ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ احتمالا بخش تجهیزات مخابراتی خود را خواهد فروخت

در دنیای دیجیتال، سامسونگ نامی شناخته شده محسوب می شود و برای محصولات متنوع خود در این حوزه همانند اسمارت فون، تبلت و ساعت های هوشمند شهرت بسیاری دارد. محصولات موبایلی شرکت کره ای یاد ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۴ آذر ۱۳۹۴ | ۱۲:۳۰

در دنیای دیجیتال، سامسونگ نامی شناخته شده محسوب می شود و برای محصولات متنوع خود در این حوزه همانند اسمارت فون، تبلت و ساعت های هوشمند شهرت بسیاری دارد. محصولات موبایلی شرکت کره ای یاد شده در تمامی سال هایی که تولید شده اند از سیستم عامل های متنوع همانند اندروید، تایزن، Bada و ویندوزفون بهره می گرفته اند.

بخش دیگری از تجارت گسترده این شرکت به تولید قطعات اصلی اسمارت فون ها مربوط می شود. این قطعات شامل صفحه نمایش، چیپ های حافظه و چیپ-روی-سیستم هستند. فارغ از این حوزه، سامسونگ در ساخت لوازم خانگی همانند تلویزیون یا حتی در زمینه ساخت کشتی های غول پیکر نیز فعالیت دارد و اتفاقا در آن زمینه ها نیز بسیار موفق ظاهر گشته.

بر این اساس باید گفت این غول تکنولوژیِ کره ای در بسیاری از بازارهای دنیا شناخته شده است و یکی از بازیگران اصلی این مارکت ها به شمار می رود. اما در حوزه شبکه های مخابراتی، هنوز قدرت کافی برای رقابت تنگاتنگ با شرکت هایی همچون اریکسون، هوآوی، نوکیا و آلکاتل را ندارد. اگرچه باید یادآوری کنیم این کمپانی در حال حاضر تامین کننده دو اپراتور بزرگ در آمریکای شمالی به نام های اسپرینت و ورایزن است، اما هنوز جای پیشرفت دارد و به جایگاه بالایی که از آن انتظار می رود، فعلا دست نیافته.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

در همین راستا لازم است اشاره کنیم، در سال های گذشته شرکت های فعال در حوزه ارتباطات مخابراتی موج تازه ای از اتحاد و همکاری با یکدیگر راه انداخته اند تا به واسطه آن بتوانند بهتر با دیگر شرکت ها به رقابت بپردازند و موفقیت بیشتری برای خود رقم بزنند. به طور مثال، می توان به خرید آلکاتل لوسنت توسط نوکیا اشاره کرده که کمک می کند تا این شرکت فنلاندی بتواند رقابت نزدیک تری با اریکسون سوئدی یا هوآوی داشته باشد. همچنین، اریکسون و سیسکو نیز با هم توافق کرده اند تا محصولات همدیگر را به فروش برسانند و به کسب درآمد بیشتر یکدیگر کمک کنند.

در حال حاضر، تمامی کمپانی های بزرگ این حوزه همه ی تلاش خود را به کار گرفته اند تا در این بازار رقابتی از میدان به در نشوند و همچنان نامشان جز برترین های این حوزه بدرخشد. برای این منظور نیز بی وقفه به دنبال یافتن راهکارهای مثبت و فعالیت های سودبخش هستند. از این رو، سامسونگ در چنین بازار پررقابتی هنوز همچون یک ماهی کوچک در دل اقیانوس به نظر می رسد و برای رسیدن به جایگاه های نخست، شانس چندان زیادی نخواهد داشت.

پیرو همین مسائل، شایعه شده این کمپانی کره ای قصد دارد بخش شبکه مخابراتی خود را به شرکت های بنام این حوزه بفروشد. مزیت این کار برای تامین کننده های تجهیزات مخابراتی بزرگ این است که سامسونگ در کره جنوبی مستقر شده؛ یعنی جایی که اپراتورهای جهانی در حال سرمایه گذاری برای توسعه تکنولوژی 5G خود هستند تا جدیدترین دستاوردهای خود در این حوزه را در بازی های زمستانی المپیک 2018 میلادی را ارائه دهند. بد نیست بدانید، چندی پیش سامسونگ سرعت فوق العاده شبکه 5G خود را نیز به نمایش گذاشته بود که می تواند دلیل خوب دیگری برای خریداران محسوب گردد.

در آخر این سوال پیش می آید چه کسی به خرید بخش تجهیزات مخابراتی سامسونگ علاقه نشان خواهد داد و استطاعت مالی آن را نیز خواهد داشت؟ به دلیل وجود محدودیت برای شرکت های چینی که به دلیل مسائل امنیتی اجازه ندارند هیچ نوع قراردادی را در حوزه مخابرات با کمپانی های خارجی منعقد نماید، پس شرکت هایی همانند هوآوی و ZTE از لیست خریداران حذف می شوند.

حالا فقط اریکسون و نوکیا باقی مانده اند تا برای خرید بخش ارتباطی سامسونگ با هم رقابت کنند. بر اساس گمانه زنی کارشناسان، در میان دو شرکت یاد شده نیز اریکسون می تواند با این خرید سود خوبی برای خود رقم بزند.

اما گویا اخبار اخیر اعلام کرده اند یک کمپانی خارجی و ناشناخته در این رابطه با سامسونگ وارد مذاکره شده است. هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد نام این شرکت بیان نشده و هنوز این موضوع در هاله ای از ابهام قرار دارد. اما آنچه شایعات نشان می دهند، خریدار اصلی بخش مخابرات این کمپانی کره ای، یک موسسه سرمایه گذاری بزرگ و ناشناخته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • امیر
    امیر | ۴ آذر ۱۳۹۴

    سامسونگ کشتی هم میسازه؟...! دیجیاتو به جای اینکه این همه از شجره نامه اپل و موسساش و کارکناش مطلب بزاری یه بار هم که شده در مورد سامسونگ و شرکتای بزرگ دیگ مطلب بزار خواهشا

  • معین
    معین | ۴ آذر ۱۳۹۴

    فک کنم اون شرکت ناشناخته خارجی همراه اول بوده
    :)))

  • N
    N | ۴ آذر ۱۳۹۴

    مگه سامسونگ بخش تجهیزات مخابراتی هم داشته؟ ? تو یک مقاله کل بخش های سامسونگو معرفی کنید شرکت خیلی بزرگی هست ?

    • Karen_Mahdavi
      Karen_Mahdavi | ۴ آذر ۱۳۹۴

      دوست عزیز سامسونگ در اکثر زمینه ها فعالیت داره از بیمه ونفت وکشتی سازی بگیر تا موبایل وپتروشیمی و ماشین سازی و تولید اتومبیل و حتی لوازم ارایشی و حتی در صنایع نظامی هم دست داشت که اون بخش رو واگذار کرد طبق براوردهایی که سال 2013یکی از موسسه های تحلیلی اقتصادانجام شده بود شرکت سامسونگ چیزی حدود25 درصد تولید ناخالص کره جنوبی رو در اختیار داره البته این رو نگفتم فکر کنین طرفدار سامسونگ هستم

    • HasanHoseinPoor
      HasanHoseinPoor | ۲۱ مرداد ۱۳۹۵

      سامسونگ حتی تو بخش تولید سلاح و همینطور خودرو سازی و رباتیک هک فعالیت داره

مطالب پیشنهادی