ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

خرید شرکت Faceshift که در زمینه ثبت آنی حرکات چهره فعالیت دارد رسما از سوی اپل تایید شد

اوایل امسال شواهدی از سوی سایت MacRumors منتشر گردید که نشان می داد کمپانی انیمیشن سازی Faceshift که دفتر اصلی اش هم در زوریخ قرار دارد توسط اپل خریداری شده است و امروز اپل در ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۴ آذر ۱۳۹۴ | ۱۵:۳۰

اوایل امسال شواهدی از سوی سایت MacRumors منتشر گردید که نشان می داد کمپانی انیمیشن سازی Faceshift که دفتر اصلی اش هم در زوریخ قرار دارد توسط اپل خریداری شده است و امروز اپل در جریان مصاحبه اش با سایت تک کرانچ آن خبر را رسما تایید کرد.

در بیانیه این شرکت مستقر در کوپرتینو آمده است: اپل هر چند وقت یک بار شرکت های کوچک فعال در زمینه تکنولوژی را خریداری می کند اما ما معمولا از برنامه ها و اهدافمان بعد از خرید آنها حرفی به میان نمی آوریم.

اما Faceshift پیش از آنکه توسط اپل خریداری شود، روی تکنولوژی هایی کار می کرد که می توانند با استفاده از حسگرهای سه بعدی، حالات چهره را در کوتاه ترین زمان تشخیص دهند و در همین زمینه همکاری هایی را هم با استودیوهای انیمیشن سازی و بازی داشت. از جمله محصولات این شرکت می توان به نرم افزار Faceshift Studio اشاره نمود که دارای پلاگین هایی برای نرم افزارهای Maya و Unity است.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

براساس اسناد ثبت شده توسط این شرکت سوئیسی که خبرنگار MacRumors موفق شده به آنها دست پیدا کند، Faceshift در اواسط ماه آگست توسط اپل خریداری شد. حالا تعدادی از کارکنان این شرکت به اپل ملحق شده اند و در دفاتر غیر اروپایی آن مشغول به فعالیت هستند.

اپل همچنین در حال جذب نیروهای جدید است تا روی تکنولوژی های مرتبط به Faceshift در سوئیس کار کنند و برای این منظور قصد دارد یک مهندس ارشد نرم افزاری را استخدام کند که تمرکزش روی «الگوریتم های پیشرفته تصویربرداری در اپلیکیشن های عکاسی ویژه موبایل و سیستم های دسکتاپی» است.

اما کمپانی Faceshift در سال 2011 میلادی از یک آزمایشگاهی گرافیکی در موسسه فناوری سوئیس در لوزان سر بر آورد و در اواسط سال 2013 میلادی، این شرکت توسعه پیدا کرد و از کهنه کاران صنعت نظیر داگ گریفین دعوت به عمل آورد که پیشتر در استودیوهایی نظیر الکترونیک آرتز فعالیت کرده بود. وی پس از استخدام ریاست دفتر این شرکت در سانفرانسیسکو را بر عهده گرفت.

این استودیو در سال های اخیر تکنولوژی ثبت حرکت خود را بارها و بارها به نمایش گذاشته بود و اخیرا نیز قابلیت های آن را در کنفرانس سال 2015 توسعه دهندگان بازی نشان داد.

مشخص نیست که اپل قصد دارد از تکنولوژی توسعه یافته توسط این شرکت برای چه منظور بهره بگیرد اما این فناوری طیف وسیعی از کاربردها را دارد. برای نمونه تکنولوژی ثبت حرکت آنی آن در حوزه گیمینگ و چت کاربرد دارد و می توان برای طراحی آواتار در تماس های ویدئویی FaceTime از آن بهره گرفت.

اما تکنولوژی مورد بحث کاربردهای جدی تری هم دارد که از آن جمله می توان به قفل گشایی بیومتریک دستگاه های الکترونیکی یا احراز هویت در دستگاه های پرداخت پول اشاره کرد که به لطف تکنیک های تشخیص چهره امکان پذیر خواهند بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی