ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

محققان ژاپنی راهی برای استفاده از نمایشگر های 4K بدون تاثیر گذاری روی باتری یافته اند

بر اساس تحقیقات جدید دانشگاه Kogakuin در کشور ژاپن، راهی پیدا شده که از نمایشگرهایی با رزولوشن ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ موسوم به 4K استفاده شود بدون اینکه مصرف انرژی آنها نسبت به نمونه های با رزولوشن ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۳ آذر ۱۳۹۴ | ۱۴:۳۰

بر اساس تحقیقات جدید دانشگاه Kogakuin در کشور ژاپن، راهی پیدا شده که از نمایشگرهایی با رزولوشن ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ موسوم به 4K استفاده شود بدون اینکه مصرف انرژی آنها نسبت به نمونه های با رزولوشن پایین تر بیشتر باشد.

تکنولوژی جدید می تواند تصاویر Ultra HD را با نرخ بروز رسانی ۳۰ فریم بر ثانیه به نمایش بکشد و محققان یادآور می شوند که این نرخ، احتمالا تا ۶۰ فریم بر ثانیه نیز بالا خواهد رفت. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

در حال حاضر اکسپریا Z5 پریمیوم تنها تلفن هوشمندی است که به نمایشگری با رزولوشن 4K مجهز گشته. مشکل اصلی چنین نمایشگرهایی این است که عمر باتری را به سرعت به انتها می رسانند و به همین دلیل هم در منوی کاربری، سونی تصاویر را با رزولوشن 1080p رندر می کند.

با استفاده از دستاورد دانشگاه Kogakuin ولی، سازندگان می توانند نمایشگرهای 4K را در موبایل ها قرار داده و آنها را در همه بخش ها فعال نمایند بدون اینکه نگرانی از بابت مصرف بیش از اندازه انرژی وجود داشته باشد.

محققان دانشگاه Kogakuin خبر می دهند که تحقیقات خود در این رابطه را از سال ۲۰۱۲ آغاز کرده اند و شرکت Fujitsu نیز در میانه راه به آنها کمک های فراوانی کرده است. نتیجه تلاش های فوجیتسو و دانشگاه یاد شده بر خلاف تصور، نرم افزاری است تا سخت افزاری و حالا می توان از آن در تلفن های هوشمند بهره گرفت تا تصاویر و محتوا به شکل همزمان و بدون مصرف بیش از اندازه انرژی با رزولوشن 4K به نمایش کشیده شوند. لازم به ذکر است که محققان ژاپنی هنوز جزییات لازم از نحوه کارکرد این تکنولوژی را اظهار نکرده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • Joker
    Joker | ۴ آذر ۱۳۹۴

    سونی ه همه جا فورکی نیست که اینقد شلوغش کردین
    درضمن فورکی هم که شارپ زده واسش

    • my
      my | ۴ آذر ۱۳۹۴

      اولا همانطور که تونسته توی منو تصاویرو به فول اچ دی رندر کنه هیچ کاری براش نداره که بخواد فورکی هم بکنه
      دوما صفحه نمایش های فورکی شارپ سال 2016وارد بازار میشه و صفحش کاملا ساخت کارخونه خودش یا همون ژاپن دیسپلی هست

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی