعد از آن به انتظار نشست.

تا به امروز تمام این شرکت های تابعه با تکیه بر اعتبار و سودآوری بالای گوگل، خود را همواره در مسیر پیشرفت و ترقی نشان داده اند، اما قطعاً از این پس اوضاع برای برخی از آنها تغییر خواهد کرد. به هر روی آنها دیر یا زود مجبور خواهند بود که لانه را ترک کرده و روی پای خود بایستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • AlirezAK47
    AlirezAK47 | ۳ آذر ۱۳۹۴

    ببخشید بابت اسپم بچه ها یه فروشگاه که هم کنسول وبازی بفروشه هم وموبایل و لوازم جانبی چه اسم با حالی میشه براش گذاشت خوشحالم میشم نظرتون رو بدونم بازم ببخشید بابات این که به مضوع ربط نداشت :)

    • سیاوش
      سیاوش | ۴ آذر ۱۳۹۴

      کنسول و بازی و موبایل و لوازم جانبی فروشی

مطالب پیشنهادی