ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

استرالیا از پهپاد برای شناسایی کوسه ها استفاده می کند

هر سال، تعدادی از شهروندان استرالیایی و توریست ها، جان خود را حین شنا کردن در سواحل از دست می دهند. آن هم به یک دلیل عمده: حمله کوسه ها. مقامات دولتی ایالت New South ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۵ آذر ۱۳۹۴ | ۱۳:۳۰

هر سال، تعدادی از شهروندان استرالیایی و توریست ها، جان خود را حین شنا کردن در سواحل از دست می دهند. آن هم به یک دلیل عمده: حمله کوسه ها.

مقامات دولتی ایالت New South Wales نسبت به این مسئله آگاهی کاملی دارند و به همین سبب 16 میلیون دلار استرالیا (معادل 11.6 میلیون دلار آمریکا) روی «استراتژی کوسه» خود سرمایه گذاری کرده اند. طی این طرح، پهپادها بر فراز سواحل پرواز خواهند کرد تا با تکنولوژی خاص خود، وجود هر گونه موجود آبزی خطرناکی را گزارش دهند.

طرح استراتژی کوسه امروز به صورت آزمایشی در ساحل Coffs Harbour، محلی میان سیدنی و بریزبین آغاز به کار کرده. پهپادها با پرواز روی دریا، نزدیک شدن کوسه ها را به شناگران و موج سواران اطلاع می دهند تا آن ها نیز برای حفظ جان خود سریعا از بخش های عمیق فاصله گرفته و به سمت خشکی بیایند.

علاوه بر این طرح، مقامات ایالت ولز جنوبی نو در نظر دارند تا با استفاده از خط های درام هوشمند، کوسه ها و جانوران درنده آبی را جذب کرده، به آن ها GPS وصل نموده و سپس رهای شان کنند. از این طریق، می توان خیلی راحت تر امنیت سواحل را کنترل کرد.

به منظور این کار، ده ایستگاه 4G برای بررسی داده های ارسال شده از سوی کوسه ها ایجاد خواهد شد. در سال 2015 به تنهایی، 33 حمله از سوی کوسه ها گزارش شده که در نتیجه این اتفاق نیز، دو شناگر جان خود را از دست داده اند. امید می رود که با پیگیری طرح های مذکور، این رقم در سال آینده به صفر برسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
  • s.s.b
    s.s.b | ۵ آذر ۱۳۹۴

    دنیای بیرون عجیبه استرالیا 11.6 میلون خرج میکنه تا اون دو نفری سالانه از کوسه ها میمیرند نمیرند
    فرانسه یه اتوبوس تصادف میکنه (قبل از حملات تروریستی اگه یادتون باشه )کل کشورشون عزا رفت
    در صورتی که این اتفاقا حد اقل ماهی یک بار می افته

مطالب پیشنهادی