ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

مایکل پکتر: کنسول بعدی نینتندو فروشی 30 میلیونی خواهد داشت

از نگاه مایکل پکتر، تحلیلگر شناخته شده و نامدار صنعت بازی های ویدیویی، کنسول بعدی نینتندو قرار است شباهت های بسیاری با پلی استیشن 4 و اکس باکس وان داشته باشد و همین مسئله سبب می ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۳ آذر ۱۳۹۴ | ۱۸:۰۰

از نگاه مایکل پکتر، تحلیلگر شناخته شده و نامدار صنعت بازی های ویدیویی، کنسول بعدی نینتندو قرار است شباهت های بسیاری با پلی استیشن 4 و اکس باکس وان داشته باشد و همین مسئله سبب می شود تا انتهای این نسل، فروشی 30 میلیونی نصیب دستگاه شود.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

پکتر می گوید اگر این اتفاق رخ دهد و ان اکس محصولی مشابه دو کنسول دیگر باشد، نینتندو چند سال دیر وارد نسل هشتم شده و قطعا نمی تواند رقابتی شایسته با کنسول های دیگر داشته باشد اما با این حال، عناوین انحصاری نینتندو شانس بالایی برای موفقیت کنسول، هر چند در مقیاسی کوچکتر را ایجاد خواهند کرد.

اما آیا NX آخرین تولید بزرگ سخت افزاری نینتندو خواهد بود؟ از نگاه پکتر، اگر NX شکست بخورد بله اما درصد احتمال شکست NX بسیار اندک است، بنابراین نینتندو همچنان در بازار سخت افزار خواهد ماند و هیچگاه یک ناشر بازی های ویدیویی نخواهد شد.

وی می گوید: «احتمال کمی وجود دارد که از بین بروند. من به آن ها 60 درصد شانس پیروزی را می دهم، فکر می کنم افراد زرنگی هستند و از آنچه که پیش از این با Wii U انجام دادند درس گرفته اند. آیا قرار است جادوی Wii را باز گردانند؟ احتمالا نه. اما اگر آن ها به ساخت کنسول های مرسوم بازار روی آورند، تنها مشکلی که خواهند داشت، دیر اقدام کردن برای ورود به نسل جدید است، بنابراین به میزان دیگر کنسول ها فروش نخواهند داشت. آیا می توانند 30 میلیون بفروشند؟ البته.»

در ادامه، پکتر از تبدیل شدن نینتندو به یک توسعه دهنده نرم افزاری می گوید: «آن ها می توانند آنقدری بفروشند که سودی کسب کنند، و قرار نیست از بازار کنسول های دستی فاصله بگیرند تا زمانی که فروش به 0 برسد. این اتفاق شاید پنج، هفت یا هشت سال دیگر رخ دهد. بنابراین نه، آن ها از بازار سخت افزار فاصله نمی گیرند. من می گویم شانس کمی وجود دارد که آن ها ناشر شخص ثالث شوند. فکر می کنم اگر قرار باشد بازی های شان را روی پلتفرمی دیگر ببینیم، آن پلتفرم موبایل باشد و نه استیم.»

در مورد فضای موبایل پکتر معتقد است که نینتندو فعلا در حال آزمودن است. پردازنده ها روز به روز قوی تر می شوند و NX احتمالا بهره ای مستقیم از این مسئله می گیرد. یعنی آینده نینتندو ممکن است با آیفون های بعدی گره خورده باشند. دستگاه هایی که سال 2019 یا 2020 عرضه می شوند حتی از اکس باکس وان هم ممکن است قوی تر باشند، بنابراین نینتندو نقشه هایی برای بازی های موبایل اش در سر خواهد داشت و 5 بازی ابتدایی، صرفا شروع یک دوره آزمایشی خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Saafa
    Saafa | ۳ آذر ۱۳۹۴

    نینتندو کارش درسته!

مطالب پیشنهادی