ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کارکنان کارخانجات فولکس واگن به عینک های سه بعدی مجهز می شوند

در کارخانجات مونتاژ خودرو سیاست های سخت گیرانه ای به کار گرفته می شوند و از دستگاه های پیشرفته ای استفاده می گردد با این همه، باز هم نمی توان اصول پیاده شده در آنها ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۴ آذر ۱۳۹۴ | ۱۰:۳۰

در کارخانجات مونتاژ خودرو سیاست های سخت گیرانه ای به کار گرفته می شوند و از دستگاه های پیشرفته ای استفاده می گردد با این همه، باز هم نمی توان اصول پیاده شده در آنها را کامل و بدون نقص خواند.

چه بسا ممکن است که قطعات معیوب به این کارخانجات راه پیدا کنند و در نتیجه علاوه بر هدر دادن زمان، خسارت های مالی بسیار زیادی را هم به بار بیاورند. نکته دیگر اینکه وقتی یک اپراتور یا تکنیسین وظیفه بررسی کردن طیف گسترده ای از قطعات را بر عهده دارد، مدیریت کردن همه امور در یک زمان کار بسیار دشواری برای او خواهد بود.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو  همراه باشید.

فولکس واگن تصور می کند که راهکار مناسب برای حل این مشکل را پیدا کرده است و تصمیم گرفته از عینک های شیشه ای تازه ای در کارخانجات خود بهره بگیرد که کلیه اطلاعات مورد نیاز کارکنان را برایشان فراهم می کنند.

وقتی برای انجام کاری به هر دو دست نیاز باشد، به سختی می توان کلیه اطلاعات مورد نیاز را در یک زمان بررسی کرد. این عینک های سه بعدی (شاید استفاده از نام واقعیت افزوده عبارت بهتری برای توصیف آنها باشد)، اطلاعات را مستقیما در میدان دید کاربر قرار می دهند و به این ترتیب دیگر نیازی به حفظ کردن موقعیت ذخیره سازی و شماره سریال قطعات یا قرار دادن کاغذهای حاوی اطلاعات در جیب نخواهد بود.

این عینک ها همچنین هم از طریق صدا کنترل می شوند و هم لمس و در نتیجه تجربه ای «بی نیاز از دست» را برای کارکنان این شرکت خودروسازی به ارمغان می آورند.

جالب است بدانید که عینک های سه بعدی فولکس واگن حتی نقش بارکد خوان را هم ایفا میکنند تا فرد مطمئن شود قطعه درست را برداشته است. عملکرد دستگاه هم به این صورت است که عینک بارکد را می خواند و آنها را با رنگ سبز یا قرمز نشان می دهد.

اگر رنگ سبز برای فرد نمایش داده شود یعنی  قطعه درست را انتخاب کرده اید و اگر قرمز باشد یعنی اشتباه کرده اید و باید آن را به انبار باز گردانید.

در حال حاضر، پوشیدنی مذکور صرفا در اختیار 30 تن از کارکنان کارخانجات فولکس واگن قرار گرفته که در بخش های مختلفی از آن شامل پلنت تولید شیشه جلو و میل لنگ سازی فعالیت می کنند. این خودروساز حتی در نظر دارد که عینک های واقعیت افزوده اش را در اختیار کارکنان سایر پلنت ها و برندهای وابسته خود قرار دهد تا فرایند سر هم کردن یا اسمبل ماشین را مقرون به صرفه تر از قبل کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی