ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انویدیا کار روی نسل بعدی واقعیت مجازی را آغاز کرده است

انویدیا به عنوان یکی از پیشگامان حوزه تکنولوژی، همیشه با جدیدترین فناوری ها سر و کله می زند تا در نهایت بتواند ارائه دهنده بهترین ها باشد. کیفیت کارت های گرافیکی این کمپانی خود گواهی ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۴ آذر ۱۳۹۴ | ۰۰:۳۰

انویدیا به عنوان یکی از پیشگامان حوزه تکنولوژی، همیشه با جدیدترین فناوری ها سر و کله می زند تا در نهایت بتواند ارائه دهنده بهترین ها باشد. کیفیت کارت های گرافیکی این کمپانی خود گواهی است بر این ادعا.

اگرچه حالا آکیلس و سونی در حال آتش بازی هستند و تیتر اخبار واقعیت مجازی را به خود اختصاص داده اند اما انویدیا در سکوت کامل خبری توسعه نسل جدیدی از فناوری واقعیت مجازی را آغاز نموده. طی همکاری این کمپانی با محققین دانشگاه استنفورد، راهکارهای جدیدی توسعه داده شده که امید می رود در نسل های ابتدایی شاهد آن باشیم.

نام این فناوری، NE-LF یا Near Eye Light Field است که احساس ناخوشایند ایجاد شده توسط واقعیت مجازی را از بین می برد. این سیستم با بهره گیری از تصاویر 4 بعدی (2d+2d) کار می کند که در نتیجه قرار گرفتن در برابر چشم، یک تصویر سه بعدی واحد ایجاد خواهد شد. وبسایت Fudzilla مدعی شده که تکنولوژی انویدیا سال 2018 در دسترس قرار بگیرد و توسعه اش کامل شود.

یکی از مشکلات اصلی توسعه دهندگان و مصرف کنندگان کنونی در ساخت محتوای نرم افزاری و ویدیویی، مسئله حساسیت برخی افراد به تکنولوژی است. کافی است چند دقیقه با یک هدست کار کنید تا حالتی مانند سرگیجه پیدا کنید. در حال حاضر، با توجه به اینکه تحقیقات در مرحله آزمایشگاهی است، رزولوشن در نظر گرفته شده برای هر لنز (هر چشم) 640 در 800 است که طبیعتا برای ساخت بازی یا اپلیکیشن اصلا مناسب نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی