ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش: سهم مایکروسافت از بازار جهانی تبلت تا 2019 به 18 درصد می رسد

براساس گزارش جدیدی که از سوی Strategy Analytics (شرکت فعال در زمینه تحقیقات بازار) منتشر شده، مایکروسافت در نظر دارد 18 درصد از سهم بازار تبلت را تا پایان دهه جاری از آن خود کند. گزارشات ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳ آذر ۱۳۹۴ | ۰۹:۳۰

براساس گزارش جدیدی که از سوی Strategy Analytics (شرکت فعال در زمینه تحقیقات بازار) منتشر شده، مایکروسافت در نظر دارد 18 درصد از سهم بازار تبلت را تا پایان دهه جاری از آن خود کند.

گزارشات منتشر شده دیگر از سایر شرکت های تحقیقاتی هم نشان می دهد که بازار جهانی تبلت در مواجهه با افزایش محبوبیت دستگاه های موبایل با نمایشگرهای غول پیکرشان در حال کوچک شدن است. با این همه، علیرغم این افت، نشانه هایی وجود دارند که خبر می دهند نبرد در این بازار این محصول هنوز هم ادامه دارد.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

از دو سال پیش که مایکروسافت ویندوز 8 را ارائه کرد سیستم عامل این کمپانی پیشرفت های قابل توجهی را در بازار تبلت تجربه نمود. تبلت های ویندوز، برخلاف انواع اندرویدی که هم اکنون بیشترین سهم از بازار این محصولات را در اختیار دارند برای تولید محتوای به مراتب بهتر هستند و ظاهرا به همین خاطر نیز مورد توجه شرکت ها و سازمان ها قرار گرفته اند. البته علت این تمایل نیز روشن است؛ این محصولات قادرند اپلیکیشن های هم کلاس با انواع دسکتاپی ویژه ویندوز را به خوبی اجرا نمایند.

تحلیلگران استراتژی ادعا می کنند که فروش تبلت های مبتنی بر ویندوز در 9 ماهه نخست سال 2015 میلادی رشدی 58 درصدی را در قیاس با بازه زمانی مشابه در سال قبل تجربه کرده است. علاوه بر این، شرکت تحقیقاتی ذکر شده اعلام داشته که همین روند در فصل تعطیلات نیز ادامه پیدا خواهد کرد و فروش مایکروسافت را بالا می برد.

پژوهشگران انتظار دارند که فروش تبلت های ویندوزی تا پایان سال در حدود 22 میلیون دستگاه (معادل با 10 درصد) افزایش پیدا کند. آنها همچنین ابراز امیدواری کرده اند که در آینده تبلت های ویندوزی بیش از هر زمان دیگری در بازار کسب و کار مورد توجه قرار می گیرند.

با گرایش روز افزون شرکت ها به سمت تبلت ها، موقعیت مایکروسافت برای فروش تبلت های ویندوزی اش در بخش سازمانی بهتر می شود و ویندوز همچنان به عنوان پرچمدار بلامنازع سیستم عامل های دسکتاپی و ویندوزی باقی می ماند.

تحلیلگران پیش بینی کرده اند که تا پایان سال 2019 میلادی، ویندوز 18 درصد از سهم بازار تبلت در دنیا را به خود اختصاص می دهد. در صورتی که این پیش بینی درست از آب در بیاید آنگاه روشن است که تسلط آن صرفا بر بازار سازمانی نخواهد بود و به حوزه تحت تسلط اندروید نیز نفوذ خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • آرش
    آرش | ۳ آذر ۱۳۹۴

    واقعاً سیستم عامل ویندوز یه سرو گردن از اندروید و آی او اس بالاتره . اگه ویندوز وارد بازار تبلت نمیشد شاید اوضاع تبلت خیلی خرابتر از الان میشد

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی