ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تولید صفحه نمایش OLED سامسونگ
تکنولوژی

سامسونگ و اپل مذاکرات خود را برای استفاده از تکنولوژی OLED در نمایشگر آیفون از سر می گیرند

مدتی بود که شنیده می شد تیمی از اپل در حال بررسی جوانب مختلف استفاده از صفحه نمایش های OLED در نسل های بعدی آیفون ها هستند. همچنین دیروز در خبری گفتیم که ال جی ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۴ آذر ۱۳۹۴ | ۱۶:۴۵

مدتی بود که شنیده می شد تیمی از اپل در حال بررسی جوانب مختلف استفاده از صفحه نمایش های OLED در نسل های بعدی آیفون ها هستند. همچنین دیروز در خبری گفتیم که ال جی قصد دارد کارخانه ای تازه جهت تولید نمایشگرهای OLED بسازد. البته تمام شایعات تاکید دارند چنانچه تصمیم اپل قطعی شود، بازهم در یکی دو نسل آینده آیفون ها شاهد استفاده از تکنولوژی LCD خواهیم بود.

Ming-Chi Kuo از KGI که یکی از برجسته ترین تحلیلگران در حوزه محصولات اپل به حساب می آید، معتقد است که تامین کننده های اصلی صفحه نمایش برای اپل همچنان به تلاش برای ارتقای کیفیت LCD های تولیدی خود مشغولند، که این یعنی آنها هنوز آماده استفاده از تکنولوژی های جدیدتر در تولید انبوه آیفون ها نیستند. در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

حال از کره خبر می رسد که شرکت سامسونگ دور تازه ای از گفتگوهای خود با اپل را آغاز می کند تا این شرکت آمریکایی را برای استفاده از صفحه نمایش های سایز کوچک OLED متقاعد سازد. پیشنهادی که در صورت پذیرفته شدن، حوالی سال 2018 عملیاتی خواهد شد.

شرکت کره ای سالهاست که در محصولات رده بالای نمایشگرهای OLED را به کار می برد، اما میزان فروش موبایل های بهره مند از این فناوری هرگز به حد مطلوب مورد نظر آنها نرسیده است. سامسونگ برای این که بتواند با اطمینان خاطر سرمایه گذاری بیشتری روی توسعه چنین محصولی انجام دهد، نیاز دارد که مشتریانی بزرگ و قابل اتکا برای خود دست و پا کند.

امروزه شرکت های کره ای پیشگام تولید نمایشگرها به حساب می آیند و سهم عمده ی بازار را در اختیار دارند، اما آنها به نقطه ای رسیده اند که برای یک جهش بزرگتر به فناوری های جدیدتر و تیراژ بالاتر، نیاز به یک تغییر عمده دارند. این تغییر عمده می تواند مهاجرت اپل از LCD به OLED باشد.

قبل از این هم شایع شده بود که شرکت شیائومی به عنوان پنجمین موبایل ساز بزرگ دنیا، قصد دارد رو به استفاده از صفحه نمایش های OLED تولیدی شرکت ال جی بیاورد. Nexus 6P از نمایشگرهای Quad HD AMOLED سامسونگ بهره می برد، و شرکت هایی چون بلک بری و موتورولا نیز چند سالی هست که محصولات خود را با صفحه نمایش های OLED عرضه می کنند. پس به نظر می رسد سرمایه گذاری عظیم ال جی و سامسونگ بالاخره در حال به ثمر نشستن است.

شکی نیست که اگر اپل هم به جمع مشتریان این دو شرکت افزوده شود، دیگر می توان گفت که دوره سلطه ی مطلق OLED فرارسیده است. نتیجه چنین اتفاقی قطعاً کاهش چشمگیر قیمت تمام شده این نمایشگرها خواهد بود. به نظر می‌رسد کلید ورود به این عصر جدید در دستان مدیران مستقر در کوپرتینو باشد. باید دید آیا آنها بالاخره تمایل خود را برای به کار بردن آن نشان خواهند داد یا خیر؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • محمدحسین
    محمدحسین | ۴ آذر ۱۳۹۴

    اپل شرکت بزرگیه ومیدونه نفعش چیه وچیکارکنه که محصولاتش تک باشن واسه همون رفته سراغ کیفیت برتر سامسونگ .

  • محمد سپاهان
    محمد سپاهان | ۴ آذر ۱۳۹۴

    عجب چیزی شده اپل مث سامسونگ داره میشه اه

    خب برو از الجی بخر

مطالب پیشنهادی